Mroczne Bractwo

Solucja i poradnik gry TES IV: Oblivion

Dark Brotherhood to nielegalna organizacja płatnych zabójców. Wszelkie powiązania z Mrocznym Bractwem są więc bezwzględnie tępione przez władze. Przygotuj się na metody skrytobójcze, przyda się rozwinięta umiejętność Sneak (skradanie) i dość pewne władanie bronią. Przydatna może okazać się również Iluzja, dzięki której rzucisz Kameleona lub Niewidzialność.

Przystąpienie

Jeśli chcesz spróbować sił w tej specyficznej, mrocznej oraganizacji, musisz zwrócić na siebie uwagę Bractwa. Możesz to zrobić tylko w jeden sposób... zabić jakiegoś NPCa. Nie liczą się jednak ludzie pokroju bandytów i nekromantów. Ani ci, których zabicie jest związane z którymś z questów. Przykładowym celem może być jakiś nieprzydatny w żadnym zadaniu NPC, np ze wsi, daleko od straży (lub właśnie strażnik nieopatrzony własnym, niepowtarzalnym imieniem) Może to być Gray Prince z Areny, który da ci się zabić, jeśli zrobiłeś dlań questa, który proponował. Ważne jest to, byś zrobił to z ukrycia i nie otrzymał ceny za swoją głowę (wyjątkiem jest Gray Prince). Gdy dopuścisz się tego czynu, pojawi się komunikat "Your killing has been observated by forces unknown". Teraz spokojnie połóż się spać. Odwiedzi cię jedna z bardziej wyrazistych postaci w grze - pan Lucien Lachance...

Lucien to jeden z czterech Speakerów (Mówców) DB, członek kadry zarządzającej całą organizacją zwanej Black Hand (Czarna Dłoń). Nazwanie jej Dłonią jest jak najbardziej trafne, bowiem struktura jej, jak wyjaśni ci sam Lucien, wygląda następująco: symbolem najważniejszego członka Dłoni - Listenera (Słuchacza) jest kciuk. Pozostałe palce to czterech Speakerów. Każdy palec ma paznokieć, czyli Silencerów (Uciszaczy) - osobistych skrytobójców na usługach wyżej wymienionej piątki. Całość podlega Night Mother (Matce Nocy).

Nóż w ciemnościach (A Knife in the Dark)

Zleceniodawca: Lucien Lachance

Lachance ma więc dla ciebie propozycję przystąpienia do Rodziny. Warunkiem jest wykonanie prostego zadania. Masz znaleźć i zabić Rufia, niegroźnego staruszka, którego ktoś chce się pozbyć i w tym celu wynajął Bractwo. Rufio najwidoczniej przeczuwa, że ktoś może nastawać na jego życie, ukrywa się bowiem w piwnicach zajazdu położonego daleko od głównych szlaków - Inn of Ill Omen (mapa). Porozmawiaj z karczmarzem, powie ci, że Rufio od dawna wynajmuje pokój w piwnicy lokalu. Wejdziesz tam przez klapę w podłodze. Gdy dokończysz dzieła, musisz ponownie odpocząć. Wtedy Lucien odwiedzi cię ponownie, pogratuluje wstąpienia w szeregi Bractwa i poda hasło do Sanktuarium Mrocznego Bractwa.

Sanktuarium znajduje się w Cheydinhal, a wejście do niego znajdziesz w piwnicach Abandoned House (Opuszczony Dom) w pobliżu Kaplicy Arkaya. Gdy aktywujesz charakterystyczne drzwi napotkane w piwnicy tego domu, rozlegnie się tajemniczy głos. Na jego pytanie odpowiedz: "Sanguine, my Brother". Wtedy zostaniesz wpuszczony do Sanktuarium.

Zaczepi cię Ocheeva, przywita w Rodzinie, objaśni co i jak. Dostaniesz od niej zaklętą Shrouded Armor i stopień Murderera. Potem zostaniesz skierowany do Vincente'a Valtieri - notabene wampira, który zajmuje się kontraktami dla nowicjuszy. Oboje z Ocheevą napomkną, że gdy uda ci się wykonać kontrakt bez dodatkowych ofiar, możesz spodziewać się bonusu za perfekcyjne wywiązanie się z zadania. (za każdy zakonczony quest doatajesz także 1 pkt niesławy).

