Jedyne lekarstwo

Solucja i poradnik gry The Elder Scrolls V: Skyrim

Wstęp

Zadanie to otrzymasz od Kesha Nieskalanego, który rezyduje przy ołtarzu Peryite'a, położonym na zachód od Kartwasten (za szczytami otaczającymi górniczą osadę). Uwaga: aby je otrzymać, musisz posiadać co najmniej 12 poziom doświadczenia!

Eksploracja

Górna dzielnica Bthardamz

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Daedry - Jedyne lekarstwo - Górna dzielnica Bthardamz

1 - wyjście na zewnątrz.

2 - brama. Otworzysz ją za pomocą pobliskiej dźwigni (3).

3 - dźwignia. Otwiera pobliskie wrota (2).

4 - brama wiodąca do Warsztatu w Bthardamz.

5 - brama wiodąca do Warsztatu w Bthardamz.

6 - brama wiodąca do Warsztatu w Bthardamz.

7 - brama wiodąca do Siedziby Bthardamz.

8 - brama wiodąca do Uboższej dzielnicy Bthardamz.

Warsztat w Bthardamz

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Daedry - Jedyne lekarstwo - Warsztat w Bthardamz

4 - brama wiodąca do Warsztatu w Bthardamz.

5 - brama wiodąca do Warsztatu w Bthardamz.

6 - brama wiodąca do Warsztatu w Bthardamz.

Siedziba Bthardamz

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Daedry - Jedyne lekarstwo - Siedziba Bthardamz

7 - brama wiodąca do Warsztatu w Bthardamz.

9 - kamienna ława. Znajdziesz na niej księgę umiejętności pt. Biografia Wilczej Królowej.

Uboższa dzielnica Bthardamz

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Daedry - Jedyne lekarstwo - Uboższa dzielnica Bthardamz

8 - brama wiodąca do Warsztatu w Bthardamz.

10 - brama wiodąca do Gabinetu w Bthardamz.

11 - brama wiodąca do Gabinetu w Bthardamz.

12 - brama wiodąca do Arcanexu Bthardamz.

Gabinet w Bthardamz

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Daedry - Jedyne lekarstwo - Gabinet w Bthardamz

10 - brama wiodąca do Uboższej dzielnicy Bthardamz.

11 - brama wiodąca do Uboższej dzielnicy Bthardamz.

Arcanex Bthardamz

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Daedry - Jedyne lekarstwo - Górna dzielnica Bthardamz

12 - brama wiodąca do Uboższej dzielnicy Bthardamz.

13 - krasnoludzki centurion.

14 - Orchendor.

15 - winda. Zawiezie cię do wyjścia z krasnoludzkiej fortecy.

Tuż obok windy znajdziesz również kufer należący do Orchendora.

 

Opis

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Daedry - Jedyne Lekarstwo - Ołtarz Peryite, mapa

Kesh Nieskalany jest jedynym opiekunem ołtarza Peryite'a i będzie nieco zaskoczony twoim przybyciem. Jeśli poprosisz o audiencję u "pana zarazy", Khajiit odpowie, że wcześniej należy przygotować specjalne kadzidło. Do jego stworzenia niezbędne będą Dzwonecznik Kostuchy, rubin bez skazy, sztabka srebra oraz wampirzy pył. Składniki te musisz oczywiście zdobyć na własną rękę, choć w przypadku większości z nich nie powinno to stanowić problemu; najtrudniej będzie o rubin bez skazy - na szczęście przynajmniej jeden klejnot znajdziesz w Midden na terenie Akademii w Zimowej Twierdzy.

Kiedy zdobędziesz wszystkie składniki, zanieś je Keshowi. Khajiit wymiesza je i przygotuje kadzidło. Wciągnij do nosa jego opary, a chwilę później objawi ci się sam Peryite. Daedryczny książę zleci ci zadanie zabicia Orchendora, dawnego wyznawcy, który zdradził swego pana. Jeśli przyjmiesz niniejsze zadanie, Peryite obieca sowicie cię wynagrodzic, po czym zniknie.

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Daedry - Jedyne Lekarstwo - Bthardamz, mapa

Orchendor zamieszkuje w krasnoludzkich ruinach Bthardamz, które leżą nieopodal ołtarza Peryite. Już przy wejściu zostaniesz zaatakowany przez grupę Dotkniętych - ludzi obłożonych śmiertelną chorobą, którzy będą pluć w twoją stronę trucizną; nie są jednak groźniejsi niż bandyci na tym samym poziomie. Wewnątrz ruin spotkasz również krasnoludzkie automatony. W większości będą to pająki i sfery, aczkolwiek pod koniec swojej wędrówki, już w samym Arcanexie, natrafisz również na centuriona (13). Na szczęście w pobliżu tego miejsca jest sporo miejsca, gdzie można się ukryć i atakować z zaskoczenia, więc słabsze postaci również będą miały szansę na wyjście z tej walki bez większego uszczerbku na zdrowiu.

Bthardamz stanowi ogromny kompleks ruin, dlatego minie sporo czasu, zanim dotrzesz do celu swej wyprawy, czyli Altmera imieniem Orchendor (14). Po drodze musisz zwiedzić przynajmniej Górną i Uboższą dzielnicę dawnego krasnoludzkiego miasta, choć jeśli chcesz zdobyć nieco więcej losowych łupów, warto spenetrować również Warsztat, Siedzibę i Gabinet.

Sam Orchendor jest magiem, w dodatku odpornym na magię szkoły Zniszczenia, dlatego aby go zabić, będziesz potrzebował tradycyjnej broni. Altmer nie posiada żadnych sprzymierzeńców, stąd walka z nim powinna pójść gładko. Elf pozostawi po sobie kilka losowych przedmiotów, a także księgę umiejętności pt. Rzeczywistość i inne kłamstwa oraz klucz do windy (15). Przy jej pomocy w szybki i sprawny sposób przeniesiesz się z powrotem na powierzchnię.

W tym momencie nie pozostanie ci nic innego, jak tylko wrócić do ołtarza Peryite i zameldować daedrycznemu księciu o powodzeniu misji. Daedra pogratuluje ci sukcesu i wynagrodzi jedną z najlepszych tarcz w grze - Łamaczem czarów. To była długa, lecz z pewnością opłacalna podróż.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.