List żelazny

Solucja i poradnik gry The Elder Scrolls V: Skyrim

Wstęp

Zadanie to otrzymasz zaraz po zakończeniu misji Ostrze w ciemności, gdy Delphine odsłoni swoją prawdziwą tożsamość jako agentka Ostrzy.

Eksploracja

Ambasada Thalmoru

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Wątek główny - List żelazny - Ambasada Thalmoru

1 - główne wejście.

2 - Malborn.

3 - barek.

4 - kufer z ekwipunkiem.

5 - wyjście z kuchni.

6 - przejścia wiodące na wewnętrzny dziedziniec ambasady.

Ambasada Thalmoru, salon Elenwen

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Wątek główny - List żelazny - Ambasada Thalmoru, salon Elenwen

7 - przejście prowadzące na wewnętrzny dziedziniec ambasady.

8 - kufer zawierający dokumenty Thalmoru.

9 - schody wiodące do lochów.

Ambasada Thalmoru, lochy

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Wątek główny - List żelazny - Ambasada Thalmoru, lochy

9 - schody wiodące do salonu Elenwen.

10 - Etienne Rarnis.

11 - kufer. W środku znajdziesz dossier na temat Esberna.

12 - przejście prowadzące do Cuchnącej jaskini. W środku, przy zwłokach przywoływacza, znajdziesz m.in. Niezwykły klenot oraz księgę umiejętności pt. Cykl Linia Czasu, tom 1.

Opis

Gdy przybędziesz do bazy operacyjnej w gospodzie Pod Śpiącym Olbrzymem, Delphine będzie już posiadała plan. Otóż Elenwen, ambasadorka Thalmoru w Skyrim, często wydaje przyjęcia dla nobliwych mieszkańców prowincji. Agentka Ostrzy zamierza zdobyć dla ciebie jedno z zaproszeń, a jej zaufany człowiek wewnątrz ambasady, niejaki Malborn, pomoże ci w przedostaniu się do archiwum organizacji, gdzie powinny być przechowywane informacje na temat smoków.

Na początek musisz udać się na spotkanie z samym Malbornem. Bosmera spotkasz w gospodzie Pod Mrugającym Ślizgaczem w Samotni. Leśny elf może przemycić do ambasady trochę twojego ekwipunku i powinineś skorzystać z tej propozycji, bowiem na czas wizyty uzyskasz dostęp jedynie do pozostawionych mu przedmiotów. Oddaj więc Malbornowi wszystko, co uważasz za niezbędne - broń, pancerz, mikstury, wytrychy, itd. Reszta twojego dobytku wyląduje w schowku Dephine, którą spotkasz teraz na farmie Katli, położonej tuż obok stajni w Samotni. Agentka Ostrzy podaruje ci szykowny strój, w który musisz się przebrać, a następnie poinstruuje odnośnie celu misji. Gdy będziesz gotowy do drogi, wsiadaj do powozu, który zawiezie cię do ambasady.

Przy wejściu do thalmorskiej enklawy (1) pokaż swoje zaproszenie. Wraz z tobą na miejscu pojawi się Razelan, jegomość wątpliwej sławy, cechujący się zamiłowaniem do wyskokowych trunków. W środku powita was Elenwen. Gospodyni zainicjuje niezobowiązują rozmowę, którą przerwie jej Malborn. Po odciągnięciu uwagi ambasadorki Bosmer zdradzi ci, że musisz znaleźć sposób, aby wywołać małe zamieszanie - tylko wtedy twój kontakt będzie w stanie cię "przemycić" na zaplecze budynku.

Odwrócenie uwagi gości nie jest specjalnie trudne, lecz ilość dostępnych opcji jest zależna od tego, co już udało ci się dokonać w trakcie gry. Większość osób, którym zdążyłeś już pomóc przy jakimś zadaniu, chętnie teraz ci się odwdzięczy. Najpewniejwszy jest jednak Razelan - wystarczy, że weźmiesz od kelnerki puchar coloviańskiej brandy i podarujesz ją Redgardowi, a ten postanowi odwzajemnić gest; poproś go o wywołanie małej sceny, a twój towarzysz zacznie wznosić na tyle głośny toast za zdrowie Elenwen, że będziesz mógł przekraść się do strzeżonej części ambasady. Biegnij od razu do Malborna (3), a on zaprowadzi cię do kufra, gdzie znajdziesz swój ekwipunek. Uzbrój się, a następnie opuść kuchnię (5). Od tej pory będziesz zależeć już tylko od siebie.

