Dom koszmarów

Solucja i poradnik gry The Elder Scrolls V: Skyrim

Wstęp

Podczas swojej drugiej (lub kolejnej) wizyty w Markarcie, w pobliżu opuszczonego domu natkniesz się na kapłana imieniem Tyranus. Rozmowa z nim zainicjuje to zadanie.

 

Opis

Tyranus jest Czujnym Zakonu Stendarra i podejrzewa, że w opuszczonym domu czczona jest daedra. Mężczyzna będzie cię wypytywał o szczegóły, jednak gdy stanie się jasne, że nie wiesz nic na interesujący go temat, postanowi wejść do środka. Podążaj za nim.

W środku Tyranus zauważy ślady potencjalnego mieszkańca. Dźwięk, który usłyszy, sprawi że kapłan pobiegnie w poszukiwaniu kogoś żywego. Ruszaj w ślad za nim. W końcu natraficie na zamknięte drzwi. Tyranus zasugeruje, żebyś znalazł sposób, by je otworzyć. Wtedy jednak obaj usłyszycie daedrę, która nakaże ci zabić Czujnego. Ten nagle stwierdzi, że misja przekracza jego możliwości i postanowi opuścić dom, jednakże szybko okaże się, że drzwi wejściowe zostały zatrzaśnięte na głucho. Pozostanie ci zabić Tyranusa lub odmówić, a wówczas kapłan wpadnie w obłęd i zaatakuje ciebie. Tak czy inaczej, Czujny straci tego dnia życie.

Daedra pogratuluje ci i zachęci do odebrania nagrody. Ta znajduje się w "głębii" domu - ruszaj na dół, przez zamknięte wcześniej drzwi, aż dotrzesz do małej jaskini, w której odnajdziesz posąg Molag Bala. Tuż przed nim zobaczysz postument, na którym zawieszona będzie Zardzewiała buława. Sięgnij po nią, a wokół ciebie zamknie się klatka. Molag Bal zgodzi się na wypuszczenie ciebie, jednakże pod jednym warunkiem. Otóż pewien kapłan Boethiah próbował odprawić przed ołtarzem twojego nowego mistrza plugawy rytuał. Molag Bal pragnie, abyś przyprowadził do niego tego człowieka, by mógł wywrzeć na nim swoją zemstę. Nie pozostaje ci nic innego, jak się zgodzić.

Wspomniany kapłan został niedawno schwytany przez Renegatów, co nieco ułatwi ci zadanie. Molag Bal wskaże ci dokładne miejsce jego przetrzymywania, którym może być jedna z poniższych lokacji:

  • Dolina Kniei (daleko na północ od Kartwasten, na wschód od twierdzy orków Mor Khazgur)
  • Reduta Czerwonego Orła (na północny-wschód od Markartu, nieopodal obozu przy Iglicy Karth)
  • Reduta Druadach (na północny-zachód od Kartwasten)
  • Reduta przy Złamanej Wieży (przy cesarskim trakcie, na wschód od Kartwasten)
  • Reduta Wiedźmiej Skały (na południe od Markartu)
  • Reduta Wolty Bruca (na północ od Kartwasten, za rzeką)

Po dotarciu na miejsce rozpraw się z wszystkimi Renegatami, a następnie włam się do klatki, w której przebywa niejaki Logrolf Niewiątpiący. Wyznawca Boethiah postanowi cię wypytać, kto i dlaczego postanowił go uwolnić. Użyj perswazji, łapówki lub zastraszania, by przekonać go do swoich racji. Koniec końców, Logrolf postanowi ponownie odwiedzić Molag Bala i dokończyć swój rytuał. Wszystko pójdzie więc zgodnie z planem.

Przy następnej wizycie w Markarcie idź do opuszczonego domu i zejdź do kaplicy Molag Bala. Kapłan Boethiah zostanie uwięziony i poniżony, zgodnie z wolą daedrycznego księcia. Na koniec Molag Bal nakaże ci zdjąć z piedestału swoją buławę i trzykrotnie zabić starca. Ten będzie tak wyczerpany, że nawet nie spróbuje się obronić. Po dwóch śmierciach Logrolf odda swą duszę Molag Balowi, po trzeciej zginie ostatecznie. Zadowolony z ciebie daedryczny książę pozwoli ci zatrzymać broń, która zamieni się w Buławę Molag Bala i z pewnością będzie dobrze ci służyć.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.