Gildia magów

Solucja i poradnik gry TES IV: Oblivion

Przystąpienie

Aby przyłączyć się do Gildii Magów wystarczy zgłosić się do szefa oddziału Gildii w dowolnym mieście Cyrodiil. O ile masz czyste konto w stosunkach z ramieniem prawa.

By zostać pełnowartościowym magiem z wolnym wstępem do Arcane University, musisz zdobyć rekomendacje wszystkich oddziałów Gildii. W tym celu dla każdego z nich wykonujesz zadania.

Bruma Recommendation

Zleceniodawca: Jeanne Frasolic

Odszukaj Jeanne w siedzibie Gildii i porozmawiaj z nią. Poprosi cię ona o drobną przysługę. Masz odnaleźć J'Skara, który od jakiegoś czasu się nie pojawia. W tym celu porozmawiaj z Volanaro. Obieca ci, że zdradzi ci, gdzie jest J'Skar, jeśli przyniesiesz mu "Manual of Spellcraft" z biurka Jeanne. Zakradnij się tam i zabierz co trzeba. O 10 p.m. (22) idź do pokoi sypialnych na dole, znajdź Volanaro. Porozmawiaj z nim, a J'Skar pojawi się przed tobą. Cała historia była tylko próbą zatrucia życia nielubianej szefowej. Wróć do Jeanne i zamelduj, że J'Skar się odnalazł. W ten sposób zdobyłeś rekomendacje oddziału Gildii w Brumie.

Cheydinhal Recommendation

Zleceniodawca: Falcar

Falcar, niezbyt przychylnie do ciebie nastawiony, zleci ci odzyskanie Ring of Burden, który niestety spoczywa na dnie studni za budynkiem Gildii. Klucz do niej posiada Deetsan. Poczekaj aż Falcar wyjdzie z Gildii, lub pójdzie do siebie, wtedy Deetsan da ci klucz i nauczy przydatnego czaru. Udaj się do studni (wcześniej sprawdź czy nie nosisz zbyt dużo sprzętu przy sobie, pierścień bowiem, zgodnie z nazwą, obciąża i to o 150!) Przeklętą błyskotkę znajdziesz przy ciele Vidkuna. Gdy wrócisz do Gildii okaże się, że podczas twojej nieobecności doszło do sprzeczki między Deetsan i Falcarem. Odmówił on udzielenia ci rekomendacji. Deetsan przeczuwa coś złego. Każe ci przeszukać pokój Falcara. Znajdziesz tam dwa Black Soul Gemy. Zanieś je do Argonianki. Wówczas Deetsan postanowi dalej zająć się tą sprawą sama, a także, zadba o twoją rekomendację.

Leyawiin Recommendation

Zleceniodawca: Dagail

Szefowa Gildii dziwnie się zachowuje, słyszy głosy. Prosi, byś porozmawiał z Agatą o zaginionym amulecie. Zrób co mówi. Okazuje się, że amulet Dagail,dzięki któremu panowała nad swoimi wizjami, zaginął. Popytaj wśród magów. Jedynie Kalthar zdaje się nie przejmować sytuacją szefowej. W toku dochodzenia otrzymasz infermację, że istnieje jednak drugi taki amulet. Miał go ojciec Dagail, który został pochowany w Fort Blueblood na wschód od miasta (mapa). Tam właśnie skieruj swe kroki.

Fort jest zajęty przez grupę bandytów. Przygotuj się więc na liczne walki. Amulet znajduje się w krypcie, dokładniej w trumnie Manduina. Kiedy go zabierzesz, na miejscu pojawi się Kalthar. Wyjawi ci, że to on ukradł pierwszy amulet i że nie pozwoli, byś oddał ten drugi Dagail. Będziesz musiał go zabić. Potem wróć do Gildii i oddaj amulet. W nagrodę dostaniesz rekomendację.