Vincente Valtieri

Wodny grób(A Watery Grave)

Twoim pierwszym celem jest pirat, kapitan statku Marie Elena zacumowanego w Imperial City Waterfront. Masz dwa sposoby na załatwienie sprawy. Możesz po prostu wejść na statek i odeprzeć ataki piratów. Potem udać się do kajuty kapitana i wykonać kontrakt.

Lepszym wyjściem będzie jednak załatwienie tego "po cichu". W tym celu podejdź do skrzyń leżących w pobliżu statku i aktywuj jedną z nich. Zostaniesz zapytany, czy sądzisz, że uda ci się w niej schować. Odpowiedz, że tak. Zostaniesz automatycznie przeniesiony do ładowni statku. Teraz możesz przekraść się do kajuty kapitana. Postaraj się zajść do tak, by powalić jednym ciosem, bez zbędnego hałasu. Teraz szybko zabierz klucz i otwórz nim okno na rufie. Śpiesz się, bo do drzwi dobijać się będą piraci nawołujący kapitana. Wskocz do wody i wypłyń gdzieś daleko od pozostałych piratów. Możesz wracać do Sanktuarium. Jeśli dobrze wykonałeś to zadanie dostaniesz, prócz złota, zaklęty pierścień Black Band (levelowany do 30-tego poziomu).

Wypadki chodzą po ludziach (Accidents Happen)

Twoim kolejnym zleceniem jest zabicie Baenlina, Elfa z Brumy. Znajdziesz go w jego domu. Twoim zadaniem jest zrobić to tak, aby upozorować wypadek (Zadanie zostanie zaliczone, gdy Baenlin zginie, nieważne w jakich okolicznościach... ale jeśli nie będzie to wyglądało na wypadek, lub jeśli prócz Elfa zginie ktoś jeszcze, zapomnij o bonusie). Dostaniesz informacje, że Baenlin codziennie między 8 PM a 11 pm siedzi na ulubionym krześle i oddaje się lekturze. Nad głową wisi trofeum - potężna głowa minotaura... jak się pewnie domyślasz, należy zwalić trofeum na Elfa. W tym celu włam się do domu od tyłu, przez piwnicę, lub wejdź frontowymi drzwiami i powoli przekradnij się na piętro. Znajdziesz przesuwane drzwi, prowadzące do miejsca przytwierdzenia minotaura. Usuń zabezpieczenia, a głowa spadnie na Baenlina. Teraz wycofaj się po cichu przez drzwi do piwnicy, uważając na Norda - nie może cię zauważyć. Gdy wydostaniesz się z domu, wróć do Cheydinhal. Bonusem jest zaklęty sztylet - Sufferthorn (levelowany do 30-tego poziomu).

Do egzekucji (Scheduled for Execution)

Nadszedł czas zemsty. Pamiętasz Elfa, który ci ubliżał, kiedy siedziałeś w więzieniu? Teraz masz okazje do niego wrócić i mu za to podziękować. Jest celem kolejnego kontraktu od Vincente. Dostaniesz klucz do kanałów, z których na początku wychodziłeś. Przedostań się przez nie za pomocą wskaźnika. Dostaniesz się do więzienia. W The Sanctum będziesz musiał przekraść się obok dwóch rozmawiających strażników. Przyda się zaklęcie niewidzialności lub kameleona. Jeśli strażnicy są dobrze ustawieni, przekradnij się obok, póki rozmawiają.

Kiedy dotrzesz do swojej dawnej celi, poczekaj, aż strażnik skończy rozmawiać z Mrocznym Elfem i odejdzie. Teraz dostań się do celi Dretha. Klucz znajdziesz na stoliku po lewej. Kiedy załatwisz to, po co przyszedłeś, możesz o dziwo wyjść frontowymi drzwiami. Widocznie uznają, że skoro normalnie wychodzisz, to jesteś zwolnionym już więźniem. W każdym razie wróć do Sanktuarium. Jeśli udało ci się nie zabić żadnego strażnika po drodze, prócz zwyczajowej nagrody, dostaniesz bonus - Scales Of Pitless Justice. Dostaniesz też awans na Slayera.

