Gildia wojowników

Solucja i poradnik gry TES IV: Oblivion

Przystąpienie

Zdecydowałeś się przystąpić do Gildii Wojowników? Musisz zgłosić się do szefa oddziału w Anvil (Azzan), Cheydinhal (Burz gro-Khash) lub Chorrol (Vilena Donton). Nie możesz mieć żadnych zatargów z prawem, w przeciwnym razie Gildia cię nie przyjmie.

Problem ze szczurami (A Rat Problem)

Zleceniodawca: Azzan (Anvil)

Azzan każe ci pójść do domu klientki, Arveny Thelas, która wynajęła Gildię, bo ma problem ze szczurami. Gdy porozmawiasz z Dunmerką, okaże się jednak, że szczurów nie masz tępić, wręcz przeciwnie - masz ich bronić. Rozhisteryzowana właścicielka włochatych zwierzątek nakaże ci jak najszybciej iść do piwnicy i ratować szczury. Faktycznie, na dole grasuje górski lew. Zabij go, obejrzyj piwnicę. Znajdziesz dziurę w ścianie, przez którą do domu dostał się lew. Wróć do Arveny, opowiedz jej, co się stało. Zostaniesz skierowany do Pinarusa Inventiusa, myśliwego, który może pomóc wytropić i pozbyć się lwów.

Pinarus mieszka po drugiej stronie ulicy. Spotkaj się z nim, po rozmowie udaj się za myśliwym poza mury miasta i pomóż mu stoczyć walkę z kilkoma lwami na pobliskiej polance.

Wróć do Arveny. Powiedz jej, że pozbyliście się problemu. Dunmerka jednak wykrzyczy ci, że sprawa wcale nie jest zakończona, że kolejny lew właśnie jest w piwnicy. Zabij lwa, wróć na górę.

Arevena Thelas podejrzewa teraz, że wszystko to wina jej sąsiadki, Quill-Weave, która celowo napuszcza lwy na jej pupili. Każe ci więc śledzić Quill-Weave.

Możesz spróbować porozmawiać z Argonianką na ten temat, ale raczej niczego się nie dowiesz. Poczekaj aż się ściemni i ukryj się w okolicy domu Thelas. Zobaczysz Quill-Weave podkładającą mięso pod dziurę w ścianie piwnicy ze szczurami. W ten sposób złapiesz sprawczynię na gorącym uczynku. Quill-Weave będzie się tłumaczyć, że próbowała wywabić szczury, a o lwach nie miała pojęcia. Obieca ci też, że nagrodzi cię, jeśli jej nie wydasz. Masz więc dwie możliwości:

  1. Możesz powiedzieć Thelas, że Quill-Weave celowo podkładała mięso. Wówczas dostaniesz zapłatę od Arveny + bonus - nauczy cię ona 1 pkt Speechcraft (Retoryka)

  2. Możesz też nie wydawać Quill, a wtedy dostaniesz zapłatę od Thelas, a prezent od Quill-Weave: +1 pkt Acrobatics (Akrobatyka)

Wróć do Azzana, zamelduj wykonanie kontraktu i przyjmij kolejne zadanie.

Porzucona kopalnia (Desolate Mine)

Zleceniodawca: Burz gro-Khash (Cheydinhal)

Burz zleci ci dostarczenie do Desolate Mine (mapa) broni dla trojga członków Gildii. Dostaniesz więc łuk, młot i miecz. Po dotarciu na miejsce przekonasz się, że kopalnia jest pełna goblinów. Rozdziel broń: łuk daj Redgardce, młot Orkowi, miecz Altmerowi. Potem wraz z nimi oczyść kopalnie z goblinów. Po wykonaniu zadania zamelduj się z powrotem w Gildii w Cheydinhal.

Po wykonaniu tych dwóch misji dostaniesz awans do rangi Apprentice.

Pechowy sklepikarz (The Unfortunate Shopkeeper)

Zleceniodawca: Azzan (Anvil)

Kupca z portu, Norberta Lellesa, nękają ciągłe włamania i kradzieże. Rozmów się z nim, pozwoli ci on pozostać na noc w sklepie. Po północy pojawią się trzej złodzieje, którzy gdy cię zauważą, zaatakują. Pokonaj ich i ponownie porozmawiaj z Norbertem, który oczekuje ciebie w karczmie obok. Lelles podziękuje ci za pomoc. Wróć do Azzana i zamelduj wykonanie zadania.