Bravil Recommendation

Zleceniodawca: Kud-Ei

Kud-Ei martwi się o jedną ze swoich podopiecznych, Ardaline, której zagorzały wielbiciel ukradł kostur. Odszukaj i porozmawiaj z rzeczonym - Varonem Vamori. Podnieś jego nastawienie retoryką lub zaklęciem Charm,a wyzna on, że kostur sprzedał Soris Arenimowi z Imperial City. Porozmawiaj z Kud-Ei. Poprosi cię ona o dyskretne odzyskanie skradzionej własności Ardaline. Sorisa znajdziesz w dzielnicy Talos Plaza. Jeśli cię polubi, odsprzeda ci fant za 200 septimów. Możesz tez porozmawiać z jego żoną, która wyjawi ci, gdzie mąż przechowuje kostur, a potem go wykraść. Gdy będziesz go miał, wróć do Kud-Ei. Udzieli ci ona rekomendacji oraz nauczy zaklęcia Captivate.

Skingrad Recommendation

Zleceniodawca: Adrienne Berene

Adrienne w zamian za rekomendację każe ci odnaleźć członka Gildii, Erthora. Gdy zapytasz o Erthora Druję, okaże się, że Adrienne sama wysłała go do Bleak Flats Cave (mapa). Przypomnij o tym Adrienne. Ta poleci ci natychmiastowe wydostanie Erthora z jaskiń. Żeby zgodził się wyjść z tobą, musisz najpierw pozbyć sie wszystkich zombie. Dopiero wtedy wróć po niego i zaprowadź do Gildii.

Anvil Recommendation

Zleceniodawca: Carahil

Na szlaku z Anvil do Kvatch giną kupcy, prawdopodobnie mordowani przez maga. Carahil nakazuje ci spotkać się w tej sprawie z Arielle Jurard w zajeździe Brina Cross Inn (mapa). Gdy tam dotrzesz, wykonuj polecenia Arielle. Masz więc wynająć pokój i poczekac na dalsze wskazówki. W tym celu porozmawiaj z karczmarzem i przedstawiając się jako kupiec, poproś o pokój. W międzyczasie zaczepi cię Caminalda, przestrzegając przed zabójcami. Po o jakimś czasie zjawi się Arielle i wprowadzi w dalszą część planu. Rano masz ruszyć szlakiem w stronę Kvatch, a ona i jeszcze jeden mag, będą cię potajemnie ubezpieczać. Nie zajdziesz daleko, a okaże się, że to Caminalda jest atakującą kupców morderczynią. Kiedy wraz z pozostałymi się z nią uporasz, wróć do Anvil po rekomendację.

Chorrol Recommendation

Zleceniodawca: Teekeeus

Argonianin Teekeeus zleci ci odnaleznienie księgi "Fingers of the Mountain". Okazuje się jednak, że przebywająca w pobliżu budynku Elfka Earana również poszukuje owej księgi. Teraz musisz odnaleźć księgę. W tym celu udaj się na miejsce zwane Cloud Top (mapa), gdzie znajdziesz spalone szczątki jakiegoś nieszczęśnika. Będzie on miał przy sobie poszukiwaną księgę. Dalej możesz wykonać zadanie na dwa sposoby:

  1. Oddaj księgę Earanie. Dostaniesz, kartkę, dzięki której dowiesz się, jak zdobyć potężny czar za pomocą znajdującego się na Cloud Top postumentu. By go zdobyć, musisz mieć przy sobie Welkynd Stone (możesz takie znaleźć bez problemu w ayleidskich ruinach) oraz zaklęcie zadające obrażenia typu "shock" (porażenie). Rzuć czar na postument na Cloud Top, a zaklęcie Finger of the Mountain będzie twoje.

    Teekeeus jednak nie będzie zadowolony. Trochę pokrzyczy, ale da ci drugą szansę. Musisz tylko wykraść dla niego tę księgę Earanie. W tym celu udaj się do gospody Gray Mare i zabierz Fingers z pokoju elfki. Argonianin udzieli ci rekomendacji.

