Przybytek Zaspokajania Żądz Intelektualnych

Solucja i poradnik gry Planescape: Torment

Eksploracja

Przybytek Zaspokajania Żądz Intelektualnych, parter

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Planescape: Torment - Eksploracja - Dzielnica Urzędników - Przybytek Zaspokajania Żądz Intelektualnych, parter

1 - wyjście na ulice Dzielnicy Urzędników.

2 - Nie-Sława. Diablica jest właścicielką tego przybytku. Jeśli zagłębisz się w rozmowę z nią, dowiesz się, że jest sukkubem, lecz w przeciwieństwie do innych przedstawicieli swojej rasy, nie znajduje niczego interesującego w uwodzeniu ludzi. Zamiast tego postanowiła szkolić młodych Czuciowców, których spotkasz właśnie w Przybytku. Nie-Sława posiada interesujące informacje na temat Raveli, jednakże nie będzie w stanie pomóc ci odzyskać wspomnień. Zasugeruje jednak, abyś porozmawiał z jej dziewczętami, a być może coś sobie przypomnisz.

Warto zauważyć, że sukkub może przyłączyć się do twojej drużyny. Anna nie będzie zadowolona ze złożenia takiej oferty, ale możesz zignorować jej dąsy - przynajmniej na razie. Nie-Sława zgodzi się dołączyć do twojej drużyny, jednakże dopiero w momencie, gdy porozmawiasz z jej dziesięcioma uczennicami. Problem w tym, że w Przybytku przebywa jedynie dziewiątka podopiecznych sukkuba. W ramach rozwiązania zagadki możesz powiedzieć Nie-Sławie, że ostatnim studentem jest mówiący kredens imieniem Luis (3) lub stwierdzić, że to ty jesteś numerem dziesięć. Kobieta zaakceptuje obie odpowiedzi i dołączy do twojej kompanii.

3 - Luis. W pomieszczeniu tym natkniesz się na gadającą szafę, która po bliższej inspekcji ujawni ukrytego w środku człowieka. Zastraszanie mężczyzny jest jednak zbyteczne. Jedynym tematem godnym konwersacji z Luisem jest kwestia szala Marissy.

Ponadto w komnacie tej znajduje się szafka, w której znajdziesz Księgę Finama. Dziennik Lingwisty może okazać się przydatny w głównym wątku fabularnym.

4 - Julia. Kobieta pożali ci się na problemy miłosne - otóż jej związek jest... zbyt szczęśliwy, a przez to nudny. Możesz jej pomóc rozwiązać ten problem, a nawet powinieneś, bowiem zadowolona z efektów twojej pracy Julia wyjawi ci informację o relacjach łączących Kimasxi Żmijowy Język (12) i Kesai-Serris (10), a to już jest rzecz ważna w kontekście głównego wątku fabularnego.

5 - Nenny Dziewięć-Oczu. Kobieta mogłaby ci udzielić informacji na temat zadań Zaginiona woalka oraz Utracony zapach, lecz nie potrafi powiedzieć o kimkolwiek niczego niemiłego. Powiedz jej, by poćwiczyła na tobie, a uzyskasz 5000 PD oraz cenne informacje.

Ponadto, gdy Ecco (6) wyjawi ci, że Kesai-Seris jest córką Raveli, Nenny zasugeruje, abyś porozmawiał o tym z Julią (4), bowiem kobiety były dobrymi przyjaciółkami. Jest to istotne dla głównego wątku fabularnego.

6 - Ecco. Prostytutka da ci znać, że wie coś na temat Raveli, jednakże nie może zwerbalizować swoich myśli, ponieważ straciła głos. Aby pomóc kobiecie, musisz wykonać najpierw misję Klucz do serca Dolory, a gdy już dowiesz się, dlaczego adeptka Nie-Sławy zaniemówiła, ukończ zadanie Ugłosowienie Ecco. Wówczas kobieta wyjawi, że jej koleżanka po fachu, Kesai-Serris, jest córką samej Raveli Szaradnej, a to bardzo ważna wiadomość dotycząca głównego wątku historii.

7 - Vivian. Prostytutka nie udzieli ci żadnych cennych informacji, za to poprosi o pomoc w odzyskaniu jej utraconego zapachu.

8 - schody prowadzące do piwnicy Przybytku.