Zamordowany człowiek (The Assasinated Man)

Teraz coś zupełnie odmiennego. Twoim zadaniem jest upozorowanie śmierci klienta, tak, by ściagający go windykatorzy dali za wygraną. W tym celu od Vincente'a dostaniesz zatruty sztylet: Languorwine Blade i odtrutkę. Sztylet sprawi, że ofiara padnie sparaliżowana, bez jakichkolwiek oznak życia. Udaj się więc do Chorrol, do domu Francois Motierre, gdzie ten da nam ostatnie wskazówki: gdy do domu wpadnie zabójca - Hide-His-Heart, ty musisz go uprzedzieć i zadać "śmiertelny" cios gospodarzowi na oczach asasyna. Gdy tak zrobisz, Hide-His-Heart wścieknie się, ale ty nie możesz wdać się z nim w walkę, inaczej stracisz bonus. Najlepiej po prostu uciekaj z miasta. Kiedy wydostaniesz się przez bramę, poczekaj 24 godziny. Teraz idź do podziemi kaplicy (Chapel Undercroft) i znajdź złożonego tam Francois. Zaaplikuj mu odtrutkę. Potem musisz go wyprowadzić z podziemi, a przeszkadzać ci w tym będą zbudzone dusze przodków. Potem zgodnie z wolą Francois, zaprowadź go do gospody Gray Mare.

Teraz możesz już wrócić do Cheydinhal, gdzie dostaniesz nagrodę, awans na Elliminatora, bonus w postaci amuletu Cruelty's Heart (levelowany do 30-tego poziomu). Po kolejne zadanie zostaniesz posłany do Ocheevy.

Po zakończeniu misji The Assasinated Man Vincente będzie miał dla ciebie ciekawą propozycję. Zaproponuje ci przeistoczenie się w wampira, wystarczy, że porozmawiasz z nim o Dark Gift.

Ocheeva

Samotny wędrowiec (The Lonely Wanderer)

Twoim pierwszym zadaniem od Ocheevy jest znalezienie i zgładzenie Wysokiego Elfa o imieniu Faelian. By dostać bonus, musisz to jednak zrobić po cichu i bez świadków. Elf przypuszczalnie znajduje się w Imperial City, kiedy więc tam dotrzesz, zapytaj dowolnego przedtawiciela jego rasy. Dowiesz się, że w hotelu Tiber Septim w Talos Plaza znajdziesz narzeczoną Faeliana. Udaj się tam i porozmawiaj z nią. Postaraj się, żeby cię polubiła, a dowiesz się o uzależnieniu Faeliana od Scoomy. Kolejną istotną informacją jest to, że Elf większość czasu spędza w domu Lorkmira w dzielnicy Elven Garden. Teraz masz dwie możliwości:

  1. Możesz włamać się do Lorkmir's House (zamek typu Hard), kiedy Faelian jest w środku i zakończyć robotę jednym porządnym ciosem.

  2. Możesz poczekać, aż Faelian wyjdzie, zagadać do niego. Elf bardzo cię polubi i obieca, że jeśli przyniesiesz mu Scoomę, wpuści cię do swojej kryjówki na imprezę. By Scoomę zdobyć musisz udać się do Bravil i w nocy między budynkami odnaleźć dealera Nordinora, który sprzeda ci co trzeba. Teraz wróć do Faeliana i w domu Lorkmira, bez świadków, dokończ zlecenie.

Jeśli dobrze wykonałeś zadanie, prócz nagrody dostaniesz bonus: zaklęty łuk Shadowhunt (levelowany do 30-tego poziomu).

Złe lekarstwo (Bad Medicine)

Twoim zadaniem jest wykończenie i tak dogorywającego się Rodericka, przebywającego w Forcie Sutch (mapa). Bonus dostaniesz tylko wtedy gdy pozostaniesz niezauważony i podmienisz jego lekarstwo na truciznę. Czeka cię sporo skradania, dużą pomocą będzie więc zaklęcie niewidzialności, lub jeszcze lepiej kameleona. Po forcie kręci się sporo ludzi Rodericka, których możesz zabić, ale tylko tak, by pozostać niezauważonym - jednym ciosem od tyłu. Za pomocą wskaźnika dostań się do szafki niedaleko łóżka chorego i podmień butelkę z lekarstwem na tę z trucizną. Teraz, niezauważony, wydostań się z fortu i wróć do Sanktuarium.

