Księżycowa choroba

Solucja i poradnik gry TES V: Skyrim

Wstęp

W trakcie pierwszej wizyty w Falkret będziesz świadkiem pogrzebu na lokalnym cmentarzu. Porozmawiaj o tym z uczestniczącym w ceremonii Mathiesem, a otrzymasz niniejsze zadanie.

Opis

Mathies wyjaśni ci, że właśnie pochował córeczkę, która została rozszarpana przez niejakiego Sindinga. Osobnik ten już został zamknięty w miejskim więzieniu. Powinieneś go odwiedzić i sprawdzić, kim tak naprawdę jest bestia.

Więzienie mieści się pod koszaram straży. Sinding wyjawi ci, że jest wilkołakiem, jednak odkąd kupił Pierścień Hircyna, kontrolował swe przemiany. Niestety, Pan Łowów przeklął przedmiot, przez co mężczyzna zaczął się przemieniać w bestię w losowych odstępach czasu - tak jak feralnego dnia, gdy zabił córkę Mathiesa. Sinding poprosi cię, abyś porozmawiał z Hircynem i nakłonił go do zdjęcia klątwy. Aby jednak daedra w ogóle chciała z tobą porozmawiać, musisz upolować Białego Jelenia - potężną istotę, którą można spotkać w nocy na wschód od Falkret. Sinding podaruje ci przeklęty pierścień, który automatycznie trafi na twój palec, po czym ucieknie z więzienia.

Zwierzę wytropisz w pobliżu potoku płynącego na wschód od miasta. Biały Jeleń, choć wygląda majestatycznie, jest równie łatwy do zabicia, co inni przedstawiciele tego gatunku. Gdy go zgładzisz, przed tobą pojawi się Aspekt Hircyna. Duch wyjawi, że pierścień został przeklęty, ponieważ Sinding go ukradł. Daedra postawi ultimatum: zabij wilkołaka i zedrzyj jego skórę, a klątwa zostanie zdjęta. Nie będziesz jednak jedynym, który wyruszy na łowy, dlatego musisz się pospieszyć.

Gry PC - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Zadania Daedr - Księżycowa choroba - Grota Pasibrzucha, mapa

Sindinga znajdziesz w położonej na północ od Falkret (za jeziorem Ilinalta) Grocie Pasibrzucha. Przy wejściu natkniesz się na obóz łowców, jednakże tylko jeden z nich będzie żywy. J'Kier wyjawi ci, że "zwierzyna" okazałą się silna, po czym wyda ostatnie tchnienie. Idź jedyną dostępną drogą, by po chwili spotkać Sindinga. Wilkołak złoży ci propozycję, abyś pomógł mu zabić pozostałych łowców. Decyzja należy do ciebie.

  • Jeśli zdecydujesz się pomóc Sindingowi, ten postanowi od razu zabić pozostałych łowców. Ruszaj za nim i pomóż mu zlikwidować tropicieli, podzielonych na dwie grupy. Kiedy w jaskini pozostaniecie we dwójkę, Sinding oznajmi, że zamieszka tutaj, by już nikogo nie skrzywdzić. Opuść Grotę, przed którą będzie na ciebie czekał Aspekt Hircyna. Duch stwierdzi, że twoje zachowanie dostarczyło mu sporo rozrywki i dlatego zdejmie klątwę, wskutek czego w twoim ekwipunku wyląduje "zwykły" Pierścień Hircyna, a zadanie zostanie zaliczone.
  • Jeśli oznajmisz Sindingowi, że zamierzasz go zabić, wilkołak ucieknie w głąb Groty. Goń go i obserwuj, jak wilkołak z łatwością zabija pozostałych łowców. Nie bacząc na to, przystąp do ataku i zabij bestię. Gdy ją pokonasz, przy truchle znajdziesz Skórę Sindinga. Zabranie jej sprawi, że przed twoim obliczem pojawi się Aspekt Hircyna, który zdejmie klątwę i nagrodzi twój wysiłek lekkim pancerzem o nazwie Skóra Zbawcy. Misja zakończona.

Istnieje również opcja, by zdobyć zarówno Skórę Zbawcy, jak i Pierścień Hircyna. W takim wypadku musisz najpierw pomóc Sindingowi pokonać łowców, a gdy ten podziękuje ci za pomoc, zabić samego wilkołaka. Wówczas Aspekt Hircyna wręczy ci Skórę Zbawcy, a po opuszczeniu Groty duch podaruje ci również Pierścień Hircyna.


Profil redaktora Mrozie


Opublikowano:


Solucja i poradnik do gry TES V: Skyrim

Solucja: Spis treści - lokacje, zadania, mapy

Poradnik: AtrybutyBibliotekaDLCEkwipunekKsięgi umiejętnościLikantropiaMagiaMiastaOsiągnięciaPrzestępstwaRasyRodzinaSmocze KrzykiTrenerzyTworzenie postaciUmiejętnościWampiryzmZaklęciaZaklinanie