Przeklęte plemię

Solucja i poradnik gry The Elder Scrolls V: Skyrim

Wstęp

Podczas swojej pierwszej wizyty w orsimerskiej twierdzy Largashbur zauważysz, że jest atakowana przez giganta. Intruz zabije kilku orków, zanim w ogóle zdążysz zareagować, niemniej powinieneś go możliwie jak najszybciej zlikwidować. Wówczas stojąca na blankach Atub zleci ci niniejsze zadanie. Uwaga: aby je otrzymać, musisz posiadać co najmniej 9 poziom doświadczenia!

Eksploracja

Jaskinia Polnego Głazu

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Daedry - Przeklęte plemię - Jaskinia Polnego Głazu

1 - wyjście na zewnątrz.

2 - przejście wiodące do Gaju Giganta.

 

Opis

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Daedry - Przeklęte plemię - Largashbur, mapa

Largashbur to orsimerska twierdza położona na północny-zachód od Pękniny. Jak wyjaśni ci Atub, sprawy ostatnio nie mają się najlepiej, bowiem jej plemię zostało przeklęte przez patrona wszystkich orków - Malacatha. Kobieta poprosi cię, abyś zdobył dla niej łój trolla oraz serce dremory, dzięki którym będzie w stanie wezwać daedrę i poznać powód, dla którego ona i jej pobratymcy popadli w niełaskę.

Łój trolla jest składnikiem stosunkowo popularnym - zdobędziesz go zabijając trolle lub kupując w dowolnym sklepie z alchemicznymi ingrediencjami. Sprawa serca dremory jest nieco bardziej skomplikowana, bowiem potwory te występują jedynie w kilku zadaniach w przekroju całej gry (m.in. w Czarnej Gwieździe); opcjonalnie, składnik ten możesz kupić również od Enthira w Akademii w Zimowej Twierdzy.

Gdy oddasz Atub obie ingrediencje, szamanka przywoła do siebie wodza Yamarza i od razu rozpocznie rytuał. Malacath przybędzie na wezwanie Orsimerki i nie będzie owijał w bawełnę. Daedra nazwie Yamarza "słabeuszem" i wyjawi, że klątwa jest efektem zaniedbań, które doprowadziły do sprofanowania przez gigantów świątyni Malacatha w Jaskini Polnego Głazu. Jednakże, daedryczny książę obieca zdjąć klątwę, jeśli Yamarz przyniesie mu broń wodza olbrzymów. Ork się oczywiście zgodzi, lecz po chwili doda, że będziesz mu towarzyszyć.

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Daedry - Przeklęte plemię - Jaskinia Polnego Głazu, mapa

Jaskinia Polnego Głazu jest położona na północny-wschód od Pękniny; Yamarza spotkasz przy wejściu do niej. Wewnątrz kawerny napotkasz wrogo nastawioną zwierzynę leśną, a także kilku neutralnych gigantów, których nie musisz zabijać. Twoim celem jest bowiem dotarcie do Gaju Giganta (2). Gdy zbliżycie się do obozu wodza olbrzymów, Yamarz zaoferuje sowicie cię wynagrodzić, jeśli wykonasz zadanie za niego. Właściwie nie ma znaczenia, czy zgodzisz się na propozycję orka. Jeśli tak uczynisz, to po zabiciu giganta Yamarz zaatakuje cię, by zatuszować oszustwo. W przeciwnym wypadku ork zginie w bezpośrednim starciu z olbrzymem, którego i tak będziesz musiał osobiście uśmiercić. Kiedy już będzie po wszystkim, ze zwłok wodza gigantów zabierz Młot bojowy Shagrola i wracaj do Largashbur.

Będąc na miejscu opowiedz o wszystkim Atub. Rozmowę przerwie sam Malacath, który po raz kolejny wyszydzi Yamarza, a przy okazji wyznaczy Gularzoba na nowego wodza plemienia. Ponadto daedryczny książę poleci ci położyć młot na ołtarzu w centrum fortecy, dzięki czemu broń zamieni się w potężny artefakt o nazwie Volendrung, będący nagrodą za twój wysiłek. Klątwa zdjęta, zadanie zakończone.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.