Słówko na osobności

Solucja i poradnik gry TES V: Skyrim

Wstęp

Zadanie to możesz otrzymać od kilku różnych zleceniodawców.

Opis

Kolejne z łatwych zadań, które nawet nie będzie wymagało penetracji jaskiń, ruin, czy innych niebezpiecznych miejsc. Jedyne, co musisz zrobić, to przekonać jednego z mieszkańców Skyrim do racji twojego zleceniodawcy. W większości przypadków powodzenie misji opiera się na posiadaniu umiejętności Retoryki na odpowiednim poziomie; zazwyczaj wystarczy, aby zdolność ta przedstawiała wartość 17 punktów.

Lista zleceniodawców i adresatów przedstawia się następująco:

Carlotta Valentia

Lokalizacja zleceniodawcy: targowisko, Biała Grań
Lokalizacja adresata: Mikael, gospoda Pod Chorągwianą Klaczą, Biała Grań

Carlotta Valentia cieszy się sporym powodzeniem wśród mężczyzn z Białej Grani, jednak nie myśli o kolejnym małżeństwie i zamierza skupić się na wychowaniu córki. Jednakże, jeden z adoratorów, niejaki Mikael, daje się jej poważnie we znaki. Musisz przekonać barda, by porzucił nadzieję o poślubieniu pięknej Cesarskiej.

Mikaela spotkasz w pobliskiej gospodzie Pod Chorągwianą Klaczą. Aby przekonać go do swoich racji, użyj Perswazji (wymagane minimum 17 punktów Retoryki), łapówki lub zwyczajnie wdaj się w bójkę. Efekt będzie ten sam: Mikael postanowi dać Carloccie spokój. Wdzięczna kobieta wręczy ci kilka septimów nagrody.

Haran

Lokalizacja zleceniodawcy: gospoda Zmrożone Palenisko, Zimowa Twierdza
Lokalizacja adresata: Ranmir, gospoda Zmrożone Palenisko, Zimowa Twierdza

Haran prowadzi jedyną gospodę w Zimowej Twierdzy. Ostatnio jej jedynym problemem jest kłopotliwy gość imieniem Ranmir. Mężczyzna codziennie zapija swe smutki, lecz już dawno przestał płacić za napitki. Musisz go przekonać, aby sięgnął do kieszeni.

Ranmir oczywiście będzie niechętny płaceniu za alkohol. W takim wypadku użyj Perswazji (wymagane minimum 17 punktów Retoryki), obiecaj spłacić dług z własnych pieniędzy lub skorzystaj z zastraszania, co może zakończyć się bójką. Tak czy inaczej, Haran dostanie swe pieniądze, a tobie podaruje w nagrodę losową broń i element pancerza.

Iddra

Lokalizacja zleceniodawcy: Gospoda pod Splotdrzewem, Gajkyne
Lokalizacja adresata: Roggi Splątana-Broda, kopalnia Parożar, tuż obok Gajkyne

Iddra jest karczmarką w Gospodzie pod Splotdrzewem. Kobieta opowie ci o pracującym nieopodal górniku, Roggim Splątanej-Brodzie, który jest jej dłużny nieco septimów. Myśl o długu bardzo męczy stałego gościa zajazdu, podczas gdy jego właścicielka chciałaby umorzyć rachunek Norda. Twoim zadaniem będzie przekonanie go, by przestał się zadręczać całą sprawą.

Roggiego spotkasz w samym zajeździe lub w pobliskiej kopalni Parożar. Początkowo Nord nie będzie chciał słyszeć o opcji umorzenia jego długu; jeśli wcześniej pomogłeś mu odzyskać rodzinną pamiątkę, mężczyzna zgodzi się puścić wszystko w niepamięć. W przeciwnym wypadku skorzystaj z Perswazji (wymagane minimum 17 pkt Retoryki), obiecaj spłacić dług lub dosłownie "wybij z głowy" Roggiego zadręczanie się spłatą rachunku. Koniec końców zarówno Iddra, jak i jej gość, będą zadowoleni, a ty otrzymasz należące wcześniej do Norda miecz i tarczę.

