Róg Jurgena Wiatrowładnego

Solucja i poradnik gry The Elder Scrolls V: Skyrim

Wstęp

Kiedy nauczysz się już korzystać z mocy smoczych Krzyków (misja Droga Głosu), Arngeir postanowi sprawdzić cię jeszcze jedną próbą. Musisz odzyskać Róg Jurgena Wiatrowładnego.

Eksploracja

Ustengrav

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Wątek główny - Róg Jurgena Wiatrowładnego - Ustengrav

1 - wyjście na zewnątrz.

2 - stół. Znajdziesz na nim m.in. księgę umiejętności pt. Tajemnica Talary, cz. II.

3 - przejście do Głębii Ustengravu.

7 - powrotne przejście wiodące z Głębii Ustengravu.

Głębie Ustengravu

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Wątek główny - Róg Jurgena Wiatrowładnego - Głębie Ustengrav

3 - przejście wiodące z Ustengravu.

4 - smocza ściana (dolny poziom). Nauczysz się przy niej słowa z Krzyku Eteryczność.

5 - runiczne obeliski (środkowy poziom).

6 - ołtarz.

7 - wyjście prowadzące do Ustengravu.

 

Opis

Arngeir wystawi cię na jeszcze jedną próbę, w której będziesz musiał dowieść, że jesteś Smoczym Dziecięciem. Nic skomplikowanego - musisz udać się do norskich ruin Ustengrav i odzyskać artefakt znany jako Róg Jurgena Wiatrowładnego.

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Wątek główny - Róg Jurgena Wiatrowładnego - Ustengrav, mapa

Ustengrav położone jest na południowy-wschód od Samotni. Przed wejściem do ruin będziesz musiał rozprawić się z kilkoma bandytami. Wewnątrz napotkasz jeszcze więcej bandytów, kilku magów oraz sporo draugrów i szkieletów. Nieumarli będą walczyć z intruzami, dlatego możesz się nie mieszać i po prostu poczekać, aż jedni wykończą drugich, by potem dobić rannych. W końcu dotrzesz do Głębii Ustengravu.

Przy 5 czeka na ciebie mała zagadka. Znajdziesz tam trzy runiczne obeliski, które na krótki czas podświetlą się, gdy do nich podejdziesz, jednocześnie otwierając jedną z trzech krat w tunelu przed tobą. Żeby pokonać wszystkie trzy przejścia, musisz stanąć przed obeliskami, przodem drzwi, rozpocząć bieg i w momencie przekroczenia linii trzeciego runicznego kamienia użyć poznanego niedawno Krzyku Trąba powietrzna. Jeśli nie uda ci się pokonać całego tunelu, możesz użyć dźwigni, by powrócić do sali z obeliskami. Gdy jednak przedostaniesz się na drugą stronę, kraty pozostaną otwarte na stałę, co oznacza, że ew. najemnicy będę mogli ruszyć za tobą.

Jak zapewne zauważyłeś w przekroju całych ruin, niektóre z draugrów wyglądały, jakby ktoś je już wcześniej zgładził. Istotnie, podobna niespodzianka czeka cię przy ołtarzu (6). Zamiast Rogu Jurgena Wiatrowładnego znajdziesz tam notatkę od "przyjaciela", który cię ubiegł i prosi o spotkanie w gospodzie Pod Śpiącym Gigantem w Rzecznej Puszczy. Opuść Ustengrav i postępuj zgodnie ze wskazówkami zawartymi w liście.

Po dotarciu do gospody zagadnij Delphine i poproś ją o wynajem pokoju na piętzre. Kobieta odpowie, że nie mają takiego, lecz możesz otrzymać zachodnią komnatę. Skieruj się tam, a Delphine podąży za tobą. Wewnątrz sali karczmarka otworzy ukryte w szafie w drzwi i zaprowadzi cię do tajemnego pomieszczenia pod gospodą. Tam dowiesz się, że Delphine poszukuje Smoczego Dziecięcia, choć nie wyjawi szczegółów. Otrzymasz od niej Róg Jurgena Wiatrowładnego, zaś rozmowa z Cesarską zainicjuje nowe zadanie - Ostrze w ciemności.

Samo odzyskanie Rogu to jeszcze nie koniec zadania. Musisz wrócić na Wysoki Hrothgar i złożyć artefakt na ręce Arngeira. Po chwili starzec zwoła wszystkich Siwobrodych i ogłosi, że faktycznie jesteś Smoczym Dziecięciem. W ten sposób zyskasz w końcu zaufanie mnichów, zaś brat Wulfgar nauczy cię nowego słowa Krzyku Nieugięta siła. Zadanie zakończone.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.