Zjednoczenie Skyrim

Solucja i poradnik gry The Elder Scrolls V: Skyrim

Wstęp

Zadanie to otrzymasz od gen. Tulliusa zaraz po ukończeniu misji Bitwa o Białą Grań.

Opis

Po odparciu sił Gromowładnych pod Białą Granią Legion zamierza wykorzystać swoją przewagę i doprowadzić do ostatecznego unicestwienia rebeliantów. Aby tego dokonać, będziesz musiał wykonać serię mini-zadań, które składają się na opisywaną tutaj misję. Rozkazy będziesz otrzymywał oczywiście od legat Rikke.

Biel: Fałszywy front

Na początek musisz odwiedzić obóz Legionistów w Bieli, który jest ulokowany mniej więcej w połowie drogi pomiędzy Samotnią a Gwiazdą Zaranną. Legat Rikke powie ci, że chciałaby wysłać fałszywe rozkazy do oficera Gromowładnych z drugiego z wymienionych miast, jednakże aby to zrobić, musi najpierw poznać prawdziwe plany Synów Skyrim. Twoim celem jest zatem odszukanie kuriera i odebranie mu przesyłki.

Udaj się do Gospody Przy Nocnej Bramie (na zachód od Wichrowego Tronu) lub do karczmy Zmrożone Palenisko w Wichrowym Tronie i porozmawiaj z miejscowym szynkarzem. Użyj perswazji, łapówki lub zastraszania, a dowiesz się, że kurier kursuje na trasie pomiędzy wymienionymi zajazdami. Możesz zatem poczekać na niego na miejscu lub ruszyć w pościg - sugeruję tę drugą opcję, bowiem wówczas unikniesz kłopotów z prawem. Kurier nie odda przesyłki po dobroci, więc będziesz musiał go zabić. Zabierz dokumenty i zanieś je do legat Rikke.

Kobieta naniesie odpowiednie "poprawki" w wojskowych papierach, po czym rozkaże ci zanieść dokumenty do Frorkmara Rozdartego, który rezyduje w Białej Sali w Gwieździe Zarannej. Tak też zrób. Oficer Gromowładnych nagrodzi cię za fatygę 5 septimami. Następnie wróć do legat Rikke, który wręczy ci znacznie większą sumę złota.

Biel: Bitwa o Fort Dunstad

Legat Rikke stwierdzi, że nadeszła najwyższa pora, by Legion odbił Fort Dunstad. Udaj się na miejsce, gdzie już będzie czekał na ciebie oddział imperialnych żołnierzy. Kiedy tylko dołączysz do nich, ci od razu zaatakują twierdzę. Bitwa będzie trwać do momentu, gdy zabijesz odpowiednią liczbę Gromowładnych. Wówczas reszta ucieknie, a fort zostanie oficjalnie przejęty przez Legion.

Na koniec udaj się do Zamku Dour, by złożyć raport gen. Tulliusowi. Otrzymasz awans na Prefekta, losowy przedmiot oraz nowe rozkazy.

Rift: Przymusowy trybut

Tym razem udaj się do obozu Legionistów w Rifcie, który znajduje się na południe od Ivarstead. Legat Rikke opowie ci o zarządcy Pękniny, Anuriel, która w ostatnim czasie prowadziła interesy z Gildią Złodziei i raczej wolałaby, by informacje na ten temat nie ujrzały światła dziennego. Kobieta rozkaże ci znaleźć dowody owej współpracy, co pozwoli Legionowi zmusić Bosmerkę do współpracy.

Udaj sie do Mglistej Twierdzy w Pękninie i włam się do komnaty Anuriel. W szafce natkniesz się na Kompromitujący list. Pokaż dokument Bosmerce, a ta od razu stanie się bardziej rozmowna. Anuriel wyjawi ci informację o dostawie złota i broni, która właśnie wyruszyła w stronę Wichrowego Tronu. Czym prędzej zawiadom o tym legat Rikke.

Zgodnie z przypuszczeniami kobieta rozkaże przejęcie ładunku i wskaże ci miejsce spotkania z oddziałem Cesarskich zwiadowców. Ruszaj na miejsce. Żołnierzom będzie przewodził Hadvar. Nord powie ci, że wóz ładunkiem znajduje się nieopodal i zasugeruje plan jego przejęcia. Możesz przystać na jego warunki lub zasugerować, że sam poradzisz sobie najlepiej. Tak czy inaczej wszyscy Gromowładni muszą zginąć, zaś ładunek siłą rzeczy trafi w twoje ręce. Zamelduj o tym legat Rikke, a uzyskasz należny żołd oraz kolejne rozkazy.