Twoim kolejnym celem jest dostanie się na wewnętrzny dziedziniec (6). Na twojej drodze stanie kilku thalmorskich strażników. Możesz spróbować się przekraść, jednakże będzie to bardzo trudne. O wiele łatwiej zwyczajnie pokonać Thalmorczyków w walce. W tym drugim przypadku zyskasz również okazję do zdobycia elementów lekkiego, elfiego, dość rzadkiego pancerza, z którego później będziesz mógł skorzystać lub sprzedać za okrągłą sumę.

Na dziedzińcu natkniesz się na kolejnych Thalmorczyków. Tym razem opcja skradania już nie wchodzi w grę - prędzej czy później jeden z elfów na pewno cię rozpozna. Rozpraw się z wrogami i wejdź do salonu Elenwen (7). Usłyszysz tam rozmowę między Thalmorczykiem a jednym z jego kontaktów, z której będzie wynikało, że elfia organizacja nie posiada odpowiednich informacji na temat smoków... Rozpraw się z kolejnym strażnikiem i odszukaj kufer zawierający archiwalia Thalmoru (8). W środku znajdziesz kilka dokumentów: Smocze śledztwo: Stan obecny, dossier na temat Delphine i Ulfrika Gromowładnego, a także klucz, którym otworzysz drzwi wiodące do lochów (9).

Po zejściu stań na balkoniku i wysłuchaj przesłuchania. Rulindil, którego słyszałeś już w salonie Elenwen, będzie próbował wyciągnąć informację na temat "starca" od swojego więźnia, jednak bezskutecznie. Gdy Etienne, gdyż takie imię nosi trzymany w celi człowiek, straci przytomność, ruszaj do ataku. Zabij thalmorskiego żołnierza, a następnie wykończ Rulindila. Ten ostatni jest potężnym czarodziejem, dlatego wskazane jest zastosowanie odpowiednich czarów/mikstur chroniących przed magią.

Po walce przetnij więzy Etienne'a i porozmawiaj z nim (10) lub zapoznaj się z zawartością kufra (11), w której odkryjesz dossier na temat niejakiego Esberna. W obu przypadkach dowiesz się, że altmerski wywiad poszukuje owego "starca", o którym wspominał Rulindil, lecz zanim poznasz szczegóły, do lochów wtargną oficerowie Thalmoru. Co więcej, będą mieć ze sobą Malborna; jeśli chcesz go uratować, biegnij szybko w kierunku wschodnich schodów i pozbaw Thalmorczyków życia, nim ci uczynią to Bosmerowi.

Przy zwłokach jednego z żołnierzy Thalmoru znajdziesz klucz, którym otworzysz pobliski właz (12) - to jedyna droga ucieczki z ambasady. Wcześniej nie zapomnij porozmawiać z Etiennem. W ten oto sposób cała trójka przedostanie się do Cuchnącej jaskini.

To jeszcze nie koniec emocji, bowiem jaskinia okaże się zamieszkana przez trolla. Rozpraw się z nim, zanim twoi towarzysze w ogóle go zauważą, bowiem w przeciwnym wypadku istnieje spora szansa, że zginą od jednego uderzenia potwora. Po wyjściu z kawerny obaj kompani odłączą się od ciebie. Malborna będziesz mógł później spotkać w klubie Nowe Gnisis w Wichrowym Tronie. Ty natomiast udaj się bezpośrednie na spotkanie z Delphine, która będzie na ciebie czekać w znanej ci kryjówce w gospodzie Pod Śpiacym Olbrzymem w Rzecznej Puszczy.

Agentka Ostrzy będzie mocno zdziwiona faktem, że Thalmor poszukuje Esberna, który - wydawałoby się - już dawno powinien nie żyć. Nie ma jednak wątpliwości, że jeśli ktoś może posiadać odpowiednią wiedzę na temat smoków, to jest to właśnie ów "starzec". W tym momencie niniejsze zadanie dobiegnie końca, a ty otrzymasz nową misję - Szczur zapędzony w kąt.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.