9 - Marissa. Kobieta nie należy do zbyt miłych rozmówczyń, ale ma ku temu powody - ktoś skradł jej szal, bez którego nie może się pokazywać publicznie, bowiem jej wzrok zamienia ludzi w kamień. Obiecaj jej pomóc, a uzyskasz misję Zaginiona woalka.

Gdy już Marissa odzyska swoją zasłonę, będziesz mógł ją poprosić o zamienienie w kamień Lim-Lima. Jest to rzecz niezwykle ważna dla każdego członka frakcji Anarchistów.

Kiedy zaś Marissa zapyta cię o twój wygląd, możesz skłamać, że jesteś wysoki i przystojny. Nie pozwalaj jej jednak spojrzeć na swoją osobę, gdyż skończy się to petryfikacją Bezimiennego bohatera i koniecznością wczytania poprzedniego zapisu gry.

10 - Kesai-Serris. Kobieta będzie zaprzeczać posiadaniu jakiejkolwiek wiedzy na temat Raveli. Nie czyni tego bez powodu - jest bowiem jej córką, o czym dowiesz się od Ecco (6). Musisz skłonić Kesai-Serris, by zaakceptowała swoje pochodzenie, a o tym jak to zrobić, dowiesz się z lektury artykułu poświęconego głównemu wątkowi fabularnemu.

11 - komnata Dolory. Jest pusta, dzięki czemu możesz zupełnie niepostrzeżenie zabrać z niej Chusteczkę. Ten niepozorny przedmiot okaże się niezbędny w kontekście wątku głównego.

12 - Kimasxi Żmijowy Język. Rozmowa z kobietą szybko pozwoli ci przekonać się, że nosi ona swe miano nie bez powodu. W pierwszej kolejności powinieneś zapytać ją, czy jest w stanie nauczyć Mortego nowych obelg. Po krótkiej wymianie zdań między tą parą zdolność Litania przekleństw gadającej czaszki ulegnie znacznej poprawie.

Ponadto w toku głównego wątku fabularnego dowiesz się, że Kimasxi jest przyrodnią siostrą Kesai-Serris (10). Kobieta odgrywa również małą rolę w poszukiwaniach woalki Marissy.

13 - Yves Opowiadaczka. Jak wskazuje jej pseudonim, kobieta specjalizuje się w opowiadaniu historii. Zapytaj ją o Ravelę, a dowiesz się, że pewne informacje na temat nocnej wiedźmy może posiadać Ecco (6).

Powinieneś również opowiedzieć Yves jedną ze swoich przygód, w zamian za co Yves opowie o sobie. Warto również skłonić Mortego, Dak'kona, Annę i Nordoma do podzielenia się własnymi historiami, gdyż każda taka wymiana przysporzy ci 500 PD. Ponadto Yves opowie ci o swoich trudnych relacjach z matką, dzięki czemu uzyskasz nowe, krótkie zadanie.

Jeśli uda ci się poznać wszystkie historie Yves, w salonie tatuażu Upadłego w południowo-wschodniej części Ula pojawi się Tatuaż tkacza opowieści.

Warto również dodać, że z szafki należacej do Yves możesz wykraść Listy miłosne, które przydadzą ci się do ukończenia zadania Zbyt szczęśliwa miłość.

14 - Dolora. Kobieta chętnie z tobą podebatuje lub zagra w grę. Jedno i drugie ma jednak sens tylko wówczas, gdy posiadasz Inteligencję na poziomie minimum 17 pkt, bowiem poniżej tego pułapu po prostu przegrasz. Jeśli będziesz posiadał równo 17 pkt, również przegrasz, ale rozmowa na każdy z tematów pozwoli ci przywrócić pewne wspomnienia i zyskać 3000 PD. Posiadanie Inteligencji na poziomie 18 pkt lub wyższym sprawi, że pokonasz Dolorę zarówno w merytorycznej debacie, jak i jej zabawie, dzięki czemu odzyskasz sporo wspomnień, zaś każda dyskusja wzbogaci twoje konto o 5000 PD.

Dolora odmówi jednak udzielenia jakichkolwiek odpowiedzi na inne tematy, dopóki nie zdobędziesz klucza do jej serca - i to dosłownie, bowiem kobieta jest konstruktem! Kiedy pomyślnie wykonasz to zadanie, kobieta zdradzi, że Ecco (6) jest niemową, ponieważ jej głos został skradziony. Jest to ważna informacja w kontekście głównego wątku fabularnego.