Za wykonanie zadania dostaniesz promocję do rangi Journeyman.

Niedokkończone sprawy (Unfinished Bussiness)

Zleceniodawca: Vilena Donton / Modryn Oreyn (Chorrol)

Zostaniesz skierowany do Chorrol, do Vileny Donton, która, dbając o dobrą reputację Gildii, ma dla ciebie zadanie. Chodzi o członka Gildii, który zamiast wykonać zadanie, zdezerterował i pije w karczmach przynosząc wstyd społeczności wojowników. Zostaniesz wysłany do Modryna Oreyna (jest w tym samym budynku, na parterze najczęściej). Porozmawiaj z nim, a dowiesz się, gdzie teoretycznie przebywać powinien Maglir, poszukiwany dezerter. Udaj się więc do wskazanego miasta - Skingradu. Popytaj o Maglira, a dowiesz się, że faktycznie, większość czasu spędza w zajeździe West Weald Inn. Pogadaj z dezerterem. Wysłuchasz jego tłumaczeń, w których to Maglir stwierdza, że Gildia płaci za mało, jak na tak niebezpieczne zadanie. W rezultacie będziesz musiał wykonać je sam.

Kontrakt polega na odnalezieniu dziennika Brenusa Astisa w Fallen Rock Cave (mapa). W jaskini natkniesz się na nieumarłych i duchy, miej więc na podorędziu jakąś zaklętą lub przynajmniej srebrną broń. Gdy zdobędziesz dziennik, wróć do West Weald Inn i ponownie rozmów się z Elfem. Będzie cię prosił, żebyś nie wydawał go przez Oreynem. Czy powiesz Modrynowi prawdę czy nie, to nieistotne, nagrodę i tak dostaniesz taką samą.

Pijaństwo, hulanki, swawole (Drunk and Disorderly)

Zleceniodawca: Modryn Oreyn (Chorrol)

Ponownie musisz ratować dobre imię Gildii Wojwników. Tym razem do szefostwa doszła niepokojąca wiadomość o niesubordynacji wojowników w Leyawiin. Gdy dotrzesz do miasta, okaże się, że trójka pijanych członków Gildii wszczyna burdy w gospodzie Five Claws Lodge. Wnętrze jest oczywiście zdemolowane, właścicielka wściekła, a trzej towarzysze - pijani. Przyczyną takiego stanu rzeczy są problemy finansowe i brak pracy dla wojowników. Większość kontraktów przejęła bowiem Blackwood Company. Twoi bracia obiecują, że wyniosą się z karczmy i wrócą do obowiązków... o ile im jakieś znajdziesz. Popytaj mieszkańców Leyawiin. Dowiesz się, że Margarte poszukuje ludzi do pracy. Porozmawiaj z nią, a zgodzi się ona dać pracę wojownikom Gildii, pod warunkiem, że przyniesiesz jej 5 porcji Ektoplazmy. Substancję tę znajdziesz przy pokonanych (żeby nie powiedzieć "zabitych") duchach. W tym celu możesz udać się np do kaplicy w mieście. Włam się do podziemi, tam z całą pewnością znajdziesz duchy. Możesz też popytać w sklepach alchemicznych, jeśli nie chcesz się wdawać w walki z bytami paranormalnymi.

Gdy zdobędziesz ektoplazmę, wróć do Margarte. Przekonana o wartości Gildii, powierzy ona dostarczenie jej rogów minotaurów i zębów ogrów, twoim kolegom po fachu. Zadanie jest więc wykonane. Możesz wracać do Chorrol.