Bonusem za dobrą robotę jest zaklęta szata: The Deciver's Finery (levelowana do 30-tego poziomu)

Kto winny? (Whodunit)

Jedna z ciekawszych, jeśli nie najlepsza misja w grze. W Skingradzie, w pięknej willi Summitmist Manor urządzono coś w rodzaju reality show. Wpuszczono piątkę podekscytowanych gości, którym powiedziano, że w domu znajduje się skrzynia wypełniona złotem, należy ją tylko odnaleźć. Ty jesteś szóstym, ostatnim "gościem". Jednak tylko ty wiesz, że w domu nie ma żadnego złota, a nikt z piątki uczestników zabawy nie wyjdzie stąd żywy. Twoim zadaniem jest bowiem zabicie wszystkich, ale w taki sposób, by nikt nie wiedział, że to ty. Dużo rozmawiaj z gośćmi, podsycaj ich podejrzenia, a może uda ci się nawet sprawić, by zabijali się nawzajem. Najłatwiej jest jednak czekać, aż udadzą się na spoczynek w pokojach na piętrze. Tam bez problemu załatwisz po cichu sprawę. Kiedy zostaniesz sam, możesz wyjść z Summitmist Manor i wrócić do Ocheevy.

Jako bonus dostaniesz Night Mother's Blessing + błogosławieństwo na stałe, podnoszące o 2 pkt sneak, blade, marksman, acrobatics i security.

Permanentna emerytura (Permanent Retirement)

Zadaniem jest rozprawienie się z Adamusem Phillidą, byłym kapitanem straży IC, który przez lata zaciekle tępił Mroczne Bractwo. Teraz służy w Leyawiin. Od Ocheevy dostaniesz specjalną strzałę: Rose of Sythis, która zabije Phillidę od razu, jeśli trafisz w gołe ciało. Adamus zbroję zdejmuje jednak tylko do snu lub kąpieli. A kąpiele bierze między 2 pm a 8 pm w stawie w Leyawiin. Tam musisz się więc zaczaić i posłać Rose of Sythis w gołe plecy Phillidy (Możesz go zabić normalnie, bez pomocy strzały, ale musisz się liczyć z tym, że straż cię zauważy, jest ich kilku w pobliżu). Jeśli chcesz uzyskać bonus, podpłyń, najlepiej pod wodą w miarę możliwości, by strażnicy cię nie zauważyli, do ciała Adamusa i przywłaszcz sobie jego palec. Teraz udaj się do Imperial City Prison District, do Imperial Legion Compound. Umieść palec w biurku, w biurze kapitana straży.

Wróć do Sanktuarium. Bonusem jest niestety tylko 500 szt. złota. Dostaniesz też zwyczajową nagrodę i awans na rangę Assasin.

W sekrecie i w cieniu(Secrets of Shadow)

Ocheeva ma dla ciebie zapieczętowaną wiadomość od samego Luciena Lachance'a. Masz udać się na spotkanie z nim w jego kwaterze, w Forcie Farragut, niedaleko Cheydinhal (mapa). Ma on bowiem dla ciebie zadanie specjalne. Ocheeva zaznacza, byś nie rozmawiał o nim z Braćmi z Sanktuarium. Udaj się więc, zgodnie z poleceniem, na spotkanie ze Speakerem Czarnej Dłoni. W forcie, nim dostaniesz się do siedziby Lachance'a, znajdziesz sporo nieumarłych. Możesz jednak dostać się tam bezpośrednio, przez przejście ukryte w starym pniu drzewa w okolicach fortu.

Bez względu na to, jaką drogę wybierzesz, staniesz przed Lucienem. Powie ci on, że ktoś z Santuarium jest zdrajcą i że Czarna Dłoń podjęła drastyczne kroki, by pozbyć się zdrajcy i jego otoczenia... Lucien podkreśla, że od tej pory on będzie twoim zleceniodawcą.

