Mroźna Otchłań

Solucja i poradnik gry TES V: Skyrim

Wstęp

Wędrując po północy Bieli możesz natknąć się na Mroźna latarnię morską. Przed wejściem do budynki zobaczysz zabitego konia. To oznacza, że wydarzyło się coś złego. Wejdź do środku, by poznać szczegóły i rozpocząć to zadanie.

Eksploracja

Mroźna latarnia morska

Gry PC - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Różne - Mroźna Otchłań - Mroźna latarnia morska

1 - wyjście na zewnątrz.

2 - zwłoki Ramati (parter). Znajdzies przy nich Dziennik Habda.

3 - stolik (parter). Znajdziesz na nim księgę umiejętności pt. Tajemnica Talary, cz. II.

4 - Dziennik Sudi (parter).

5 - Dziennik Ramati (parter).

6 - urna (parter). Znajdziesz w niej Klucz do piwnicy, którym otworzysz zamknięte drzwi (7).

7 - drzwi do piwnicy (parter). Otworzysz je kluczem znalezionym w urnie (6).

8 - przejście do Mroźnej Otchłani (piwnica).

13 - przejście na szczyt latarni (pierwsze piętro).

Mroźna Otchłań

Gry PC - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Różne - Mroźna Otchłań - Mroźna Otchłań

8 - przejście wiodące z Mroźnej latarni morskiej.

9 - zwłoki Maniego.

10 - zwłoki Sudi.

11 - chaurus boss.

12 - kufer falmera bossa.

Opis

Gry PC - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Różne - Mroźna Otchłań - Mroźna latarnia morska, mapa

Wewnątrz latarni zobaczysz jeszcze krwawszą scenę. Redgardka imieniem Ramati została przyszpilona do podłogi falmerskim toporem bojowym. Z trzymanego przez nią dziennika dowiesz się o dziwnych odgłosach, jakie dochodziły z piwnicy, oraz o chaurusie, który pojawił się w budynku i został zabity przez właściciela tej posiadłości, Habda. Przeczytaj następnie dzienniki Ramati (5) i Sudi (4), by poznać szczegóły ataku na latarnię. Najwyraźniej falmerzy porwali dzieci latarników, zaś ich ojciec niedługo potem ruszył im z odsieczą. Z dzienników dowiesz się również o miejscu, gdzie został ukryty Klucz do piwnicy. Sprawdź stojącą nad paleniskiem urnę (6), zabierz klucz i ruszaj do podziemnej części budynku.

Na dole natkniesz się na dwa chaurusy. Pozbądź się szkodników, a następnie zbadaj wyrwę w ścianie. Najwyraźniej latarnię wybudowano nad sporym kompleksem jaskiń zamieszkanych przez falmerów oraz chaurusy. Skorzystaj z dziury, by przedostać się do Mrocznej Otchłani.

W jaskini natkniesz się na sporą liczbą jej mieszkańców - oczywiście chaurusów i falmerów. Likwiduj kolejne, kierując się jedyną słuszną drogą w stronę punktu 11. W trakcie wędrówki natkniesz się na zwłoki dzieci latarników - Maniego 9 oraz Sudi (10). Przy ciele dziewczynki znajdziesz zakrwawione notatki, na których dziecko opisało swoje ostatnie godziny życia. W końcu dotrzesz do sporego jeziora (11), w krórym spotkasz chaurusa-rozpruwacza. To dość wymagający przeciwnik, jednak w razie kłopotów, możesz nie opuszczać wylotu jaskini przed jeziorem i powoli, lecz skutecznie razić potwora z dystansu strzałami lub zaklęciami. Kiedy już wybijesz wszystkie insekty, z truchła rozpruwacza zabierz Szczątki Habda oraz Klucz do latarni. Zgodnie z wolą zmarłego, złóż zwłoki latarnika na szczycie wieży (13). W ten sposób otrzymasz moc Spoczynku Żeglarza, która objawia się stałą, 10%-ową premią do wszystkich zaklęć uzdrawiających.


Profil redaktora Mrozie


Opublikowano:


Solucja i poradnik do gry TES V: Skyrim

Solucja: Spis treści - lokacje, zadania, mapy

Poradnik: AtrybutyBibliotekaDLCEkwipunekKsięgi umiejętnościLikantropiaMagiaMiastaOsiągnięciaPrzestępstwaRasyRodzinaSmocze KrzykiTrenerzyTworzenie postaciUmiejętnościWampiryzmZaklęciaZaklinanie