Za zasługi dostaniesz awans do rangi Swordsmana

Kryjówka złodziei (Den of Thieves)

Zleceniodawca: Azzan (Anvil)

Twoim zadaniem jest wytropienie i pozbycie się szajki złodziei nękających okoliczną ludność. Pomagać ci w tym ma Maglir, nawrócony dezerter, który zostanie ci przydzielony. Azzan nie będzie potrafił powiedzieć ci nic więcej, nie posiada żadnych konkretniejszych informacji. W celu ich zdobycia popytaj ludzi w mieście. Zostaniesz skierowany do Newheima the Portly, który powie ci, że szajka ukrywa się w Hrota Cave. Zleci ci również zadanie odzyskania rodzinnego kufla Newheima skradzionego przez ściganych przez ciebie złodziei (zadanie: Newheim's Flagon). Teraz idź do Hrota Cave, mieszczącej na północ od miasta (mapa).

Złodziei jest ośmiu, pokonaj wszystkich, po czym znajdź kufel Newheima. Maglir będzie ci się kręcił pod nogami, postaraj się go nie uszkodzić. Jeśli czujesz się pewnie, zostaw go przy wyjściu i sam zajmij się zbirami. Gdy odzyskasz kufel i załatwisz wszystkich członków bandy, wróć do Anvil.

Znajdź Newheima. Oddaj mu kufelek, a w nagrodę dostaniesz 3 butelki trunku Newheim's Special Brew. Zakończyłeś zadanie Hewheim's Flagon.

Teraz udaj się do Azzana i odbierz nagrodę za wytropienie i wytępienie złodziei. Azzan powie ci, że na razie nie ma dla ciebie żadnych zadań, zostaniesz więc skierowany do Burz gro-Khasha z Cheydinhal.

Dług Amelion (Amelion's Debt)

Zleceniodawca: Burz gro-Khash (Cheydinhal)

Gildię wynajęła Bienie Amelion z Waters Edge. Wszystkiego dowiesz się już bezpośrednio od niej. Otóż jej ojciec popadł w długi, a ona chce odzyskać zbroję swego majętnego dziadka, by uzyskać pieniądze ze sprzedaży. Dziadek został w zbroi pochowany w rodzinnym grobowcu pod Leyawiin. Bienie prosi, byś przyniósł jej kirys dziadka, oraz jego miecz. Od ciebie zależy jak pokierujesz dalej zadaniem:

  1. Udaj się do Amelion Tomb (mapa), odszukaj miecz i kirys, a następnie wróć do Biene i oddaj jej go. Ta podziękuje ci i będziesz mógł wrócić po nagrodę do Burz gro-Khasha.
  2. Zaproponuj Biene, że z chęcią dasz jej pieniądze na pokrycie długu (1000 smoków). Kobieta będzie zadowolona i pozwoli ci zatrzymać zbroję dziadka. Teraz przeszukaj dokładnie Amelion Tomb. Bardzo dokładnie. Przy odrobinie szczęścia i cierpliwości, prócz kirysu i miecza, odnajdziesz resztę zbroi Brusefa Ameliona, łącznie z tarczą.

Po wykonaniu tych zadań zostaniesz awansowany na Protectora.

Syn Mistrza (The Master's Son)

Zleceniodawca: Modryn Oreyn (Chorrol)

Oreyn ma dla ciebie ważne zadanie: masz towarzyszyć synowi szefowej - Viranusowi Dontonowi w misji. Modryn chce, aby młodzian nabrał doświadczenia, ale jego matka, Vilena, nie chce o tym słyszeć. Boi się, że straci kolejnego syna. Dlatego ważne jest, by cała sprawa odbyła się bez jej wiedzy. Dlatego też tak ważny jesteś ty. Masz pilnować Viranusa jak oka w głowie i nie dopuścić by choćby włos spadł mu z głowy.

Misja polega na odnalezieniu Galtusa Previi, który badał jaskinie Nonwyll. Młodego Dontona znajdziesz w ich posiadłości. Razem z nim udaj się do Nonwyll Cavern (patrz mapa) (Właściwie nie musisz się martwić o życie Viranusa, podczas tej misji staje się on nieśmiertelny, więc spartaczyć się nie da).

Po przeszukaniu dwóch poziomów jaskiń, odnajdziesz ciało Galtusa. Zadanie zostanie zaliczone. Teraz odprowadź Viranusa i zamelduj wykonanie misji Modrynowi Oreynowi.