  2. Daj księgę Teekeeusowi. Gdy obieca ci on rekomendację, wykradnij mu ją i oddaj Earanie. Dalej postępuj jak w pierwszym opisie.

Arcane University

Teraz jesteś pełnoprawnym członkiem Gildii i masz dostęp do całości Uniwersytetu. By otrzymać kolejne misje, porozmawiaj z Raminusem Polusem.

Raminus Polus

A Mage's Staff (Kostur Maga)

Pierwszą rzeczą, jaką zleci ci Raminus Polus jest zdobycie materiału na swój własny magiczny kostur. W tym celu wyśle cię do Wellspring Cave (mapa), do Elette i Zahrashy. Po przybyciu zamiast swoich kontaktów znajdziesz jedynie ich ciała. Jaskinia opanowana jest przez nekromantów. Pozbądź się ich, zabierz klucz do wyjścia z drugiej strony kompleksu jaskiń. Gdy wyjdziesz, zostaniesz ponownie zaatakowany przez nekromantów. Odnajdziesz też kolejne ciało członkini Gildii. Zabierz z ołtarza niedokończony kostur i wróć do Polusa.

Ten, zdenerwowany, chce udać się do Rady by przedstawić jej zaistniałą sytuację, ciebie zaś wysyła do Delmara w Chironasium. Ma on dokończyć przygotowanie twojego kostura. Wybierz efekt, jaki posiadać ma laska i wróć po nią po 24 godzinach. Gotowy kostur odbierz z szafki naprzeciwko wejścia.

Ulterior Motives (Ukryte motywy)

Raminus oczekuje od ciebie, że przyniesiesz mu księgę od tajemniczego hrabiego Skingradu, Janusa Hassildora. W Castle of Skingrad porozmawiaj z Mercatorem Hosidusem. Powie ci on, że hrabia nie może cię przyjąć i nakazuje przyjść jutro. Odczekaj więc dobę i wróć do zamku. Mercator wyznacza spotkanie: o 2.00 w nocy przy wejściu do Cursed Mine (Przeklęta Jaskinia, mapa). Jak się pewnie domyślasz, jest to pułapka. Mercator zaatakuje cię wraz z dwoma nekromantami. Po walce zjawi się sam hrabia Hassildor, który jak się okazuje, jest wampirem. Wyjaśni ci on, że od dawna podejrzewał Mercatora o związki z nekromantami, nie miał tylko dowodu, a teraz ty mu go dostarczyłeś. Wróć do Arcane Uniwersity i opowiedź Raminusowi, co się wydarzyło.

Vahtacen's Secret (Tajemnica Vahtacen)

Po otrzymaniu zadania udaj się do Irlava Jarola i porozmawiaj z nim o ruinach Vahtacen (mapa). Każe ci on rozmówić się ze Scaleel, która znajduję się na miejscu, w ruinach. Opowie ci ona o tajemniczym filarze reagującym na rzucane na niego zaklęcia. Idź na dół i porozmawiaj z kolejnym badaczem ruin, Denelem. Poprosi cię on o przyniesienie mu książki z tlumaczeniami z ayleidskiego od Scaleel. Wróć do Argonianki i weź od niej książkę. Zanieś ją Denelowi. Wejdź do komnaty z filarem. Odczytaj 4 inskrypcje dookoła niego. (av molag anyammis, av mafre magaia, magicka loria, magicka sila). Teraz wróć do Denela. Wytłumaczy ci on znacznie inskrypcji. Masz więc rzucić na filar następujące czary (ważna jest kolejność!): Fire Damage, Frost Damage, Damage Magicka, Fortify Magicka. Jeśli takich nie posiadasz, znajdziesz je w skrzyni obok Denela.

