Pamiętna noc

Solucja i poradnik gry The Elder Scrolls V: Skyrim

Wstęp

W pierwszej gospodzie, jaką napotkasz po uzyskaniu 14 poziomu, natkniesz się na Sama Guevenne'a. Mężczyzna wyzwie cię na pijacki pojedynek obiecując potężny kostur, jeśli tylko uda ci się go pokonać. Po wypiciu trzech kolejek Sam ogłosi cię zwycięzcą, lecz wtedy stracisz przytomność. Obudzisz się... w świątynie Dibelli w Markarcie. Przebudzenie automatycznie rozpocznie niniejsze zadanie.

Eksploracja

Morvunskar

Gry cRPG - Solucja i poradnik - The Elder Scrolls V: Skyrim - Daedry - Pamiętna noc - Morvunskar

1 - wyjście na zewnątrz (górny poziom).

2 - skrzynia (górny poziom). Odnajdziesz na niej księgę umiejętności pt. Serce Anequiny Cherima.

3 - Naris (dolny poziom).

4 - stół (dolny poziom). Leży na nim księga umiejętności pt. Tajemnica Talary, cz. III.

5 - kufer przywódcy magów (dolny poziom). Zawiera w sobie levelowane łupy wysokiej jakości.

6 - portal wiodący do Otchłani.

Opis

Kiedy się obudzisz, spotkasz kapłankę imieniem Senna. Kobieta nazwie cię bluźniercą i oskarży o zbeszczeszczenie sanktuarium Dibelli. Aby dowiedzieć się nieco więcej na temat swojego przybycia tutaj oraz Sama, musisz pomyślnie skorzystać z perswazji, łapówki lub przeprosić i posprzątać. Ta ostatnia czynność polega na zebraniu z podłogi palca giganta, dwóch butelek wina z Alto, pióra wiedźmokruka oraz pogmatwanego liściku od Sama, w którym twój pijacki kompan wspomni o potrzebie naprawy obiecanego ci kostura. Tak czy inaczej, kiedy już ułagodzisz Sennę, dowiesz się, że po przybyciu do świątyni mamrotałeś coś o Rorikstead. Tam też się udaj.

W miasteczku odszukaj Ennisa. Redgard poskarży się, że ukradłeś jego cenną kozę, Gledę, i sprzedałeś gigantom. Aby uzyskać jakiekolwiek informacje na temat kostura, musisz pomyślnie użyć perswazji, zastraszania, zapłacić 1000 septimów lub... odzyskać Gledę. Jeśli wybierzesz ostatnią opcję, udaj się na południe od Rorikstead, gdzie spotkasz Gledę w towarzystwie giganta Groka. Nowy właściciel kozy nie będzie agresywny - przynajmniej do momentu, w którym postanowisz "porozmawiać" ze zwierzęciem. Giganta możesz zabić, aczkolwiek istnieje szansa, by ukraść mu jego własność bez walki. Jeśli uda ci się niepostrzeżenie zakraść do Gledy, wówczas będziesz mógł z nią uciec prosto do miasteczka. W takim przypadku Grok niczego nie zauważy!

Tak czy inaczej, kiedy już naprawisz wyrządzoną szkodę, Ennis wspomni ci, że widział dokument, na którym napisałeś coś o "zapłacie dla Ysoldy z Białej Grani". Stolica pobliskiej Włości to twój kolejny cel.

Ysolda powie ci, że kupiłeś od niej Pierścień ślubny na kredyt, jednakże skoro ceremonia się nie odbędzie, to chciałaby odzyskać biżuterię. Aby uzyskać informację na temat Sama i kostura, ponownie musisz pomyślnie skorzystać z perswazji lub zastraszania, zapłacić 2000 septimów albo odzyskać sam pierścień. W tym ostatnim przypadku Ysolda podpowie ci, że powinieneś porozmawiać ze swoją narzeczoną z Wiedźmiego Zakątka.

Gry cRPG - Solucja i poradnik - The Elder Scrolls V: Skyrim - Daedry - Pamiętna noc - Morvunskar, mapa

Wspomniane miejsce to niewielka chatka leżąca na południe od Wichrowego Tronu. Na miejscu okaże się, że twoją wybranką miał być... wiedźmokruk imieniem Moira. Kiedy zażądasz od niej zwrotu pierścienia, kobieta wścieknie się i zaatakuje. Nie pozostanie ci nic innego, jak zabicie jej i zabranie biżuterii ślubnej z jej zwłok.

Kiedy usatysfakcjonujesz Ysoldę, dowiesz się, że miejscem twojej ceremonii ślubnej miała być twierdza Morvunskar. Leży ona na południowy-zachód od Wichrowego Tronu, całkiem nieopodal wspomnianego już Wiedźmiego Zakątka. Jest to już ostateczny cel tej niezwykle długiej wyprawy.

W Morvunskar spotkasz wielu wrogich magów, po trupach których dostaniesz się do serca twierdzy. W końcu dotrzesz do miejsca, w którym zobaczysz tajemniczy portal (6). Przejdź przez niego, a dostaniesz się do Mglistego Zakątka. Idź przed siebie jedyną dostępną drogą, a po chwili dotrzesz na miejsce wspaniałej uczty. Wśród biesiadników będzie również Sam, który tym razem przedstawi się jako Sanguine, daedryczny książę rozpusty. Gospodarz tego miejsca pochwali cię za to, ilu uciech dostarczyłeś mieszkańcom Skyrim. W nagrodę otrzymasz obiecany na początku kostur - Różę Sanguine. Niedługo później daedra przeniesie cię do gospody Pod Chorągwianą Klaczą w Białej Grani i zadanie dobiegnie końca.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.