Kolejne niedokończone sprawy (More Unfinished Bussiness)

Zleceniodawca: Modryn Oreyn (Chorrol)

Zgadnij kto znowu nawalił? Właśnie tak... Maglir. Ponownie musisz sprzątać po tym małym dezerterze. Tym razem został on wysłany z misją do Bravil, po czym słuch o nim zaginął. Dostań się więc do tego miasta i popytaj o Maglira. Dowiesz się, że przebywa w oberży Lonely Suitor Lodge. Zastaniesz go tam, wraz z dwoma kolegami z konkurencji - Blackwood Company. Maglir postanowił porzucić Gildię na rzecz tej właśnie organizacji. Jeśli za pierwszym razem nie wydałeś go Oreynowi, Maglir będzie tak miły i powie ci, czego dotyczyło jego zadanie, byś mógł je za niego wykonać. Jeśli jednak powiedziałeś Modrynowi prawdę, dezerter nie będzie chciał z tobą rozmawiać i będziesz musiał sam wrócić do Chorrol i zapytać Oreyna o zadanie Maglira.

W każdym razie dowiesz się, że zleceniodowczynią Gildii była Aryarie z Gildii Magów w Bravil. Zażądała ona 10 porcji Imp Gall (żółć impa). Pozyskać je możesz w Robber's Glen Cave (mapa), jaskini, którą poleca ci sama Aryarie. Impy nie są wymagającymi przeciwnikami, zadanie więc nie sprawi ci dużego problemu. Po zdobyciu 10 porcji wróć do Gildii Magów i przekaż zdobycz Aryarie. Teraz możesz wrócić do Modryna i zameldować, że pomyślnie zakończyłeś zadanie Maglira.

Po wykonaniu tych dwóch misji dostaniesz promocję do rangi Defender.

Azani Czarne Serce (Azani Blackheart)

Zleceniodawca: Modryn Oreyn (Chorrol)

Oreyn ma dla ciebie zadanie specjalne, a by zachować to w tajemnicy, prosi cię, byś spotkał się z nim w jego domu po zmroku. Gdy się tam spotkacie, Modryn wyjawi ci, że niepokoi się tak szybkim rozwojem Blackwood Company. Opowie ci także historię pewnego niedokończonego zadania, którego podjęła się Gildia. Zadanie to polegało na zabiciu czarodzieja Azani Blackhearta. Gildii nie udało się go pokonać, cały oddział wojowników zginął, w tym starszy syn szefowej. Kompania Blackwood natomiast szczyci się tym, że wykonała zadanie, przy którym Gildia zawiodła. Modryn ma co do tego wątpliwości, podejrzewa, że całe zlecenie to jeden wielki spisek przeciwko Wojownikom. Razem udajecie się do elfickich ruin Arpenia, gdzie rzekomo doszło do bitwy między Blackwood Company a czarodziejem Blackheartem. Oprowadź Modryna po całych ruinach, a stwierdzi on, że nie widzi żadnych śladów walki. Przeczuwa, że czarodziej żyje i ma się dobrze w pobliskich ruinach - Atatar, a Kompania rozsiewa plotki, by skompromitować Gildię. Poprowadzi cię do Atatar. Tam faktycznie spotkacie czarodzieja. Po walce zabierz jego pierścień i daj go Oreynowi, by miał dowód, iż Kompania kłamała twierdząc, że pokonała Azani Blackhearta. Sobie możesz przywłaszczyć jego miecz - Sinweaver.

W nagrodę Oreyn awansuje cię na stopień Warder.

Uciekinierzy (The Fugitives)

Zleceniodawca: Burz gro-Khash (Cheydinhal)

Burz przekaże ci informację, że z więzienia w Bravil uciekło czterech zbiegów. Nic więcej jednak nie wie. Udaj się więc do Bravil i popytaj mieszkańców. Nie będą specjalnie skłonni do zwierzeń, chyba że podniesiesz ich poziom sympatii przynajmniej do 65 pkt. Wówczas to dowiesz się, że zbiegli więźniowie za kryjówkę obrali sobie Bloodmayne Cave (mapa). Jaskinia składa się z dwóch poziomów, na każdym z nich natkniesz się na dwóch uciekinierów. Gdy wymierzysz sprawiedliwość, wróć do Cheydinhal.

