Z nosem w księgach

Solucja i poradnik gry TES V: Skyrim

Wstęp

Zadanie to otrzymasz od Savosa Arena zaraz po zakończeniu misji W podziemiach Saarthal.

Eksploracja

Lochy Twierdzy Zabójczego Blasku

Gry PC - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Akademia w Zimowej Twierdzy - Z nosem w księgach - Lochy Twierdzy Zabójczego Blasku

1 - wyjście na zewnątrz.

2 - uwięziony wampir. Jeśli go uwolnisz, może wywołać mały popłoch w kolejnej komnacie.

3 - Orthorn.

4 - zamknięte przejście prowadzące na parter Twierdzy Zabójczego Blasku. Klucz do niego posiada jeden z magów (10).

5 - przejście prowadzące na parter Twierdzy Zabójczego Blasku.

Twierdza Zabójczego Blasku

Gry PC - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Akademia w Zimowej Twierdzy - Z nosem w księgach - Twierdza Zabójczego Blasku

4 - zamknięte przejście wiodące z lochów Twierdzy Zabójczego Blasku. Klucz do niego posiada jeden z magów (10).

5 - przejście wiodące z lochów Twierdzy Zabójczego Blasku.

6 - piedestał. Znajdziesz na nim księgę umiejętności pt. Wrota Otchłani.

7 - laboratorium. Po rozprawieniu się z wrogimi magami będziesz mógł zabrać stąd Niezwykły klejnot. Natkniesz się również na księgę pt. Zaginione legendy Skyrim, której lektura zainicjuje zadanie Zakazana opowieść (jeśli jeszcze nie posiadasz go w dzienniku).

8 - zamknięte wyjście na zewnątrz. Klucz do niego posiada jeden z magów (10).

9 - regał. Znajdziesz na nim m.in. księgę umiejętności pt. Hipotetyczna zdrada.

10 - mag. Spośród innych mieszkańców Twierdzy wyróżnia go to, że posiada klucz otwierający drzwi nr 4 i 8.

11 - przejście prowadzące do Komnaty Rytualnej (górny poziom).

15 - klapa wiodąca z Komnaty Rytualnej. Dostępna jedynie w drodze powrotnej.

Twierdza Zabójczego Blasku, Komnata Rytualna

Gry PC - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Akademia w Zimowej Twierdzy - Z nosem w księgach - Twierdza Zabójczego Blasku, Komnata Rytualna

11 - przejście wiodące z Twierdzy Zabójczego Blasku.

12 - Zaklinaczka.

13 - stoły. Znajdziesz na nich poszukiwane przez Uraga księgi.

14 - zamknięte drzwi. Możesz je otworzyć kluczem znalezionym przy zwłokach Zaklinaczki (12).

15 - przejście prowadzące na górny poziom Twierdzy Zabójczego Blasku.

 

Opis

Po tym, jak w ruinach Saarthalu odnaleziono tajemniczą, błyszczącą kulę, arcymag Savos Aren poprosi cię o poszukanie informacji na ten temat. Pierwszym i najlepszym źródłem takowych jest Urag gro-Shub, bibliotekarz z Akademii. Skieruj się do Arcanaeum i wypytaj orka o interesujące cię kwestie. Dowiesz się, że Urag posiadał stosowne księgi, lecz zostały one skradzione przez byłego ucznia, Orthorna. Elf wraz z grupą renegatów zaszył się w Twierdzy Zabójczego Blasku. Tam też musisz się udać, by odzyskać cenne tomy.

Gry PC - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Akademia w Zimowej Twierdzy - Z nosem w księgach - Twierdza Zabójczego Blasku, mapa

Twierdza Zabójczego Blasku jest położona na północny-wschód od Białej Grani. Dziedziniec warowni jest opanowany przez magów, dlatego przygotuj się na gorące powitanie. Większość wrogów dysponuje zaklęciami opierającymi się na ogniu i lodzie, dlatego też warto wcześniej przygotować eliksiry chroniące przed magią tych żywiołów. Po rozprawieniu się z pierwszą falą magów odkryjesz, że główne wejście do twierdzy jest zamknięte. Nie pozostanie ci nic innego, jak podróż przez lochy.

W lochach natkniesz się na krnąbrnego ucznia, Orthorna. Jeśli chcesz, możesz uwolnić elfa, a ten pomoże ci w nadchodzących bitwach. Dowiesz się również, że w chwili obecnej księgi są zapewne w posiadaniu "Zaklinaczki", która rezyduje w Komnacie Rytualnej (12). Czeka cię więc mozolna wędrówka na sam szczyt Twierdzy, i to po trupach wielu wrogich magów.

W końcu spotkasz ową tajemniczą Zaklinaczkę. Jeśli przyprowadzisz ze sobą Orthorna, będziesz mógł go wymienić na księgi; w przeciwnym wypadku pozostanie ci zabicie kobiety. Zaklinaczka przywoła do pomocy atronachy, ale w gruncie rzeczy jest tylko nieco mocniejsza od magów, których spotkałeś wcześniej, dlatego walka nie powinna przysporzyć ci trudności. Po walce zabierz poszukiwane księgi (13). Orthorn, jeśli przeżył, podziękuje ci za zwrócenie wolności i odejdzie.

Wróć do Uraga. Bibliotekarz będzie więcej niż zadowolony z powrotu cennych tomów do jego kolekcji. Ork podaruje ci kilka ksiąg umiejętności - 2920, Domowe Ognisko, księga 9, Bravil, Kompletny wykaz zaklęć broni, Odpowiedź na przemowę Bero, Proces mrocznych sztuk oraz Uwagi na temat filogenezy i biologii ras, po czym poprosi cię o porozmawianie z Tolfdirem. To zakończy niniejszą misję i rozpocznie nową - Dobre zamiary.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.