Rift: Bitwa o Fort Zielony Mur

Po raz kolejny będziesz musiał poprowadzić Gromowładnych do szturmu na Cesarską warownię - tym razem będzie to Fort Śnieżny Jastrząb. Tak jak wcześniej, aby zakończyć operację sukcesem, musisz zabić odpowiednią liczbę Legionistów. Gdy tego dokonasz, skieruj się do Zamku Dour i zdaj gen. Tulliusowi raport. Otrzymasz awans na Trybuna oraz nowe rozkazy.

Zimowa Twierdza: Ratunek z Fortu Kastav

Na początek musisz udać się do obozu Legionistów w Zimowej Twierdzy, który znajduje się na wschód od Gwiazdy Zarannej. Legat Rikke opowie ci o Cesarskich jeńcach, którzy są przetrzymywani w Forcie Kastav. Twoim celem będzie uwolnienie więźniów, w czym pomoże ci kilku zwiadowców.

Udaj się w pobliże fortecy i odszukaj swojego starego znajomego, Hadvara. Mężczyzna przedstawi ci swój plan: masz przedostać się do środka ukrytym przejściem, uwolnić jeńców i uciekać na zewnętrzny dziedziniec, gdzie reszta Legionistów będzie cię osłaniać. Możesz przystać na propozycję Hadvara lub ją zupełnie zignorować. Koniec końców musisz po prostu zabić Gromowładnych, odbić swych pobratymców i przejąć warownię.

Kiedy spełnisz wszystkie powyższe wymogi, porozmawiaj ponownie z Hadvarem, a następnie wróć do gen. Tulliusa. Dowódca Cesarkiego Legionu nagrodzi cię losową bronią i awansuje na Legata.

Hjaalmarch: Bitwa o Fort Śnieżny Jastrząb

Jest to kolejna operacja odbicia twierdzy z rąk Gromowładnych. Jednakże zadanie to otrzymasz tylko w przypadku, gdy w trakcie misji Niekończąca się pora roku Ulfrik przejął kontrolę nad Hjaalmarch.

Pogranicze: Bitwa o Fort Sungard

Jest to kolejna operacja odbicia twierdzy z rąk Gromowładnych. Jednakże zadanie to otrzymasz tylko w przypadku, gdy w trakcie misji Niekończąca się pora roku Ulfrik przejął kontrolę nad Pograniczem.

Falkret: Bitwa o Fort Neugrad

Jest to kolejna operacja odbicia twierdzy z rąk Gromowładnych. Jednakże zadanie to otrzymasz tylko w przypadku, gdy w trakcie misji Niekończąca się pora roku Ulfrik przejął kontrolę nad Falkretem.

Wschodnia Marchia: Bitwa o Fort Amol

Skieruj się do obozu Legionistów, który jest położony na południe Wichrowego Tronu (blisko ruin Mzulft), i porozmawiaj z legat Rikke. Otrzymasz zadanie odbicia kolejnej warowni - tym razem chodzi o Fort Amol, którego przejęcie otwiera drogę do stolicy Wschodniej Marchii. Jak zwykle poprowadź Cesarski oddział do ataku, a gdy zwyciężysz, wróć do legat Rikke. Kobieta powie ci, że gen. Tullius przybył wraz z wojskiem pod mury Wichrowego Tronu. Nadszedł moment ostatecznej rozprawy z Gromowładnymi.

Wschodnia Marchia: Bitwa o Wichrowy Tron

Od tego momentu nie będziesz mógł korzystać z szybkiej podróży do Wichrowego Tronu, zatem na miejsce spotkania z gen. Tulliusem musisz dotrzeć pieszo lub konno. Dowódca Legionu wygłosi krótką przemowę, która zagrzeje jego ludzi do walki, po czym wezwie do ataku. Ruszaj wraz z innymi do szturmu na miasto.

Wewnątrz murów szybko spostrzeżesz, że główna droga wiodąca do Pałacu Królów została zabarykadowana. Ruszaj na zachód, niszcz mniej trwałe przeszkody i zabijaj kolejnych Gromowładnych. Po ich trupach kieruj się powoli w stronę siedziby Ulfrika. W Pałacu Królów spotkasz zarówno jego, jak i porucznika Galmara Kamienną-Pięść, lecz w walce z nimi pomogą ci gen. Tullius i legat Rikke. Kiedy Ulfrik będzie już ciężko ranny, poprosi, abyś to ty zadał mu ostatni cios. Tullius wręczy ci wówczas swój miecz, lecz nie musisz z niego korzystać - możesz zadać Ulfrikowi śmierć własnym orężem. Jeżeli odmówisz zaszczytu zabicia Ulfrika, śmiertelne pchnięcie zada mu gen. Tullius, po czym wręczy ci swój miecz jako nagrodę.

Gdy będzie już po wszystkim, dowódca Legionu postanowi przemówić do swoich żołnierzy. Koniec wystąpienia gen. Tulliusa będzie równoznaczny z zakończeniem wojny domowej w norskiej prowincji.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.