Ragnvald

Solucja i poradnik gry The Elder Scrolls V: Skyrim

Wstęp

Będąc w Markarcie możesz usłyszeć od strażników o "złych norskich ruinach" leżących na północ od miasta. Informacja ta aktywuje niniejsze zadanie, choć pozyskasz je również, jeśli zwyczajnie odwiedzisz Ragnvald.

Eksploracja

Świątynia Ragnvaldu

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Różne - Rangvald - Świątynia Ragnvaldu

1 - wyjście na zewnątrz.

2 - sarkofag Otara Szalonego.

3 - przejście wiodące do Krypt Ragnvaldu.

6 - przejście powrotne prowadzące z Krypt Ragnvaldu.

7 - przejście wiodące do Kanałów Ragnvaldu.

9 - przejście powrotne prowadzące z Kanałów Ragnvaldu.

10 - zamknięte przejście. Otworzy się automatycznie po zabiciu Otara Szalonego (2).

11 - skarbiec. Natkniesz się tutaj na kufer draugra-bossa, jak również smoczą ścianą, dzięki której nauczysz się słowa Krzyku Pokój Kyne.

Krypty Ragnvaldu

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Różne - Ragnvald - Krypty Ragnvaldu

3 - przejście prowadzące ze Świątyni Ragnvaldu.

4 - stolik (dolny poziom). Znajdziesz na nim księgę umiejętności pt. Tajemnica Talary, cz. II.

5 - Saerek.

6 - przejście powrotne wiodące do Świątyni Ragnvaldu.

Kanały Ragnvaldu

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Różne - Ragnvald - Krypty Ragnvaldu

7 - przejście prowadzące ze Świątyni Ragnvaldu.

8 - Torsten.

9 - przejście powrotne wiodące do Świątyni Ragnvaldu.

 

Opis

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Różne - Ragnvald - Ragnvald, mapa

Ragnvald stanowi kompleks starych, norskich ruin, leżących na północ od Markartu. Wedle legendy, miasto to było niegdyś rządzone przez światłego Norda imieniem Otar. Z czasem jednak władca oszalał i zaczął oddawać cześć smokom. Mieszkańcy miasta wynajęli w końcu dwóch wojowników, by położyli kres władzy Otara, jednakże ci nie odnieśli pełnego sukcesu - smoczy kapłan nie został zabity, lecz jego świątynia stała się jego grobowcem. Pieczęci podobno ciągle strzegą wspomniani bohaterowie - Torsten i Saerek.

Wykonanie tej misji jest całkiem kuszące choćby z powodu Maski Otara, która pozostała w sarkofagu władcy Ragnvaldu. Nim jednak do niego dotrzesz, będziesz musiał przedrzeć się przez całe hordy draugrów; uważaj również na pułapki. Dotarcie do krypty Otara (2) to zresztą dopiero połowa sukcesu. Aby uwolnić smoczego kapłana, będziesz potrzebować dwóch kluczy, którymi są de facto czaszki legendarnych wojowników - Torstena i Saereka. Nie trzeba chyba dodawać, że żaden z nich nie odda fragmentu swojego szkieletu bez walki?

Pozyskanie kluczy będzie wymagało więc odwiedzenia dwóch lokacji: Krypt i Kanałów Ragnvaldu, gdzie po walkach ze starożytnymi czempionami, uzyskasz odpowiednio Klucz Saereka i Klucz Torstena. Kolejność, w jakiej odwiedzisz te miejsca, nie ma żadnego znaczenia.

Na koniec podejdź do sarkofagu Otara (2) i umieść w dziurkach czaszki pokonanych wojowników. Smoczy kapłan czym prędzej opuści swoje miejsce pochówku i zaatakuje. Otar posługuje się przede wszystkim magią opartą na porażeniu, dlatego warto wcześniej się zabezpieczyć przed tym typem magicznych obrażeń. Mimo wszystko, walka może okazać się naprawdę wymagająca nawet dla średnio zaawansowanych poszukiwaczy przygód.

Po bitwie zabierz ze szczątków wroga Maskę Otara oraz jego cenny kostur. Otworzy się przed tobą również niedostępne wcześniej pomieszczenie, w którym z pomocą smoczej ściany nauczysz się nowego słowa Krzyku Pokój Kyne. Śmierć Otara Szalonego przede wszystkim zwieńczy jednak niniejsze zadanie i położy kres popularnej na Pograniczu legendzie.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.