Gdy odpowiednio rzucisz zaklęcia, filar otworzy się i umożliwi ci wejście do niższego poziomu Vahtacen. Na dole unikaj pułapek i uważaj na licznych przeciwników. Aktywuj przyciski, wysuniesz kamienne schody i zdobędziesz Ancient Elven Helmet. Wróć do Scaleel i oddaj jej hełm. Potem wróć do AU i pogadaj z Jarolem.

Nekromancer's Moon (Księżyc Nekromanty)

Raminus zainteresował się sprawą Black Soul Gemów. W celu uzyskania informacji wysyła cię do Tar-Meeny. Argonianka zwraca twoją uwagę na książkę "Necromancer's Moon", która leży na stoliku. Przeczytaj ją, potem ponownie porozmawiaj z Tar-Meeną. Udaj się do Raminusa, by podzielić się informacjami. Ten zasugeruje ci udanie się do Bothiel. Ta zdradzi ci, że wcześniej pytał ją o to Falcar. Da ci notatkę, którą pozostawił. Zanieś ją do Raminusa i wysłuchaj dalszych poleceń. Masz udać się do jednego z wymienionych na kartce miejsc: Dark Fissure Cave (mapa). Gdy tam dotrzesz, ukryj się tak, by mieć na oku ołtarz przed wejściem. W nocy z Thurdas (czwartek) na Fredras (piątek) nad ołtarzem pojawi się fioletowa łuna, a ty będziesz świadkiem przemiany Great Soul Gemów w Black Soul Gemy. Poczekaj, aż dziennik się uaktualni, a potem wróć do Raminusa.

Hannibal Traven

Liberation or Apprehension? (Uwolnienie czy zatrzymanie?)

Teraz dostajesz zadanie od samego Arcymaga. Hannibal Traven niepokoi się o los członka Gildii, Mucianusa Alliasa , który miał infiltrować szeregi nekromantów. Wysyła więc ciebie, byś sprawdził, dlaczego nie daje znaku życia. Udaj się do ruin Nenyond Twyll (mapa). Spotkasz tam Fithragaera, jedynego członka wysłanej wcześniej grupy, który przeżył. Każe ci iść za sobą, po czym ginie zmiażdżony przez kamienną pułapkę. Dalej idziesz więc sam. Dalej napotkasz na nekromantów, w tym na Mariette Rielle, która wyraźnie da ci do zrozumienia, że i tak jest juz za późno. Pokonaj ja i za pomocą przycisku otwórz tajemne przejście. Wewnątrz znajdziesz Mucianusa. Niestety zamienionego w zombie. Jedyne co możesz dla niego zrobić, to skrócić jego cierpienie. Wróć więc do Travena i opowiedz, co się wydarzyło.

Information at a Price (Informacja ma swoją cenę)

Gildia ponownie wysyła cię do hrabiego Skingradu, wampira Janusa Hassildora. Jest on posiadaczem bardzo cennych dla magów informacji. Udzielić ich zechce jednak, dopiero po tym, jak wyświadczysz mu przysługę. Otóż do miasta zawitali łowcy wampirów zwabieni krwiopijcami rezydującymi w okolicach. Hassildor ze względu na swą skrywaną przed ludem naturę, chce się pozbyć natrętnych łowców. Nie interesuje go forma w jakiej to zrobisz. Łowcy i wampiry maja zniknąć. Możesz to zadanie wykonać na różne sposoby.

  1. Znajdź przywódcę łowców w gospodzie Two Sisters Inn. Zdradź mu, gdzie przebywają wampiry, a potem idź do Bloodcrust Cavern (mapa) i obejrzyj walkę między łowcami i wampirami. Potem dokończ dzieła pozbywając się niedobitków.

  2. Wykończ wszystkich na własną rękę. Idź w nocy do Two Sisters Inn i załatw po cichu łowców. Potem to samo zrób z wampirami, niekoniecznie po cichu.