Lucien Lachance

Czystka (The Purification)

Lucien, jako twój nowy mentor, ma dla ciebie zadanie wyczyszczenia Sanktuarium w Cheydinhal... Masz wybić wszystkich członków DB z tego miejsca. Taka jest cena zdrady, popełniona przez jednego z Rodziny. Lucien da ci kilka przydatnych przedmotów, mianowicie zwój przywołania ducha Rufia oraz kilka zatrutych jabłek. Zadaniem jest zgładzenie wszystkich, jak to zrobisz, to już twoja sprawa: możesz nie patyczkować się i jawnie zaatakować, ale narazisz się na paniczne, pełne zaskoczenia okrzyki typu "Why Brother? Why?!". Możesz eliminować ich po cichu, po kolei, bez uświadamiania ich, że to ty, ich wierny brat, zwracasz się przeciwko nim. W tym celu zabierz całe jedzenie ze stołów jadalnych, połóż tam tylko zatrute jabłka (czosnek w przypadku Vincente'a) lub eliminuj jednym ciosem. Gdy Sanktuarium będzie czyste, wróć do Luciena.

W nagrodę Lucien awansuje cię na swojego Silencera, oraz da najlepszą nagrodę w grze: odstąpi ci swojego konia - nieśmiertelną i niesamowicie szybką klacz Shadowmere.

Od teraz Lachance będzie się z tobą kontaktował za pomocą tzw. Dead Dropów - skrytek, w których będzie umieszczał rozkazy i zapłaty za wykonane już zadania.

Trupia skrytka #1(Dead drop #1)

List ze zleceniem znajdziesz w miejscu zwanym Hero Hill (mapa), w skrytce w omszałej skale.

Afairs a Wizard

Twój cel to mag Caladaen próbujący przetransformować się w licza. Znajdziesz go w Leafrot Cave (mapa). Możesz po prostu wpaść i zabić Caladaena, lepszym sposobem będzie jednak przeczytanie księgi leżącej na stole - zapisków samego Caladaena. Dowiesz się, że podczas procesu transformacji musi on ciągle mieć przy sobie przedmiot, w który przelewa swoją duszę - w tym przypadku jest to klepsydra o nazwie Sands of Resolve. Wystarczy, że podkradniesz się i ukradniesz mu klepsydrę - od razu padnie martwy, jeśli można tak to określić.

Trupia skrytka #2(Dead drop #2)

Kolejne zlecenie i nagrodę za zabicie Caladaena jest ukryte w starej sakwie pod wielkim dębem w Chorrol.

Next of Kin

Kolejnym celem jest zabicie całej rodziny Draconisów - pięciu osób. Na początek udaj się do Applewatch (mapa), w okolicach Brumy. Zastaniesz tam Perennię Draconis - matkę. Uzna ona, że jesteś kurierem, na którego czekała, a który miał kupić i dostarczyć jej dzieciom prezenty. Dostaniesz od niej listę z dokładnym opisem, gdzie odnajdziesz każde z czwórki jej dzieci. Po otrzymaniu listy zabij Perennię i bierz się do likwidowania kolejnych czterech członków rodziny:

  1. Matthias Draconis pracuje w Umbacano Manor w Imperial City, Talos Plaza District. Możesz go zdjąć w dowolnym dogodnym dla ciebie momencie, nawet na mieście, czasem bowiem zachodzi do ogrodów za domami. Tam będzie łatwym celem.

  2. Caelia Draconis jest strażniczką miejską w Leyawiin. Bardzo trudne będzie załatwienie jej nawet za pomocą ataku z zaskoczenia, więc chyba najlepiej będzie po prostu odmówić aresztowania i zabić ją, a potem zapłacić grzywnę (ponad 1000 smoków).

  3. Sybilla Draconis żyje ze zwierzętami w Muck Valley Cavern (mapa). Żadnych świadków, zero problemów.

  4. Andreas Draconis pracuje w zajeździe The Drunken Dragon Inn (mapa). Najlepiej jest zaczepić go i sprowokować do walki, obraźliwym słowem o jego matce (okrutne, nie?). Wtedy Andreas sam zaatakuje, a ty nawet nie musisz się bronić, bo strażnik będący w zajeździe sam się nim zajmie.