Wędrowny uczony (The Wandering Scholar)

Zleceniodawca: Azzan (Anvil)

Zadanie polega na ubezpieczaniu Altmerki Elante podczas poszukiwań daedrycznej kaplicy w jaskini Brittlerock Cave (mapa). Elfkę spotkasz na miejscu, będzie na ciebie czekała w środku. Teraz Elante prowadzi, ty tylko bronisz ją przed paskudztwami z jaskini. Kiedy dotrzecie do kapliczki, Elante da ci w podzięce książkę i zwolni ze służby. Ty możesz już wrócić do Azzana, lub zwiedzić jeszcze drugi poziom jaskiń, twój wybór.

Po pomyślnym zakończeniu dwóch powyższych zleceń, otrzymasz stopień Guardian.

Trolle z Zapomnianej Kopalni(Trolls of the Forsaken Mine)

Zleceniodawca: Modryn Oreyn (Chorrol)

Oreyn wysłał do Forsaken grupę wojowników z Viranusem Dontonem, ukochanym synem szefowej, włącznie. Vilena oczywiście nic o tym nie wiedziała. Zadaniem oddziału było oczyszczenie kopalni z trolli. Wojownicy nie odzywają się, Oreyn jest więc zaniepokojony o młodego Dontona. Dlatego wysyła tam ciebie, masz sprawdzić, co się dzieje i pomóc jeśli to będzie konieczne.

Gdy dotrzesz do kopalni (mapa), zauważysz mnóstwo ciał poległych wojowników, w tym również zwłoki członka Blackwood Company. Na kolejnym poziomie kopalni natkniesz się na trolle. Zabij je, przeszukaj jaskinie. Natrafisz niestety na ciało młodego Viranusa Dontona... przy nim odnajdziesz dziennik, z którego dowiesz się, że oddziału Gildii nie przemogły trolle, wszyscy polegli z rąk Kompanii Blackwood. Zabierz dziennik ze sobą.

Złe wieści musisz teraz przekazać Modrynowi. Oreyn weźmie na siebie przekazanie ich Vilenie... Zrozpaczona pani Donton za karę wyrzuci Oreyna z Gildii, a ciebie zdegraduje do stopnia Defendera za to, że nie zdążyłeś pomóc... O tym fakcie dowiesz się przy okazji spotkania z Azzanem lub Burz gro-Khashem. Nie przeszkodzi ci to jednak w dalszej karierze w szeregach Gildii.

Córka szlachcica (The Noble's Daughter)

Zleceniodawca: Burz gro-Khash (Cheydinhal)

Burz rozkazuje ci udać się do posiadłości Lorda Rugdumpha gro-Shurga (mapa) i podjąć się odnalezienia jego córki. Gdy dotrzesz na miejsce, porozmawiaj z Orkiem. Powie ci on, że jego córka, jak to zwykle robi, poszła nazbierać kamieni na pobliskie wzgórze i do tej pory nie wróciła. Podążaj za wskaźnikiem, aż dotrzesz do butnej córki Lorda. Zabij ogry, które odgrodziły jej lordowskiej mości drogę do domu. Teraz zaprowadź ją do ojca i odbierz nagrodę w postaci rodowego miecza. Wróć do Cheydinhal i zamelduj wykonanie zadania Burzowi.

Tajemnica Warowni Harluna (Mystery at Harlun's Watch)

Zleceniodawca: Burz gro-Khash (Cheydinhal)

Zadaniem jest wyjaśnić zagadkę tajemniczych zaginięć w osadzie Harlun's Watch na południe od Cheydinhal. Gdy tam dotrzesz, udaj się do Drarany Thelis i porozmawiaj z nią. Opowie ci ona o dziwnych światełkach widocznych wieczorami nad brzegiem rzeki. Ci, którzy próbują sprawdzić, co to za światła, nie wracają już. Jak nie trudno się domyslić, czas abyś sam zbadał sprawę. Dziwne światełka, to rzecz jasna Will-o-the-wispy, z którymi napewno już nie raz się spotkałeś. Skupiają się one przy wejściu do Swampy Cave. Wewnątrz, jak się okazuje, grasuje mnóstwo trolli. Znajdziesz tam także szczątki wieśniaków z Harlun's Watch (mapa). Twoim zadaniem teraz jest wytępienie wszystkich trolli. Dopiero gdy zabijesz wszystkie, zadanie zostanie zaliczone. Teraz możesz już wrócić do Drarany Thelis i opowiedzieć jej, co stało się z osadnikami. Jako dowód wdzięczności dostaniesz od niej Mind and Body Ring.

