Gardło Świata

Solucja i poradnik gry TES V: Skyrim

Wstęp

Zadanie to otrzymasz od Delphine zaraz po zakończeniu misji Ściana Alduina.

Opis

Rozmowa z Delphine i Esbernem przy Ścianie Alduina doprowadzi do wniosku, że jedyną skuteczną bronią przeciwko prastaremu smokowi może być Krzyk znany jako Smokogrzmot. Któż mógłby go znać, jeśli nie Siwobrodzi? To oznacza, że czeka cię kolejna długa wyprawa drogą 7 tys. schodów, by dotrzeć na szczyt Gardła Świata i spotkać się z tajemniczymi mnichami.

Po dotarciu do klasztoru porozmawiaj z Arngeirem. Siwobrody stwierdzi, że nie zna potrzebnego Krzyku i początkowo odmówi współpracy, lecz po chwili, napomniany przez Einartha, zaoferuje ci możliwość spotkania z Paarthurnaxem - rezydującym na szczycie Gardła Świata przywódcą zakonu. Zaraz po zakończeniu rozmowy idź wraz z Arngeirem na dziedziniec klasztoru, gdzie mnich nauczy cię Krzyku Czyste niebiosa - dzięki niemu będziesz mógł oczyścić drogę na szczyt z zawiei śnieżnych, które normalnie uniemożliwiają przejście. Na trakcie natkniesz się również na śnieżne trolle i lodowe upiory, lecz poza tym wspinaczka nie należy do najbardziej ekscytujących przygód.

Na szczycie może czekać cię jednak mała niespodzianka, gdy okaże się, że Paarthurnax jest prastarym smokiem. Gad na początku będzie chciał sprawdzić, czy naprawdę jesteś Smoczym Dziecięciem. W tym celu musisz podejść do smoczej ściany i nauczyć się słowa Krzyku Ognisty podmuch, a następnie "przywitać się jak Dovah", czyli uderzyć ową mocą w stronę smoka. Kiedy już wymienicie uprzejmości, Paarthurnax przyzna, że nie zna Krzyku Smokogrzmotu, ponieważ jako smok nie potrafi pojąć jego koncepcji. Smok opowie ci jednak historię Nordów, którzy dzięki wspomnianemu Krzykowi osłabili Alduina, a następnie za pomocą Prastarego Zwoju wepchnęli go w wir czasoprzestrzeni. Paarthurnax zasugeruje przy tym, że gdyby udało ci się odnaleźć inny Prastary Zwój, być może mógłbyś cofnąć się w czasie i nauczyć Smokogrzmotu od Nordów, którzy go stworzyli.

Dyskusja z Paarthurnaxem zakończy niniejsze zadanie. Od razu otrzymasz jednak nowe o nazwie Pradawna wiedza.

Warto zauważyć, że już po zakończeniu rozmowy na temat Prastarych Zwojów, możesz powiedzieć Paarthurnaxowi, że chciałbyś medytować nad istotą smoczego języka. Wówczas otrzymasz możliwość wybrania jednego z trzech słów, które zapewnią ci aktywną premię do umiejętności:

  • Feim - sprawia, że w trakcie działania Krzyku Eteryczność regenerujesz zdrowie o 25% szybciej.
  • Fus - twoi wrogowie wytrącają cię z równowagi o 25% rzadziej, natomiast twoje szanse na wywołanie tego efektu rosną o 25%.
  • Yol - Krzyk Ognisty podmuch zadaje o 25% więcej obrażeń od ognia.

W dowolnym momencie możesz przerwać medytację i w rozmowie z Paarthurnaxem wybrać inną opcję.


Profil redaktora Mrozie


Opublikowano:


Solucja i poradnik do gry TES V: Skyrim

Solucja: Spis treści - lokacje, zadania, mapy

Poradnik: AtrybutyBibliotekaDLCEkwipunekKsięgi umiejętnościLikantropiaMagiaMiastaOsiągnięciaPrzestępstwaRasyRodzinaSmocze KrzykiTrenerzyTworzenie postaciUmiejętnościWampiryzmZaklęciaZaklinanie