Kamień Dusz

Solucja i poradnik gry Neverwinter Nights

Eksploracja

Sanktuarium Kamienia Dusz

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Neverwinter Nights - Rozdział 4 - Kamień Dusz, sanktuarium

Jak być może się domyślasz, w sanktuarium zmierzysz się głównie z przedstawicielami rasy Pradawnych. Od tej pory zacznij naprawdę dokładnie przeszukiwać kufry i magazynować wszelkie dostępne mikstury - przydadzą ci się już niebawem.

1 - punkt startowy. Od razu czeka cię potyczka z wojownikami Pradawnych. Po zwycięskiej walce warto zainteresować się kuframi z losowymi łupami.

2 - Asheera. Staniesz się tutaj świadkiem niespotykanej walki pomiędzy wojownikiem Pradawnych a kobietą bardzo przypominaja lady Aribeth... Pomóż jej pokonać jaszczuroczłeka, a dowiesz się, że jest rycerzem zakonu mającego swoją siedzibę w mieście Sahaladar. Dalsza rozmowa zacznie wskazywać, ze Asheera pochodzi ze świata równoległego, który również jest połączony z Kamieniem Dusz, zaś ona sama jest alternatywną wersją lady Aribeth! Kobieta przybyła do Kamienia Dusz z identyczną misją co ty, jednak nie może dłużej pozostać w sanktuarium. W związku z tym zostaniesz poproszony o wypełnienie jej zadania, a więc zabicie Moragi, na co - jak widać - liczą nie tylko mieszkańcy Neverwinter. Wojowniczka podaruje ci również Amulet Asheery - potężny artefakt, który gwarantuje spore premie do walki z Moragą oraz jej jaszczuroludźmi. Aby go uzyć, będziesz jednak musiał awansować na co najmniej 19. poziom doświadczenia - o ile jeszcze go nie osiągnąłeś.

Inna opcja pozwala ci podważyć wiarygodność Asheery i zagrozić jej śmiercią. To jednak spowoduje, że nie dowiesz się niczego na jej temat, nie otrzymasz jej amuletu, zaś ona sama odejdzie bez słowa. Zdobędziesz jedynie +5 pkt złego charakteru.

3 - oddział Pradawnych. Czeka cię tutaj bitwa ze sporą grupą jaszczuroludzi. Pamiętaj, by w pierwszej kolejności eliminować magów, a wszystko zakończy się dobrze.

4 - portal. Zanim z niego skorzystasz, będziesz musiał pokonać mały oddział Pradawnych z wodzem jaszczuroludzi na czele. Po walce skorzystaj z magicznego urządzenia, które zabierze cię do siedziby strażników Kamienia Dusz. Tam czeka na ciebie interesująca niespodzianka.

Siedziba strażników Kamienia Dusz

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Neverwinter Nights - Rozdział 4 - Kamień Dusz, siedziba strażników

4 - portal wiodący do sanktuarium Kamienia Dusz.

5 - dwa smoki. Tak, to nie jest błąd - czeka cię walka z dwoma potężnymi gadami jednocześnie! Srebrny i miedziany smok to naprawdę solidni przeciwnicy, lecz nie tak mocni jak ich pobratymcy, z którymi mierzyłeś się w Księżycowej Kniei. Nie zmienia to faktu, że nie obejdzie się bez skorzystania ze wszelkich możliwych zaklęć defensywnych; masz też okazję, by wykorzystać pieczołowicie zbieranie misktury. Nie próbuj zasadzać pułapek - stracisz czas, a i tak okażą się nieszczegółnie efektywne. Skup się w pierwszej kolejności na smoku miedzianym, bowiem jest o wiele łatwiejszy do pokonania. Jego srebrny kompan sprawi ci już znacznie więcej kłopotów. Najbardziej nieprzyjemny jest jego oddech, który potrafi paraliżować, przed czym warto się w jakiś sposób zabezpieczyć. W krytycznym momencie pozostanie ci ostatnia sprawdzona metoda - ucieczka za pomocą Kamienia Przywołania. Po maksymalnie kilku takich "podróżach" powinieneś być w stanie zabić drugiego strażnika i tym samym wykonać znaczący krok w kierunku spotkania z Moragą.

Po walce dokładnie przeszukaj pomieszczenie; zabierz też koniecznie klucze, które pozostawią po sobie smoki. To dzięki nim otworzysz wrota (5) i będziesz mógł kontynuować swoją wyprawę.

6 - podwójne wrota. Otworzysz je kluczami zdobytymi w walce ze smoczymi strażnikami (5).

7 - przejście prowadzące do wewnętrznego sanktuarium Kamienia Dusz. Gdy z niego skorzystasz, nie będzie już powrotu.

Wewnętrzne sanktuarium Kamienia Dusz

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Neverwinter Nights - Rozdział 4 - Kamień Dusz, wewnętrzne sanktuarium

Po wejściu do tej części sanktuarium nie będziesz mógł już ani wrócić na poprzednie poziomy, ani korzystać z Kamienia Przywołania, ani odpoczywać. Najwyższa pora zrobić użytek z pozostałych zapasów mikstur oraz magicznych przedmiotów.