Octieve San

Lokalizacja zleceniodawcy: gospoda Pod Mrugającym Ślizgaczem, Samotnia
Lokalizacja adresata: Irnskar Żelazna-Ręka, dom Bryling, Samotnia

Octieve San cieszy się spokojnym, starczym życiem. Większość życia spędza teraz w gospodzie Pod Mrugającym Ślizgaczem, która dostarcza mu wszystkich niezbędnych rozrywek. Rzecz w tym, że jedna z nich - hazard - wymknęła się nieco spod kontroli. Octieve jest dłużny Irnskarowi Zelaznej-Ręce "kilka" septimów, lecz nie jest w stanie ich zarobić. Tutaj na scenę wkraczasz ty.

Irnskar jest prywatnym ochroniarzem tana Bryling, w związku z czym większość dnia spędza w domu swej pracodawczyni. Aby przekonać go, by odpuścił staruszkowi spłatę długu, użyj perswazji (wymagane minimum 17 punktów Retoryki), spłać dług samodzielnie lub użyj zastraszania, co może doprowadzić do bójki. W każdym razie rachunki zostaną wyrównane, a wdzięczny Octieve podszkoli cię w zakresie Broni Dwuręcznej (+1 punkt) oraz stanie się potencjalnym małżonkiem.

Omlaug

Lokalizacja zleceniodawcy: Labirynt, Markart
Lokalizacja adresata: Mulush gro-Shugurz, okolice kopalni Srebrnej-Ręki, Markart

Omlaug jest jednym z biedniejszym mieszkańców Markartu, przebywającym zazwyczaj w Labiryncie. Breton pracuje przy wytopie rudy dla rodu Srebrnej-Ręki i dość mocno narzeka na swojego nadzorcę, Mulusha gro-Shugurza. Celem misji będzie przekonanie Orka, by nieco poprawił traktowanie swych podkomendnych.

Mulusha spotkasz za dnia w pobliżu kopalni w Markarcie. Naturalnie Ork nie zechce z tobą rozmawiać na temat robotników. Użyj Perswazji (wymagane minimum 17 punktów Retoryki), zapłać łapówkę lub skorzystaj z zastraszania, w ostateczności sięgając po pobicie. W efekcie osiągniesz swój cel: Mulush nieco spuści z tonu, zaś Omlaug nagrodzi cię swoją "tygodniówką".

Poznaje-Wiele-Moczarów

Lokalizacja zleceniodawcy: doki, Wichrowy Tron
Lokalizacja adresata: Torbjorn Łamacz-Tarcz, gospoda Pod Knotem, Wichrowy Tron

Argonianie zatrudnieni w dokach Wichrowego Tronu pracują tak samo ciężko jak Nordowie, jednak są o wiele gorzej wynagradzani - tak przynajmniej twierdzi przedstawiciel robotników, Poznaje-Wiele-Moczarów. Obiecaj mu porozmawiać na temat płac z przedstawicielem klanu Łamaczy-Tarcz, choć sam zainteresowany nie będzie przejawiał zbyt wielkiej nadziei na sukces.

Torbjorna Łamacza-Tarcz spotkasz najczęściej w pobliskiej Gospodzie pod Knotem. Jeśli wcześniej pomogłeś Nordowi w zdobyciu Amuletu Arkaya lub postawisz mu kolejkę, ten zgodzi się podnieść wynagrodzenie bez wahania. W przeciwnym wypadku twój pomysł nieszczególnie mu się spodoba. Wówczas pozostanie ci użycie Perswazji (wymagane minimum 25 pkt Retoryki), zapłacenie łapówki lub zastraszenie swojego rozmówcy, co może skończyć się bójką. Tak czy inaczej, Torbjorn zgodzi się spełnić twoją prośbę, a oniemiały z wrażenia Poznaje-Wiele-Moczarów wręczy ci w nagrodę swoje dwa zapasowe eliksiry Premii do Umiejętności.


Profil redaktora Mrozie


Opublikowano:


Solucja i poradnik do gry TES V: Skyrim

Solucja: Spis treści - lokacje, zadania, mapy

Poradnik: AtrybutyBibliotekaDLCEkwipunekKsięgi umiejętnościLikantropiaMagiaMiastaOsiągnięciaPrzestępstwaRasyRodzinaSmocze KrzykiTrenerzyTworzenie postaciUmiejętnościWampiryzmZaklęciaZaklinanie