Fragmenty przeszłości

Solucja i poradnik gry The Elder Scrolls V: Skyrim

Wstęp

Po uzyskaniu 20 poziomu kurier dostarczy ci Ulotkę z muzeum. Stanowi ona zaproszenie do kulturalnego przybytku, który niedawno otworzono w Gwieździe Zarannej. Kiedy porozmawiasz z właścicielem muzeum, Silusem Vesuiusem, otrzymasz niniejsze zadanie.

Eksploracja

Martwa Babina

Gry cRPG - Solucja i poradnik - The Elder Scrolls V: Skyrim - Daedry - Fragmenty przeszłości - Martwa Babina

1 - wyjście na zewnątrz.

2 - zamknięte drzwi. Otworzysz je pobliską dźwignią (3).

3 - dźwignia. Przy jej pomocy otworzysz drzwi (2).

Tuż obok natkniesz się również na księgę umiejętności pt. Gra przy kolacji.

4 - przejście wiodące na galerię. Znajdziesz tam jedynie kufer z losową zawartością.

5 - przejście wiodące na blanki. Natkniesz się tam na sporo łupów, w tym kufer bossa i Niezwykły klejnot, który jest niezbędny do ukończenia misji Poruszyć niebo i Skyrim. Tam też spotkasz wiedźmokruka Drascuę, który posiada przy sobie Głowicę Brzytwy Mehrunesa.

W tej części ruin znajduje się również smocza ściana, dzięki której nauczysz się słowa Krzyku Zniechęcenie.

Twierdza Pękniętego Kła

Gry cRPG - Solucja i poradnik - The Elder Scrolls V: Skyrim - Daedry - Fragmenty przeszłości - Twierdza Pękniętego Kła

6 - wyjścia na zewnątrz.

7 - Ghunzul.

8 - drabina wiodąca na blanki. Nie znajdziesz tam jednak niczego szczególnie interesującego.

9 - drzwi do skarbca. Możesz je otworzyć wytrychem (poz. ekspercki) lub kluczem, w którego posiadaniu jest Ghunzul (7). Tak czy owak, gdy dostaniesz się za kratki, naciśnij przycisk, a usuniesz ostatnią przeszkodę.

10 - przejście wiodące do Krypty Pękniętego Kła.

Krypta Pękniętego Kła

Gry cRPG - Solucja i poradnik - The Elder Scrolls V: Skyrim - Daedry - Fragmenty przeszłości - Krypta Pękniętego Kła

10 - przejście prowadzące z parteru Twierdzy Pękniętego Kła.

11 - ława. Odnajdziesz na niej księgę umiejętności pt. Rysław Sprawiedliwy.

12 - zamknięte wrota. Aby je otworzyć, musisz pociągnąć za dźwignie położone naprzeciwko nich.

13 - piedestał. To właśnie na nim spoczywają Odłamki Brzytwy Mehrunesa. Zanim jednak zabierzesz fragment artefaktu, koniecznie rozbrój wszystkie pułapki!

 

Opis

Silus opowie ci o Brzytwie Mehrunesa - legendarnym sztylecie, który odegrał znaczącą rolę w Kryzysie Otchłani. Po jego zakończeniu artefakt został rozbity na trzy części i ukryty. Tak się jednak składa, że obecnie wszystkie trzy fragmenty znajdują się Skyrim, a Silus byłby skłonny sowicie wynagrodzić tego, kto byłby je odzyskał. Gdzie ich szukać? Dokładne wskazówki znajdziesz w księdzę Strażnicy Brzytwy, którą muzealnik wręczy ci zaraz po zaakceptowaniu zlecenia.

Fragmenty artefaktu znajdziesz w nastepujących miejscach:

  • Rękojeść Brzytwy Mehrunesa - tę część zdobyć najłatwiej, ponieważ znajduje się w posiadaniu Jorgena, mieszkańca Morthalu. Przekonaj drwala, aby oddał ci artefakt - możesz tego dokonać perswazją, łapówką lub zastraszeniem. W przypadku sukcesu Nord wręczy ci klucz do kufra, który znajduje się w jego domu. W środku odnajdziesz fragment rzeczonego sztyletu.
  • Głowica Brzytwy Mehrunesa - zdobycie głowicy sztyletu będzie już o niebo trudniejsze, bowiem w tym celu musisz wybrać się do Martwej Babiny. Forteca leży za górami na południe od Markartu. Jest pilnie strzeżona, dlatego spodziewaj się szeregu walk z Renegatami oraz wiedźmokrukami. W końcu dotrzesz na blanki, gdzie spotkasz Drascuę. Zabij ją i zabierz z jej zwłok część artefaktu, a przybliżysz się do ukończenia niniejszej misji.
  • Odłamki Brzytwy Mehrunesa - aby je zdobyć, będziesz musiał odwiedzić Twierdzę Pękniętego Kła. Położona na zachód od Falkretu warownia obecnie pełni funkcję siedziby miejscowych rabusiów. Zabij ich przywódcę, Ghunzula (7), i zabierz jego klucz, którym otworzysz wrota krypty (9). To właśnie tam spoczywają fragmenty legendarnego sztyletu (13) - uważaj tylko na pułapki!
Gry cRPG - Solucja i poradnik - The Elder Scrolls V: Skyrim - Daedry - Fragmenty przeszłości - Kaplica Mehrunesa Dagona, mapa

Będąc w posiadaniu wszystkich trzech części artefaktu wróć do Silusa. Historyk wyjawi ci, że jego zdaniem żłożenie fragmentów broni w kaplicy Mehrunesa Dagona może sprawić, że daedra połączy je ze sobą przywracając blask legendarnemu sztyletowi. Bez względu na twoją odpowiedź Silus postanowi wyruszyć w drogę. Powinieneś podążać za nim.

Ukryta wśród gór kapliczka znajduje się daleko na południowy-zachód od Gwiazdy Zarannej. Na miejscu zastaniesz Silusa, który bezskutecznie próbował się skontaktować z Daedrą. Muzealnik poprosi cię, abyś sam spróbował, a wówczas... Mehrunes Dagon objawi się wam obu i zażąda, abyś zabił Silusa. Staniesz przed następującym wyborem:

  • Jeżeli zabijesz Silusa, daedra po walce poprosi cię o dotknięcie ołtarza. Wtedy trzy fragmenty artefaktu połączą się w Brzytwę Mehrunesa, którą książę Otchłani pozwoli ci zatrzymać.
  • Jeżeli postanowisz oszczędzić Silusa, ten zapłaci ci 500 septimów i spróbuje wrócić do Gwiazdy Zarannej, by tam zająć się swoim muzeum.

To może mu się jednak nie udać, ponieważ bez względu na twoją decyzję, Mehrunes postanowi przywołać ci do towarzystwa dwie dremory; nawet jeśli zabijesz Silusa, daedryczny książę uzna, że potrzebujesz jeszcze jednego wyzwania. Rozpraw się z piekielnymi istotami, a ze szczątków jednej z nich zabierz klucz. Otworzysz nim znajdujące się tuż przy ołtarzu wejście do świątyni Mehrunesa. Tam odkryjesz trzy kufry pełne losowych skarbów, w tym księgę umiejętności pt. Kompletny wykaz zaklęć zbroi. Kolejna misja odhaczona.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.