7 - przejście wiodące do siedziby strażników Kamienia Dusz.

8 - Wybrani Moragi. Po wejściu do tego pomieszczenia zauważysz, jak projekcja samej królowej przemawia do swoich najwierniejszych sług. Wkrótce jednak dostrzeże ciebie i zniknie, a jej "Wybrani" rzucą się na ciebie.

Istotą tej walki jest szybkie pozbycie się kleryka. Jeśli bowiem tego nie zrobisz, ten nieustannie będzie przyzywał na pole bitwy nowych wojowników. Rozpraw się z nim w pierwszej kolejności, a następnie zajmij się resztą Pradawnych. Wrogowie będą mieć przewagę liczebną, ale z pomocą mikstur powinieneś sobie poradzić.

Po walce ze zwłok kleryka zabierz klucz, którym otworzysz pobliskie wrota (9).

9 - brama. Otworzysz ją za pomocą klucza znalezionego przy ciele przywódcy Wybranych (8).

10 - Moraga. W końcu będziesz miał okazję zamienić kilka słów z królową Pradawnych - nie spodziewaj się jednak gorącej debaty na tematy filozoficzne. Po zamianie kilku zdań Moraga postanowi cię zniszczyć, co zainicjuje finałową walkę.

Szybko się okaże, że zranienie Moragi nie będzie rzeczą prostą. Na początek zajmij się "przeszkadzajkami" - Dłońmi Moragi. Następnie skieruj się w kierunku ołtarza i zniszcz posąg, co sprawi, że jedna z barier ochronnych zniknie. To jednak jeszcze nie wszystko. W pobliżu tronu królowej grupa kapłanów będzie odprawiać rytuał, który czyni Moragę niewrażliwą na dany typ obrażeń. Co ciekawe, owych kapłanów możesz zranić również tylko w ten sam sposób, w jaki oni chronią swą królową. Zatem przykładowo, jeśli zabijesz mieczem kapłana strzegącego Moragę przed obrażeniami od miecza, królowa stanie się podatna na ten rodzaj obrażeń. Wniosek z tego taki, że nie ma sensu zabijać wszystkich kapłanów - wystarczy pozbyć się tych, którzy chronia Moragę przed najpotężniejszym rodzajem twoich ataków. Dopiero wówczas będziesz mógł wyładować swój gniew na przeciwniczce.

Oczywiście żeby nie było za łatwo, królowa Pradawnych wcale nie będzie się biernie przyglądać temu, jak wykańczasz jej sługi. Wręcz przeciwnie - licz się z wieloma atakami magią śmierci, która szybko może zakończyć walkę, jeśli nie ochronisz się przed obrażeniami tego rodzaju. Jako że nie będziesz mógł skorzystać z Kamienia Przywołania, używaj tyle posiadanych mikstur, ile tylko możesz - po walce i tak już ci się na nic nie zdadzą.

Bitwa będzie długa i wyczerpująca, lecz jeśli uważnie będziesz szafował swoimi siłami, wyjdziesz z niej zwycięsko. Wkrótce po śmierci Moragi Kamień Dusz zacznie się zapadać. Wówczas otworzą się dwa portale i z jednego z nich natychmiast skorzystaj. Dalszy los twojego bohatera opisano w sekcji "wątek główny".

Wątek główny

Znajdujesz się już na ostatniej prostej do konfrontacji z Moragą. W zasadzie użycie słowa "prosta" być może nie jest tutaj szczególnie szczęśliwe, bowiem przed tobą jeszcze kilka trudnych walk. Bez wątpienia najtrudniejsza bitwa czeka cię w siedzibie strażników (5), choć i Wybrani Moragi (8) nie oddadzą ci pola bitwy za darmo.

Kiedy trafisz już do wewnętrznego sanktuarium (7), ważne jest, abyś oszczędzał siły i zaklęcia, a także unikał zbędnych walk. W tej lokacji nie będziesz mógł bowiem odpoczywać ani korzystać z Kamienia Przywołania. W twoim arsenale pozostaną jeszcze mikstury, których używaj z rozwagą.

W końcu staniesz oko w oko z Moragą (10). Królowa Rasy Stwórców uraczy cię pełną pogardy oracją, po czym zaatakuje. Walka będzie długa i wyczerpująca (patrz powyżej), lecz nie masz większego wyboru - po prostu musisz zwyciężyć. Gdy Moraga zginie, sfera Kamienia Dusz zacznie się zapadać. Otworzą się za to dwa portale. Wybierz jeden z nich i wkrocz weń bez wahania.

W ten oto sposób trafisz do Kieszeni Astralnej. Spotkasz tutaj Haedraline - to własnie ona otworzyła portal i uratowała cię przed pewną śmiercią w Kamieniu Dusz. Przedstawicielka pradawnej rasy pogratuluje ci zwycięstwa, a także udzieli odpowiedzi na wszystkie nurtujące pytania. Kiedy wyczerpiesz wszystkie kwestię, pozostanie ci zakończyć rozmowę i delektować się końcowym filmem.

Gratulacje, właśnie ukończyłeś podstawową kampanię Neverwinter Nights!


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.