Kiedy pozbędziesz się wszystkich, udaj się do hrabiego, a dowiesz się, że Mannimarco, odwieczny wróg Gildi, powrócił do Cyrodiil. Informację przekaż Travenowi w AU.

A Plot Revealed (Spisek odkryty)

Traven zleci ci to zadanie po dwóch dniach konsultacji z Radą. Masz udać się do Brumy, Gildia straciła bowiem kontakt z tamtejszym oddziałem. Gdy tam dotrzesz, okaże się, że budynek jest zrujnowany, a wszyscy magowie wybici. Zastaniesz tam sporo nieumarłych oraz jedną nekromantkę, którą po krótkiej rozmowie będziesz musiał pokonać. Zejdź na dół, do kwater sypialnych, a odnajdziesz tam J'Skara, Khajiita, którego odszukać miałeś, gdy starałeś się o rekomendację. Opowie ci on o napadzie Mannimarco na siedzibę Gildii. Odprowadź go do Arcane University.

The Bloodworm Helm (Hełm Krwawego Czerwia)

Z Uniwersytetu zabrano dwa niebezpieczne artefakty. Ty musisz je odzyskać, by nie wpadły w ręce nekromantów. Pierwszy wziął Irlav Jarol, który obecnie znajduje się w Fort Teleman (mapa). Udaj się tam i po oczyszczeniu lokacji z nieumarłych i nekromantów, odnajdź ciało Jarola. Przy nim znajdziesz hełm. Zabierz go i wróć do Travena

The Necromancer's Amulet (Amulet Nekromanty)

Drugim artefaktem jest Amulet Nekromanty, którego do Fortu Ontus (mapa) zabrała Caranya wraz z grupą magów. Gdy tam dotrzesz, wszyscy odsyłać cię będą bezpośrednio do Caranyi. Ta jednak okazuje się zdrajczynią, przeszła na stronę nekromantów i ani myśli oddać amuletu. Będziesz musiał odebrać go siłą. Zabrawszy artefakt, wróć do Travena.

Ambush (Zasadzka)

Arcymag chce, byś zdobył dla niego Colossal Black Soul Gem. W tym celu udaj się do ruin Silorn (mapa). Na miejscu znajdziesz trzech magów, przygotowanych do bitki. Jako starszy rangą, ty dowodzisz. Porozmawiaj z magami, dowiedz się, w jakiej walce czują się najlepiej i zgodnie z uznaniem wyznacz im miejsca, gdzie mają czekać na nakromantów. Teraz ukryj się i czekaj, aż nekromanci wyjdą. Wśród nich zobaczysz Falcara - kolejnego zdrajcę, tego samego, który chciał utopić cię w studni w Cheydinhal. To on ma przy sobie klejnot. Skup się na nim, będzie próbował uciec do ruin. Dopadnij go i odbierz mu soul gem. Zanieś go do Travena.

Confront the King (Stań przed Królem)

Teraz twoim zadaniem jest ostateczne rozstrzygnięcie kwestii nekromantów i Mannimarco. Porozmawiaj z Travenem. Ten awansuje cię na Arcymaga, po czym popełnia samobójstwo, wlewając swoją duszę w odzyskany przez ciebie Colossal Black Soul Gem. Dzięki temu będziesz odporny na zaklęcia Mannimarco mające zamienić cię w zombie. Teraz udaj się do siedziby nekromantów - Echo Cave (mapa). Przed wejściem zastaniesz strażnika z kluczem, który zarzeka się, że za życia nigdy nie pozwoli ci wejść. Będziesz musiał potraktować jego słowa dosłownie. Przebrnij przez jaskinie, aż trafisz do pomieszczenia Necromancer's Chamber. Tam znajdziesz Króla Robactwa. Po długiej tyradzie Mannimarco zaatakuje. Zabij go i wróć do Arcane University, gdzie Raminus Polus oficjalnie ogłosi cię Arcymagiem.


Shane


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.