15 - Modrony. Tajemnicze istoty zdradzą ci, że ich zajęciem jest obserwacja Dolory (14), choć nie wiedzą dlaczego.

Jeśli kupiłeś w Sklepie z Osobliwościami Dzielnicy Urzędników Metalową figurkę w kształcie Sześcianu, Modrony zidentyfikują ją jako portal prowadzący do znanej im sfery - Rubikonu.

Przybytek Zaspokajania Żądz Intelektualnych, piwnica

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Planescape: Torment - Eksploracja - Dzielnica Urzędników - Przybytek Zaspokajania Żądz Intelektualnych, piwnica

8 - schody wiodące na parter Przybytku.

16 - Dozorca Przybytku. Powie ci jedynie, że nie powinieneś przebywać w tym miejscu. I faktycznie, nie ma potrzeby eksplorować tego pomieszczenia, bowiem znajdujące się w bocznych komnatach Kamienie Doznań pracujących tutaj prostytutek nie wyjawią ci niczego interesującego.

Zadania poboczne

Klucz do serca Dolory

Zleceniodawca: Dolora (14)
Opis: Dolora powie ci, że niejaki Wesołek posiada klucz do jej serca. Kobieta chciałaby go odzyskać, a ty będziesz musiał zdradzić, czy zrobisz to z uprzejmości czy dla pieniędzy.

Tak czy inaczej, Wesołka znajdziesz w Miejskim Gmachu Rozrywki. Mężczyzna odmówi jednak wydania klucza, dopóki nie pomożesz mu usunąć wspomnień o Dolorze. Możesz go zabić lub okraść z Kluczy Dolory, jednakże spełniając jego żądania uzyskasz więcej PD, punkt Reputacji, a także nie będziesz musiał martwić się strażnikami Harmonium, zatem warto się pofatygować.

Na początek wykonaj misję Odwyk, dzięki której w twoje ręce wpadnie Wiecznie mroźny puchar. Z naczyniem udaj się do Galerii Sztuki i Osobliwości w Dzielnicy Urzędników. Yvana, właścicielka przybytku, opowie ci o rzeźbie Mrocznych Ptaków z Ocantusa, która zostały wykuta z lodu pochodzącego z rzeki Styks. Tamtejsza woda posiada właściwość usuwania wspomnień, dlatego złapanie jednego z ptaków do kufla stworzy wywar, jakiego potrzebuje Wesołek. Tak też zrób, po czym zanieś puchar swojemu zleceniodawcy.

Kiedy Wesołek napije się z kielicha, faktycznie straci wszystkie swoje wspomnienia. Teraz mężczyzna nie będzie miał nic przeciwko, by oddać ci Klucze Dolory. Zwróć je kobiecie, a w zamian otrzymasz pokaźną iiczbę PD, a także informację o tym, że głos Ecco został skradziony.

Ugłosowienie Ecco

Zleceniodawca: Ecco (6)
Opis: Ecco straciła swój głos i dopóki nie dowiesz się, co było tego przyczyną, nie będziesz w stanie jej pomóc. Na szczęście po wykonaniu misji Klucz do serca Dolory twoja zleceniodawczyni powie ci, że głos Ecco został skradziony. Zdobycie remedium na ten problem na szczęście nie wymaga zbyt wiele zachodu.

Udaj się do Sklepu z Osobliwościami w Dzielnicy Urzędników i kup od Vrisziki Język biesa oraz Łzy Devy. Wróć do Ecco i podaruj jej pierwszy z wymienionych przedmiotów. Prostytutka odzyska głos, lecz zacznie przeklinać niczym... cóż, bies. Podaj jej zatem Łzy Devy, a problem definitywnie zniknie. Uzyskasz ładną sumę PD, zaś szczęśliwa Ecco zdradzi ci bardzo ważną informację w kontekście głównego wątku fabuły: Kesai-Serris jest córką Raveli Szaradnej!

Utracony zapach

Zleceniodawca: Vivian (7)
Opis: Vivian poskarży ci się, że ktoś skradł jej zapach. Kobieta poprosi cię o pomoc w odnalezienie zguby, choć oczywiście trudno wyobrazić sobie poszukiwanie nieznanego zapachu...

