Umysł szaleńca

Solucja i poradnik gry The Elder Scrolls V: Skyrim

Wstęp

Na ulicach Samotni możesz spotkać żebraka imieniem Dervenin. Jeśli zaoferujesz mu pomoc, zainicjujesz niniejsze zadanie.

Opis

Dervenin poskarży ci się, że jego pan od lat jest na wakacjach i najwyraźniej zapomniał o swoich wyznawcach. Mężczyzna poprosi cię o odnalezienie go, wskazując na Skrzydło Pelagiusa w Błękitnym Pałacu jako potencjalne miejsce pobytu tajemniczej istoty. Zgódź się pomóc, a otrzymasz Kość biodrową Pelagiusa - nie pytaj dlaczego.

Skrzydło Pelagiusa zostało zamknięte lata temu i od tej pory nie zapuszcza się tam nikt poza sprzątaczkami - a i te czynią to jedynie raz do roku. Aby wejść do środka, będziesz potrzebował klucza. Ten możesz otrzymać od Falka Ogniobrodego, jeśli ukończyłeś już misję Człowiek, który wywołał wilka z lasu; w przeciwnym wypadku będziesz musiał przekonać jedną ze sprzątaczek, Erdi lub Unę, że Falk pozwolił ci zajrzeć do środka. Niezbędne może okazać się pomyślne użycie perswazji lub zastraszania.

W środku nie zastaniasz nikogo ani niczego specjalnego. Idź w kierunku pajęczyn, a w pewnym momencie zostaniesz przeniesiony do zupełnie innego miejsca. Pojawisz się na niewielkiej polanie, widząc przed sobą suto zastawiony stół oraz dwóch mężczyzn. Co więcej, zostaniesz przebrany w zupełnie inne szaty, a także utracisz tymczasowo możliwość korzystania z ekwipunku oraz mapy. Nie martw się jednak - otrzymasz wszystko z powrotem po ukończeniu niniejszej misji.

Podsłuchując rozmowę wspomnianych już mężczyzn szybko spostrzeżesz, że jednym z nich jest nieżyjący już cesarz Pelagius III, zaś drugim - daedryczny Książę Szaleństwa, Sheogorath. Kiedy panowie skończą rozmawiać, Pelagius odejdzie - wykorzystaj okazję, by porozmawiać z daedrą. Dowiesz się wówczas, że trafiłeś do umysłu szalonego cesarza, zaś sam Sheogorath jest nieszczególnie chętny do zakończenia swych wakacji. Mógłby jednak przychylić się do twojej prośby, jeśli tylko uda ci się uciec z umysłu Pelagiusa. Otrzymasz magiczny kostur - Łabadżak - i od tej pory będziesz musiał radzić sobie sam.

Ucieczka z umysłu szalonego cesarza nie jest szczególnie trudna i nie wymaga stoczenia żadnej walki - musisz jednak przejść trzy próby związane z osobowością Pelagiusa. Aby je rozpocząć, wystarczy przejść pod kamiennymi bramami znajdującymi się przy centralnej polanie. Za każdym razem Sheogorath opowie ci co nieco o problemach psychicznych byłego imperatora, po czym będziesz musiał wykonać konkretne akcje.

Paranoja

Na początek wybierz północno-zachodnią bramę. Będziesz musiał sprawić, by Pelagius poczuł się bezpieczny. Idź ścieżką w kierunku małej areny, na której będą walczyć ze sobą dwa atronachy. Powyżej, na przeciwległym podwyższeniu, zasiądzie twój przeciwnik oraz dwóch ochroniarzy. Sheogorath podpowie ci, że musisz "pokonać wroga". Jednakże to nie atronachy są twoim wrogiem, lecz ludzie siedzący po drugiej strony areny. Użyj Łabadżaka, by trafić dwójkę ochroniarzy, a ci przemienią się w wilki i zabiją twojego oponenta. Pierwsza próba zaliczona.

Pewność siebie

Kolejna próba czeka na ciebie za południowo-wschodnią bramą. Zauważysz tam, jak duża postać Złości bije małą postać Pewności siebie. Twoim celem będzie sprawienie, by Pelagius uwierzył w siebie. Jak tego dokonać? Na początek strzelaj Łabadżakiem w Złość, by zmniejszyć jej rozmiar. Następnie zaatakuj Pewność siebie, dzięki czemu jej postać się powiększy. Po pewnym czasie Złości zaczną asystować dwie postaci Zwątpienia, które również będą atakować Pewność siebie i niejako przeszkadzać ci w strzelaniu. Działaj szybko, ponieważ jeśli Pewność siebie otrzyma sporo obrażeń, jej wielkość się zmniejszy i będziesz musiał zaczynać od początku. Aby zakończyć próbę, musisz dwukrotnie zmniejszyć Złość i powiększyć Pewność siebie.

Koszmary senne

Ostatnia próba czeka na ciebie za północno-wschodnią bramą. Tym razem będziesz musiał uwolnić Pelagiusa od sennych koszmarów. Procedura jest prosta: uderz Łabadżakiem w śpiącego imperatora, a następnie w istotę, która się pojawi, dzięki czemu zamieni się ona w coś bardziej przyjaznego (wilk w kozła, atronach w palenisko itd.). Po wykonaniu tej czynności pięciokrotnie wszyscy zbiorą się przy ogniu, a Sheogorath ogłosi, że próba została zaliczona.

Finał

Po zakończeniu wszystkich trzech prób wróć na polanę i ponownie porozmawiaj z Sheogorathem. Książę Szaleństwa pogratuluje ci wytrwałości i obieca zakończyć wakacje; co więcej, pozwoli ci zatrzymać Łabadżaka. Następnie zostaniesz odesłany z powrotem do Skrzydła Pelagiusa, zaś Sheogorath oraz jego "bagaż" wyruszą w drogę powrotną na Drżące Wyspy. Po powrocie do Skyrim cały twój ekwipunek stanie się znów dostępny.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.