Udaj się do Burz gro-Khasha i pochwal się wykonaniem zadania. Burz powie ci, że nie ma dla ciebie więcej zadań.

Kamień św. Alessi(The Stone of St. Allesia)

Zleceniodawca: Azzan (Anvil)

Z kaplicy w Brumie skradziono cenną relikwię: Kamień św. Allesii. Twoim zadaniem jest jego odzyskanie. Szczegółów dowiesz się już na miejscu, w Brumie. Cirroc z kaplicy udzieli ci dalszych informacji. Złodzieje byli widziani na wschód od miasta. Gdy ruszysz w tamtą sronę natkniesz się na Khajiita, jednego ze złodziei. Powie ci, że nie ma kamienia, sam jeden przeżył spotkanie z grupą ogrów. Kamień zabrały ze sobą do ruin Sedor (mapa).

Tam więc teraz skierować musisz swoje kroki. Sedor to bardzo rozległe ruiny, nachodzisz się więc zanim trafisz do naszyjnika, którego szukasz. Zwracaj uwagę na przełączniki i pułapki (i na ogry oczywiście). Gdy dostaniesz to, po co przyszedłeś, wróć do Brumy i oddaj błyskotkę Cirrocowi. W nagrodę dostaniesz trzy silne mikstury przywrócenia zdrowia.

Zamelduj Azzanowi wykonanie zadania. Skieruje cię on do Chorrol, szuka cię bowiem Modryn Oreyn.

Zbieranie informacji (Gathering Information)

Zleceniodawca: Modryn Oreyn (Chorrol)

Modryn Oreyn został wyrzucony z Gildii, jednak nadal chce rozwiązać kwestię Blackwood Company i ukazać społeczeństwu ich prawdziwe oblicze. Do tego właśnie potrzebny mu jesteś ty. By dowiedzieć się więcej o strukturach i działaniu Kompanii, trzeba porwać jednego z szefów tej organizacji, Ajum Kajina. To właśnie twoje zadanie. Argonianin przebywa wraz ze swoją strażą w Glademist Cave (mapa). Pomieszczenie, w którym jest Ajum, jest praktycznie na końcu jaskini, więc prawdopodobnie będziesz już po pokonaniu wszystkich strażników Kompanii. Kajin zaniepokojony faktem, że został sam, zgodzi się pójść z tobą. Zabierz go więc do domu Oreyna. Tam Modryn spróbuje wyciągnąć od niego jakieś informacje, jednak Ajum niespecjalnie będzie chciał z nim rozmawiać. W ten sposób przepytanie Kajina przypadnie tobie.

Możesz próbować różnych możliwości. Przekonać go retoryką, dać łapówkę, pobić - byle uzyskać informacje. Na końcu Ajum popełni samobójstwo za pomocą magicznego pierścienia, nie chcąc zdradzić ci najważniejszej tajemnicy.

Za starania dostaniesz od Oreyna Amulet of Interrogation.

Przeniknięcie (Infiltration)

Zleceniodawca: Modryn Oreyn (Chorrol)

Modrynowi nie wystarcza taka ilość informacji. Chce więcej. Twoim zadaniem będzie więc wstąpić w szeregi Blackwood Company i przekonać się, jak działa ta organizacja "od kuchni". W tym celu udaj się do Leyawiin, do siedziby Kompanii. Porozmawiaj z Jeetum-Ze, który zarekrutuje cię. Potem idź za nim do sali treningowej.