Rozwiązanie problemu przyjdzie wraz z końcową fazą misji Zaginiona woalka. Okaże się bowiem, że zapach Vivian trafił na Pachnący welon odzyskany od Luisa. W związku z tym zanim oddasz szal Marissie, zanieś go Vivian. W nagrodę otrzymasz 25000 PD, zaś kobieta poprawi nieco twój własny zapach, dzięki czemu zyskasz na stałe +1 do Charyzmy.

Zaginiona woalka

Zleceniodawca: Marissa (9)
Opis: Wzrok Marissy potrafi zamieniać ludzi w kamień, dlatego kobieta nie spotyka się z klientami bez swojego szala. Nic więc dziwnego, że gdy ktoś skradł przedmiot, prostytutka się wściekła. Odnalezienie woalki będzie leżeć w twojej gestii.

Na początek porozmawiaj ze skarbnicą plotek w Przybytku, Nenny Dziewięć-Oczu (5). Zanim czegokolwiek się dowiesz, będziesz musiał nauczyć ją mówić nieprzyjemne rzeczy, co jednak przysporzy ci dodatkowe 5000 PD. W końcu kobieta powie ci, że podejrzewa o kradzież Kimasxi Żmijowy Język (12). Kiedy jednak zapytasz o to samą zainteresowaną, dowiesz się, że z komnaty Kimasxi również zniknęły pewne przedmioty. Powiedz o tym Nenny. Prostytutka przypomni sobie, że widziała, jak z pomieszczenia jej koleżanki wykradał się jakiś mężczyzna. W Przybytku spotkasz tylko jednego przedstawiciela płci męskiej - ukrywającego się w szafie Luisa (3) - i to on stanie się głównym podejrzanym.

Mężczyzna faktycznie okaże się rabusiem, lecz odzyskanie woalki będzie wymagało Siły lub Zręczności na poziomie minimum 16 pkt. W przeciwnym wypadku pozostanie ci błaganie i zawodzenie o zwrot ukradzionej rzeczy aż do momentu, gdy Luis się podda. Tak czy inaczej Pachnący welon trafi w końcu do twojego ekwipunku.

Zanim wrócisz do Marissy, zanieś szal Vivian (7), dzięki czemu kobieta odzyska swój zapach. Dopiero wówczas oddaj zgubę swojej zleceniodawczyni, a na twoim koncie pojawi się kolejne 25000 PD.

Zgoda w rodzinie

Zleceniodawca: Yves Opowiadaczka (13)
Opis: W trakcie wymiany opowieści z Yves poznasz m.in. historię, która podzieliła jej rodzinę. Kobieta od dawna nie rozmawia ze swoją matką, Yvaną, jednakże ty możesz to zmienić.

Odwiedź Yvanę, która zarządza Galerią Sztuki i Osobliwości w Dzielnicy Urzędników. Opowiedz jej tę samą historię, która poznałeś z ust Yves, a matka postanowi pogodzić się z córką. W efekcie zyskasz sporą sumę PD i pkt dobrego charaktetu, zaś kustosz galerii odzyska wzrok.

Zbyt wiele miłości

Zleceniodawca: Julia (4)
Opis: Julia opowie ci o swoim najpoważniejszym problemie. Jest zakochana ze wzajemnością w młodym Czuciowcu imieniem Montek, a ich relacje są tak doskonałe, że aż nudne. Kobieta chciałaby wprowadzić do swoich relacji nieco "ognia" i to właśnie ty musisz jej w tym pomóc. Zaoferuj, że podrzucisz Montekowi fałszywe listy miłosne Julii, co bardzo spodoba się twojej zleceniodawczyni.

Dokumenty możesz ukraść z komnaty Yves Opowiadaczki () lub wydrukować u Penna Szydercy w Niższej dzielnicy. Następnie spotkaj się z Montekiem, który stale przebywa w Miejskim Gmachu Rozrywki. Opowiedz mu o zdradzie Julii i pokaż sfabrykowane listy. Mężczyzna wpadnie w rozpacz. Wówczas powiedz mu, że cała sprawa została ustawiona, a jego związek wymaga nagłego zwrotu. Montek postanowi przemyśleć sprawę, a ty wróć do Julii. Poza sporą liczbą PD, szczęśliwa kobieta wyjawi ci, że Kesai-Serris i Kimasxi Żmijowy Język są przyrodnimi siostrami. Jest to bardzo ważna informacja w kontekście głównego wątku fabularnego.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.