Szczur zapędzony w kąt

Solucja i poradnik gry The Elder Scrolls V: Skyrim

Wstęp

Zadanie to otrzymasz zaraz po zakończeniu misji List żelazny.

Eksploracja

Składowisko Szczurzych Nor

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Wątek główny - Szczur zapędzony w kąt - Składowisko Szczurzych Nor

1 - przejście prowadzące do Wyszczerbionej Bani.

2 - przejście prowadzące do posiadłości Pękwald.

3 - przejście prowadzące do Labiryntu Szczurzych Nor.

Labirynt Szczurzych Nor

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Wątek główny - Szczur zapędzony w kąt - Labirynt Szczurzych Nor

3 - przejście prowadzące do Składowiska Szczurzych Nor.

4 - kryjówka Esberna.

 

Opis

Po zdaniu raportu z infiltracji ambasady Thalmoru Delphine nie będzie mieć wątpliwości, że jedynym, który może coś wiedzieć na temat smoków, jest "stary Esbern". Mężczyzna jest paranoikiem, lecz potrafi "zniknąć", kiedy tego naprawdę chce, dlatego odnalezienie go nie będzie łatwe. Niemniej cel twojej kolejnej misji jest jasny: znaleźć i ochronić agenta Ostrzy, zanim zdążą go pojmać oficerowie altmerskiego wywiadu. Zapamiętaj przede wszystkim podane przez Delphine hasło: "Co robiłeś 30 dnia Pierwszych Mrozów?" Dzięki temu Esbern będzie wiedział, że przychodzisz do niego jako przyjaciel.

Zgromadzone przez Thalmor informacje stwierdzają, że agent Ostrzy powinien przebywać w Pękninie. Delphine zasugeruje, abyś poszukiwania rozpoczął od gospody Pod Pszczelim Żądłem oraz leżących pod miastem Szczurzych Nor. Na początek porozmawiaj z Keeravą, karczmarką w gospodzie Pod Pszczelim Żądłem. Argonianka zasugeruje, abyś wypytał o sprawę stałych bywalców Wyszczerbionej Bani - tawerny leżącej na terenie Szczurzych Nor. Szczegółowych informacji o miejscu pobytu Esberna możesz zasięgnąć tam u Vekela Człowieczego i/lub Dirge'a; te same informacje pozyskasz również od kręcącego się po targu Brynjolfa. Jeśli jesteś członkiem Gildii Złodziei, twoi kompani od razu wyjawią ci, że Esbern mieszka w Labiryncie Szczurzych Nor. W przeciwnym wypadku będziesz musiał zastosować Perswazję lub rozwiązać języki swoich rozmówców sakiewką pełną septimów.

Tak czy inaczej, twoja droga będzie wieść przez Szczurze Nory, Wyszczerbioną Banię, Składowisko Szczurzych Nor oraz Labirynt Szczurzych Nor. Na twojej drodze może stanąć kilku niegroźnych bandytów oraz nieco trudniejszych do pokonania Thalmorczyków. W samym Labiryncie spotkasz również kilku zupełnie niegroźnych szaleńców, choć jeśli spróbujesz z nimi porozmawiać, konwersacja może zakończyć się szybką i łatwą potyczką.

Twoim głównym celem jest spotkanie z Esbernem (4). Zapukaj do jego drzwi, a następnie przedstaw się jako Smoczę Dziecię lub podaj przekazane przez Delphine hasło. Starzec odsunie szereg zasuw i zaprosi cię do środka. W trakcie rozmowy dowiesz się, że powrót Alduina - smoka, którego miałeś już okazję spotkać - łączy się z zagładą świata, choć istnieje pewna nadzieja. Tą nadzieją oczywiście jesteś ty, czyli ostatnie Smocze Dziecię. Esbern zażąda, abyś zabrał go do Delphine. Zanim to jednak nastąpi, starzec usunie wszelkie "wrażliwe" ślady swojej obecności, które mogłyby naprowadzić Thalmor na jego trop.

Niemniej w drodze powrotnej i tak natkniesz się na oddział Thalmorczyków, być może pod dowództwem Gissura - człowieka, którego widziałeś już w salonie Elenwen podczas poprzedniej misji. Z wszystkimi wrogami musisz się bezwzględnie rozprawić i nie dopuścić, by dopadli agenta Ostrzy. Po opuszczeniu Labiryntu Szczurzych Nor twoja droga powrotna do Delphine powinna przebiegać już bez żadnych problemów. Rozmową z nią zakończy niniejsze zadanie i rozpocznie nowe, które zatytułowano Ściana Alduina.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.