Próba honoru

Solucja i poradnik gry TES V: Skyrim

Wstęp

Po wykonaniu misji Do broni oraz jednego z losowych zadań, dowolny z Towarzyszy przekaże ci, że szuka cię Skjor. Rozmowa z nim zainicjuje to zadanie.

Eksploracja

Kopiec Pylarza

Gry PC - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Towarzysze - Próba honoru - Kopiec Pylarza

1 - wyjście na zewnątrz.

2 - stół. Znajdziesz na nim księgę umiejętności pt. Bitwa pod Sancre Tor.

3 - zamknięte przejście. Otworzysz je pobliską dźwignią (4).

4 - dźwignia. Otwiera wrota oznaczone 3.

5 - przejście prowadzące do Krypty Pylarza.

9 - przejście wiodące z Krypty Pylarza. Dostępne dopiero w drodze powrotnej.

Krypta Pylarza

Gry PC - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Towarzysze - Próba honoru - Krypta Pylarza

5 - przejście wiodące z Kopca Pylarza.

6 - zamknięte wrota. Otworzysz je Kluczem do Kopca Pylarza (7).

7 - kufer. W środku znajdziesz klucz, za pomocą którego otworzysz pobliskie wrota (6).

8 - smocza ściana. Nauczysz się przy niej słowa Krzyku Ognisty Oddech.

Obok znajduje się również ołtarz, na którym znajdziesz Fragment Wuuthrada, a także kufer bossa.

9 - pusty sarkofag. Możesz przez niego przejść do Kopca Pylarza.

Opis

Skjor opowie ci o Wuuthradzie - legendarnej broni, która niegdyś należała do założyciela Towarzyszy, Ysgramora. Topór dawno temu został rozbity, a jego części rozsiane po całym Skyrim, a być może i dalej. Skjorowi udało się jednak dowiedzieć, że jeden z fragmentów Wuuthrada znajduje się obecnie w miejscu znanym jako Kopiec Pylarza. Twoim celem i zarazem "próbą honoru" będzie jego zdobycie. Na wyprawę możesz zabrać Farkasa, jednego z Towarzyszy. Po prostu porozmawiaj z nim na temat ekspedycji, a wojownik zgodzi się pomóc.

Gry PC - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Towarzysze - Próba Honoru - Kopiec Pylarza, mapa

Kopiec Pylarza to sporych rozmiarów kurhan położony na północny-zachód od Białej Grani. Na miejscu będzie czekał na ciebie Farkas - porozmawiaj z nim, a zacznie za tobą podążać. Po wejściu do grobowca szybko spostrzeżecie, że ktoś ubiegł waszą kompanię, o czym będą świadczyć szczątki zniszczonych draugrów.

W pewnym momencie dotrzesz do sali z zamkniętymi wrotami (3). Jedynym wyjściem okaże się pociągnięcie za pobliską dźwiginię (4), co poskutuje... zamknięciem cię w małym pomieszczeniu. Wówczas z bocznych korytarzy wyłonią się agenci Srebrnej Ręki - organizacji tropiącej wilkołaki. Jak się przekonasz na własne oczy, Farkas jest jednym z nich - i to całkiem potężnym, o czym dość boleśnie przekonają się wspomniani łowcy. Po walce Farkas uwolni cię z potrzasku i zdradzi, że dar przemiany jest jednym z najpilniej strzeżonych sekretów Towarzyszy. Po przedyskutowaniu sprawy ruszaj w głąb grobowca.

Im głębiej będziesz schodził, tym częściej zaczniesz napotykać na swojej drodze draugry, agentów Srebrnej Ręki, a także pająki. W końcu przebijesz się jednak do komnaty grzebalnej (8). Tam odnajdziesz Fragment Wuuthrada, ale też przyjdzie ci stawić czoło naprawdę licznemu zastępowi nieumarłych wojowników, w tym draugrowi-bossowi. Po walce spenetruj całą komnatę, skorzystaj ze smoczej ściany, a następnie skieruj się do tylnego wyjścia (9), które pozwoli ci szybko opuścić kurhan.

Po powrocie do Jorrvaskru będzie na ciebie czekał Vilkas. Wojownik zaprowadzi cię na tyły siedziby Towarzyszy, gdzie Kodlak przeprowadzi ceremonię przyjęcia cię w szeregi frakcji. Gdy będzie już wszystkim, Herold Towarzyszy odeśle cię do Eorlunda, który za darmo wykuje dla ciebie wysokiej jakości broń. Do wyboru będziesz miał Stalowy miecz Niebiańskiej Kuźni, Stalowy sztylet Niebiańskiej Kuźni, Stalowy topór bojowy Niebiańskiej Kuźni, Stalowy topór wojenny Niebiańskiej Kuźni oraz Stalowy wielki miecz Niebiańskiej Kuźni.

Niniejsze zadanie dobiegnie końca. Teraz przed tobą pojedyncza losowa misja, po czym otrzymasz zadanie o nazwie Srebrna Ręka.


Profil redaktora Mrozie


Opublikowano:


Solucja i poradnik do gry TES V: Skyrim

Solucja: Spis treści - lokacje, zadania, mapy

Poradnik: AtrybutyBibliotekaDLCEkwipunekKsięgi umiejętnościLikantropiaMagiaMiastaOsiągnięciaPrzestępstwaRasyRodzinaSmocze KrzykiTrenerzyTworzenie postaciUmiejętnościWampiryzmZaklęciaZaklinanie