Trupia skrytka #3(Dead drop #3)

Nowy list i zapłata za Draconisów znajdują się w studni na placu zamku w Skingradzie.

Broken Vows

Twoim kolejnym celem jest Khajiit, J'Ghasta. Mieszka w swoim domu w Brumie. Włam się tam. W głównej części domu go nie znajdziesz. Poszukaj ukrytej klapy w podłodze. Prowadzi do tajnej sali treningowej J'Ghasty, jest on mistrzem walki wręcz. Na dole będziesz mógł bez problemu się go pozbyć, nie ma tam nikogo innego.

Trupia skrytka #4(Dead drop #4)

By dostać kolejne zadanie, przeszukaj starą skrzynkę pod Old Bridge (Stary Most, mapa).

Final Justice

Cel - Shaleez, Argonianka mieszkająca w zatopionej kopalni (Flooded Mine, mapa). Zaopatrz się w jakiś przedmiot lub zaklęcie z efektem oddychania w wodzie. Kopalnia bowiem, jak sama nazwa wskazuje, jest pełna wody i właśnie tam będziesz musiał stoczyć walkę z Shaleez. Gdy ją pokonasz, udaj się do kolejnej skrytki.

Trupia skrytka #5(Dead drop #5)

Nagroda za Shaleez i nowy kontrakt znajdziesz w trumnie przed wejściem do fortu Redman (mapa).

A Matter of Honor

Kolejny kontrakt dotyczy wędrownego kupca Alvala Uvani. Wraz z listem dostałeś rozpiskę, gdzie Alval jest w poszczególne dni. Najłatwiej jest go dopaść w jego domu, gdzie spędza ostatni dzień tygodnia. Elf jest jednak mistrzem Destrukcji, więc będzie dość mocnym przeciwnikiem. W liście, który otrzymałeś jest ciekawostka: Alval jest uczulony na miód. Możesz więc sparaliżować go, podsuwając mu miód pitny (mead). Żeby Uvani się skusił, musisz usunąć z jego otoczenia wszystkie inne produkty, postaw tylko butelki miodu. Jeśli uda ci się go sparaliżować, będzie łatwiej go wykończyć.

Trupia skrytka #6(Dead drop #6)

Rozkazy i nagroda znajdują się w wydrążonym pniu drzewa w Imperial City, Market District, za sklepem Stonewall Shields.

The Coldest Sleep

Kolejna podobna misja. Cel to Havilstein Hoar-Blood - Nord, ma obozowisko na Gnoll Mountain (mapa). Tu nie ma żadnych wskazówek i ciekawostek. Musisz najnormalniej w świecie zaatakować. Nord jest silny i ma dobra broń, także bądź przygotowany.

Trupia skrytka #7(Dead drop #7)

Nagroda i zlecenie czekają w skrzyni pod wodą, w ayleidzkich ruinach Nornal (mapa). Skrzynka jest w zatopionym korytarzu zabezpieczonym zamkniętą bramką.

A Kiss Before Dying

Ofiarą ma być Ungolim - Elf z Bravil, który co noc przychodzi do posągu Lucky Old Lady, by rzekomo prosić o szczęście w miłości. Ungolim jest czujny i kiedy cię zobaczy, sam zaatakuje. Gdy go zabijesz, dopadnie cię rozwścieczony Lucien. Będzie miał ochotę cię zabić, ale twoje skonfundowane spojrzenie go powstrzyma. Nie dziw się furii Lachance'a - zabijałeś bowiem wysoko postawionych członków Bractwa, a przed chwilą? Samego Listenera... rozkazy w dead dropach nie pochodziły od Luciena, podkładał ci je zdrajca, z którym Czarna Dłoń najwyraźniej jeszcze sobie nie poradziła. Teraz twój mentor i zleceniodawca nie jest bezpieczny - ty, jako jego Silencer, zabijałeś swych Braci... na jego polecenie, jak uważa Black Hand. Lucien każe ci więc za wszelką cenę dowiedzieć się, kto zostawia w skrytkach fałszywe zlecenia. Sam ukryje się na farmie Applewatch (mapa), należącej niegdyś do rodziny Draconis. Masz się tam z nim spotkać, kiedy się czegoś dowiesz.