Na miejscu dowiesz się, że od razu wyruszysz na pierwszą misję, razem z pozostałymi członkami Kompanii przygotowującymi się w sali treningowiej. Jeetum-Ze wyjaśni, o jakie zadanie chodzi. Otóż macie się pozbyć goblinów, które zaatakowały osadę Water's Edge. Dostaniesz od Argonianina buteleczkę z Hist Sap, sokiem z drzewa, którego uprawa w Cyrodiil jest ściśle zakazana. Dowiesz się też, że drzewo jest w budynku, silnie strzeżone.

Gdy wypijesz zawartość butelki, zostaniesz automatycznie przeniesiony do Water's Edge. Faktycznie, osada jest pełna goblinów. Są również w domach. Kiedy pozbędziecie się wszystkich, zrobi się czarno... Obudzisz się w domu Modryna, który powie ci, że znaleziono cię nieprzytomnego na ulicach Leyawiin i przetransportowano do niego do domu. Oreyn ma złe przeczucia. Wysyła cię więc do Water's Edge w celu zbadania sprawy. Gdy tam dotrzesz okaże się, że Hist Sap spowodował silne halucynacje, przez które osadnicy wydawali wam się goblinami. Wszyscy nie żyją... Żywego znajdziesz tam jedynie rozpaczającego nad ciałem córki Marcela Ameliona, którego nie było w pobliżu, gdy "bandyci" zaatakowali.

Makabryczne wieści przekaż Oreynowi. Teraz oboje wiecie, jak działa Kompania Blackwood. Modryn ma więc dla ciebie ostatnie zadanie. Zniszczyć drzewo Hist.

Żywica (The Hist)

Zleceniodawca: Modryn Oreyn (Chorrol)

Wiadomo już, skąd Kompania bierze niezwykłą moc. Drzewo Hist musi więc zostać zniszczone. Udaj się do siedziby Blackwood Company. Członkowie jej, którzy będą wewnątrz, uznają cię za zdrajcę i zaatakują. Przy ciele Ja'Fazira odnajdziesz klucz do pokoju na pierwszym piętrze - pokoju Jeetum-Ze. Od niego musisz zdobyć kolejny klucz, tym razem do pokoju szefa Kompanii - Khajiita Ri'Zakara, który rezyduje na drugim piętrze. Ten właśnie ma przy sobie klucz do piwnicy, miejsca, gdzie znajduje się Hist Tree. Gdy będzie twój, zejdź do piwnicy i odeprzyj atak kolejnych strażników drzewa. Zobaczysz aparaturę podtrzymującą drzewko przy życiu i tłoczącą jego soki. Odszukaj dwie rury, weź je i użyj przy pompach po obu stronach. Gdy to zrobisz, aparatura stanie w ogniu, niszcząc drzewo. Zadanie wykonane.

Gdy będziesz wychodził z piwnicy, zaatakuje cię jeszcze jeden wredny członek Kompanii... Maglir. Kiedy zaatakuje, zabij go... lub okaż mu litość i pozwól zginąć z rąk straży miejskiej, gdy wyjdzie za tobą na zewnątrz.

Teraz możesz wrócić do Modryna i zameldować mu o sukcesie. Dostaniesz od niego Helm of Oreyn Bearclaw. Udaj się teraz do Vileny Donton i opowiedz jej, co się wydarzyło. Vilena zrozumie, że rakiem toczącym Gildie była właśnie Kompania Blackwood i wycofa oskarżenia przeciwko tobie i Oreynowi. Jednocześnie mianuje ciebie Mistrzem Gildii, a na zastępcę poleci Modryna.

Oreyn, już jako zastępca, powie ci, że co miesiąc dostaniesz swoją część dochodów Gildii (odbierać je możesz ze skrzyni na poddaszu Gildii w Chorrol). Zapyta też, czym teraz ma się zająć: szukaniem większej ilości zleceń, czy rekrutacją nowych.

Na tym kończy się wątek Gildii Wojowników.


Profil redaktora Shane


Opublikowano:


Solucja i poradnik do gry TES IV: Oblivion

Solucja: Spis treści - lokacje, zadania, mapy

Poradnik: AlchemiaAtrybutyChorobyDomyKlasyKonieMagiaNiesławaPoradniki - walkaRasySkillbookiSławaTrening umiejętnościUmiejętnościWampiryzmZnaki zodiaku