Powrót Ponurego Żniwiarza

Solucja i poradnik gry The Elder Scrolls V: Skyrim

Wstęp

Zadanie to możesz otrzymać od Lwicy Mjoll, ale dopiero po uzyskaniu 14 poziomu doświadczenia. Kobietę najczęściej można spotkać na ulicach Pękniny lub w tamtejszej gospodzie Pod Pszczelim Żądłem.

Warto zaznaczyć, ze zadanie to możesz aktywować również bez rozmowy z Mjoll - wystaczy w ruinach Mzinchaleft podnieść Ponurego Żniwiarza. Jeżeli jednak nie posiadasz min. 14 poziomu, miecz nie pojawi się na swoim zwyczajowym miejscu.

Eksploracja

Mzinchaleft

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Różne - Powrót Ponurego Żniwiarza - Mzinchaleft

1 - wyjście na zewnątrz.

2 - Maluril. Mężczyzna jest związany z zadaniem Zabij Malurila dla Mrocznego Bractwa.

W tym samym pokoju na szafce odnajdziesz księgę umiejętności pt. Taniec w ogniu, tom 7 oraz Dziennik Malurila.

3 - zagadka. Oznaczona tutaj sala składa się z sześciu mini-pomieszczeń (A - F), które są od siebie oddzielone rzędami krasnoludzkich włóczni. Blokadę można na szczęście usunąć, ale należy to robić w odpowiedniej kolejności. Zagadka nie należy do trudnych i można ją łatwo rozgryźć metodą prób i błędów, jednakże jeśli nie chcecie na to marnować czasu, oto odpowiednia kolejność pociągania za dźwignię: A, B, D, B, C, E, C, B. Na samym końcu (3F) zamiast dźwigni odnajdziesz krasnoludzki zawór. Przekręć go, a na stałe odblokujesz wszystkie przejścia w tym mini-labiryncie.

Warto dodać, że tuż obok wspomnianego zawora (3F) odnajdziesz również mistrzowski kufer z cennymi, losowymi łupami.

4 - winda wiodąca do Głębin Mzinchaleft.

Głębiny Mzinchaleft

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Różne - Powrót Ponurego Żniwiarza - Głębiny Mzinchaleft

4 - winda prowadząca z parteru Mzinchaleft.

5 - zbrojownia falmerów. Znajdziesz w niej kompletny zestaw ciężkiej zbroi falmerów.

6 - mistrzowski kufer falmerów. Znajdziesz w nim sporo cennych łupów.

7 - przejście wiodące do Wartowni Mzinchaleft.

Wartownia Mzinchaleft

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Różne - Powrót Ponurego Żniwiarza - Wartownia Mzinchaleft

7 - przejście prowadzące z Głębin Mzinchaleft.

8 - bitwa z dwemerskim centurionem.

9 - Ponury Żniwiarz. Zdobycie tego miecza jest celem niniejszego zadania.

10 - mistrzowski dwemerski kufer. Znajdziesz w nim cenne losowe łupy. Aby dostać się do tego pomieszczenia, wcześniej będziesz musiał usunąć kraty. Dokonasz tego aktywując pobliską dźwignię.

11 - Wielka Winda Mzinchaleftu. Może zaprowadzić cię do Czarnej Przystani, jednak aby ją aktywować, musisz posiadać przy sobie Kulę Harmonii. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w opisie misji Okno do świata duchów.

12 - winda. Przy jej pomocy dostaniesz się na powierzchnię.

 

Opis

Lwica Mjoll to dawna poszukiwaczka przygód, a obecnie nieustępliwa przeciwniczka Gildii Złodziei. Jeżeli jednak posiadasz min. 14 poziom doświadczenia, kobieta opowie ci o tym, dlaczego porzuciła żywot najemniczki. W dużym skrócie dowiesz się, że ledwo uszła z życiem z dwemerskich ruin Mzinchaleft, gdzie pozostał jej miecz - Ponury Żniwiarz. Lwica stwierdzi również, że bez owego oręża czuje się bezbronna, a żaden inny nie potrafi zastąpić wysłużonej broni. W tym momencie możesz oczywiście zaproponować, że odzyskasz dla niej ten miecz. Kobieta nazwie to głupotą, ale oznaczy dwemerskie ruiny na twojej mapie.

Gry cRPG - Solucja i poradnik - The Elder Scrolls V: Skyrim - Różne - Powrót Ponurego Żniwiarza - Mzinchaleft, mapa

Mzinchaleft to ogromna, dawna krasnoludzka warownia, leżąca na południowy-zachód od Gwiazdy Zarannej. Na jej pierwszych poziomach spotkasz głównie bandytów, lecz im głębiej się dostaniesz, tym częściej na twojej drodze będą stawać falmerzy oraz dwemerskie konstrukty; po drodze przyjdzie ci również rozwiązać kilka zagadek i unikać pułapek. Twoim ostatecznym celem jest Wartownia Mzinchaleft, gdzie spotkasz dwemerskiego centuriona (8). Najlepiej go pokonać, aczkolwiek jesli maszyna stanowi zbyt duże wyzwanie, po prostu zabierz miecz i uciekaj - Ponurego Żniwiarza odnajdziesz tuż przy stacji dokującej centuriona (9).

Kiedy pokażesz miecz Mjoll, Lwica będzie pod ogromnym wrażeniem. Kobieta podziękuje ci za zwrot zguby i zaoferuje swoje usługi jako najemnik. Decyzja należy do ciebie, niemniej zadanie w tym momencie zostanie zaliczone.

Warto dodać, że jeśli przyjmiesz ofertę Mjoll, to w jej ekwipunku odnajdziesz Ponurego Żniwiarza. Zabranie go stamtąd to jedyny "legalny" sposób na odzyskanie broni po zakończeniu niniejszej misji.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.