Podążaniem śladem (Following a Lead)

Udaj się do kolejnego dead dropu, gdzie czekać miały kolejne rozkazy - czyli beczki za statuą przy stawie w Anvil. Musisz dowiedzieć się, kto zostawia fałszywe listy. Rozkazów jeszcze nie ma, musisz więc poczekać na tego, kto je przyniesie. Tym kimś jest pomocnik kowala, Enilroth. Niestety jest on tylko posłańcem. List dostał od zamaskowanego mężczyzny, mieszkającego w piwnicy latarni morskiej w Anvil. Drzwi do środka są jednak zamknięte. Idź do latarnika - Ulfgara Fog-Eye'a i zażądaj klucza. Teraz idź do piwnicy.

Zastaniesz tam... specyficznie udekorowane pomieszczenie. Na oko widać, że zdrajca jest szalony. Poświadcza to również dziennik, który tam znajdziesz. Wynika z niego, że wszystko uknuł, by zemścić się na Lucienie, za to, że kiedyś wykonał wyrok na jego matce. Teraz zdrajca jest członkiem Czarnej Dłoni i planuje prócz Luciena, zabić także samą Matkę Noc.

Zabierz dziennik i głowę matki z ołtarza i ruszaj do Applewatch, by oczyścić Lachance'a z zarzutów. Gdy tam dotrzesz, niestety będzie już za późno. Zastaniesz tam wszystkich pozostałych członków Czarnej Dłoni, którzy brutalnie zamordowali niewinnego Luciena, nie dając mu szansy na wyjaśnienia... Zadowolona Arquen jak gdyby nigdy nic oświadczy ci, że właśnie zabili zdrajcę... Możesz teraz rzucić im pod nogi głowę z ołtarza, jeśli chcesz. Tak czy inaczej Arquen mianuje cię Speakerem na miejsce Luciena i poleci porozmawiać z nią o 3 AM.

Czcij matkę swoją (Honor Thy Mother)

O 3 AM, jeśli będziesz gotowy, przeniesiecie się do Bravil, gdzie członkowie Czarnej Dłoni otworzą wejście do krypty Matki Nocy, znajdujące się pod posągiem Lucky Old Lady. Obserwuj w skupieniu dalsze wydarzenia. W pewnym momencie zdrajca ujawni się i zaatakuje najpierw swych współtowarzyszy z Czarnej Dłoni, a potem Matkę Noc. Powstrzymaj go i porozmawiaj z Matką. Awansuje cię ona na Listenera Bractwa, przemieni Blade of Woe, które dostałeś na początku, w silniejsze, zaklęte ostrze i pozwoli zabrać z krypty, co tylko chcesz. Kiedy przejrzysz zawartość sarkofagów, ponownie porozmawiaj z przełożoną. Zleci ci ona ostatnie zadanie: co tydzień musisz przychodzić do Lucky Old Lady i odbierać informacje od Matki, po czym przekazać je Arquen w reaktywowanym Sanktuarium w Cheydinhal. Po rozmowie z głową Bractwa zostaniesz przeniesiony właśnie do Cheydinhal.

Od teraz masz aktywny niekończący się quest "Szepty śmierci" (Whispers of Dead), polegający właśnie na przekazywaniu informacji od Matki Nocy do Arquen raz w tygodniu. Jako Listener Mrocznego Bractwa rządzisz ty, a Sanktuarium na nowo rekrutuje nowych członków Rodziny, których zresztą możesz wziąć ze sobą w charakterze swojej osobistej ochrony. Co tydzień będziesz też dostawał swój procent zarobków Bractwa.


Profil redaktora Shane


Opublikowano:


Solucja i poradnik do gry TES IV: Oblivion

Solucja: Spis treści - lokacje, zadania, mapy

Poradnik: AlchemiaAtrybutyChorobyDomyKlasyKonieMagiaNiesławaPoradniki - walkaRasySkillbookiSławaTrening umiejętnościUmiejętnościWampiryzmZnaki zodiaku