Ansilvund

Solucja i poradnik gry TES V: Skyrim

Wstęp

W trakcie swoich wojaży możesz natrafić na księgę pt. O Fjori i Holgeirze. Kiedy ją przeczytasz, otrzymasz to zadanie. Jeden z egzemplarzy książki możesz znaleźć tuż przed wejściem do ruin Ansilvund, w których dzieje się akcja tego zadania.

Eksploracja

Wykopaliska Ansilvund

Gry PC - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Różne - Ansilvund - Wykopaliska Ansilvund

1 - wyjście na zewnątrz.

2 - zagadka z dźwignią.

3 - drzwi otwierane przy pomocy dźwigni w 2.

4 - przejście do komór grobowych Ansilvund.

12 - powrotne przejście wiodące z komór grobowych Ansilvund.

Komory grobowe Ansilvund

Gry PC - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Różne - Ansilvund - Komory grobowe Ansilvund

4 - przejście wiodące z wykopalisk Ansilvund.

5 - postument (niższy poziom). Znajdziesz na nim księgę umiejętności pt. 2920, Wschodzące Słońce, księga 2. Jeśli spróbujesz ją zabrać, uruchomisz pułapke wystrzeliwującą zatrute strzałki.

6 - postument. Znajdziesz na nim Klucz do Ansilvund, którym otworzysz pierwsze drzwi na mostku (7). Kiedy go zabierzesz, uruchomisz pułapkę wystrzeliwującą zatrute strzałki. Otworzą się również pobliskie sarkofagi ze świeżo wybudzonymi draugrami.

7 - zamknięte drzwi (mostek). Jeśli nie będziesz w stanie sprostać mistrzowskiemu zamkowi, użyj Klucza do Ansilvund (6).

8 - Lu'ah Al-Skaven.

9 - ołtarz. Znajdziesz na nim m.in. jeden z Niezwykłych klejnotów.

10 - zamknięte drzwi. Otrzorzysz je Kluczem Lu'ah, który posiada sama nekromantka (8).

11 - prywatna komnata Lu'ah. Znajdziesz tutaj m.in. skrzynię bossa oraz Księgę czarów: Transmutację (na stole).

12 - przejście powrotne do wykopalisk Ansilvund.

Opis

Gry PC - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Różne - Ansilvund - Ansilvund, mapa

Po wejściu do Ansilvund usłyszysz głos Lu'ah Al-Skaven - nekromantki i zarazem obecnej władczyni ruin. Kobieta przestrzeże cię, że dalsza eksploracja tego miejsca skończy się dla ciebie w paskudny sposób. Podnieś rzuconą rękawicę i kieruj się w głąb wykopalisk. Na twojej drodze stanie wielu nekromantów (raczej mniej doświadczonych) oraz kilka służących im draugrów. Znacznie bardziej musisz uważać na pułapki, których w Ansilvund nie brak.

Penetracja ruin doprowadzi cię w końcu do komnaty z dźwignią i tradycyjną zagadką z obrotowymi piedestałami. Jeśli jeszcze nie miałeś okazji wczytać się w książkę O Fjori i Holgeirze, zrób to teraz, ponieważ zawiera wskazówkę dotyczą poprawnego ustawienia postumentów. Poprawne rozwiązanie to Orzeł, Wąż, Wieloryb, Wąż. Ustaw stele w takiej kolejności, a następnie skorzystaj z dźwigni, która otworzy pobliskie drzwi (3). Przejście zaprowadzi cię do komór grobowych Ansilvund.

Po wejściu na niższy poziom czeka cię jeszcze więcej pułapek i draugrów. Warto zabrać klucz (6), dzięki któremu otworzysz zakratowane drzwi na mostku (7). W trakcie wędrówki jeszcze kilkukrotnie usłyszysz głos coraz bardziej zdesperowanej nekromantki, jednakże ani on, ani nieumarli słudzy Redgardki nie powinni cię zatrzymać.

W końcu staniesz z nią twarzą w twarz (8). Lu'ah Al-Skaven rzuci się do ataku, wcześniej rozbudzając całkiem silne draugry Fjori oraz Holgeira. Nie przejmuj się jednak nimi i od razu zaatakuj Redgardkę - jej śmierć zakończy również nowe "życie" obu draugrów. Ze zwłok nekromantki zabierz klucz, którym otworzysz jej prywatną komnatę (11). Następnie zbliż się do ołtarza, przy którym powitają cię duchy legendarnej pary kochanków. Oboje podziękują ci za pomoc w uwolnieniu się od mrocznej magii Redgardki i nagrodzą twój wysiłek unikatowym artefaktem - znakomitym Ostrzem Duchów.

Kiedy zjawy znikną, udaj się jeszcze do prywatnej komnaty Lu'ah (11). W środku znajdziesz kufer z kosztownościami, księgę czarów, która nauczy cię zaklęcia Transmutacji, a także List kondolencyjny. Lektura tego ostatniego pozwoli ci poznać motywy, którymi kierowała się nekromantka, a zarazem przyczynę jej szaleństwa.

I to by było na tyle. Kolejna zagadka rozwiązana.


Profil redaktora Mrozie


Opublikowano:


Solucja i poradnik do gry TES V: Skyrim

Solucja: Spis treści - lokacje, zadania, mapy

Poradnik: AtrybutyBibliotekaDLCEkwipunekKsięgi umiejętnościLikantropiaMagiaMiastaOsiągnięciaPrzestępstwaRasyRodzinaSmocze KrzykiTrenerzyTworzenie postaciUmiejętnościWampiryzmZaklęciaZaklinanie