Zerwane kajdany

Solucja i poradnik gry TES V: Skyrim

Wstęp

Zadanie to rozpocznie się automatycznie po uruchomieniu nowej gry.

Eksploracja

Gród Helgen

Gry PC - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Wątek główny - Zerwane kajdany - Gród Helgen

1 - wejście do grodu (z Hadvarem).

2 - wejście do grodu (z Ralofem).

3 - koszary. Znajdziesz tutaj podstawowe wyposażenie oraz klucz do przedsionka (4), który i tak może utworzyć dla ciebie Hadvar.

4 - przedsionek. Wchodząc tutaj z Ralofem spotkasz kapitana cesarskiej straży. Po szybkiej wymianie ciosów przy zwłokach dowódcy znajdziesz klucz, którym otworzysz pobliskie drzwi. Przed wyjściem warto jednak przeszukać zwłoki pokonanych wrogów, bowiem znajdziesz przy nich zestawy ciężkiej oraz lekkiej zbroi.

5 - magazyn. Znajdziesz tutaj kilka mikstur, które przydadzą ci się w dalszych walkach.

6 - sala tortur. W klatkach natkniesz się na przydatne dla magów przedmioty: Kaptur nowicjusza, Szatę nowicjusza oraz podstawową księgę zaklęć.

7 - bitwa z cesarskimi/Gromowładnymi. Tutaj stoczysz największą bitwę z przeciwną frakcją. Zyskasz jednak dużo łupów (w tym łuk i strzały), które na tym etapie gry są niezwykle cenne.

8 - leże pająków. Będziesz musiał się zmierzyć z kilkoma mroźnymi pająkami.

9 - niedźwiedź. Twój towarzysz stwierdzi, że najlepiej będzie skorzystać z opcji skradania i przejść obok zwierzęcia niezauważenie, ew. skorzystać z łuku. Jeśli chcesz, możesz jednak spróbować bezpośredniego starcia.

10 - wyjście z podziemi.

Opis

Jeżeli grałeś w poprzednie odsłony serii The Elder Scrolls, zapewne spodziewasz się otwarcia w więzieniu. Nie do końca, choć blisko. Obudzisz się na wozie, który będzie cie wiózł do miasteczka Helgen na egzekucję. Wschłuchuj się w rozmowy prowadzone przez innych skazańców, bowiem towarzyszą ci znaczne persony, ale o tym dowiesz się dopiero w późniejszym etapie gry. To zresztą i tak najlepsze, co możesz zrobić, bowiem jako więzień nie będziesz miał możliwości robienia niczego innego poza rozglądaniem się.

Po opuszczeniu wozu zostaniesz szczegółowo przepytany o rasę, płeć i wygląd. To właśnie wtedy będziesz miał okazję stworzyć postać, która już niedługo rozpocznie eksplorację Skyrim. Cały proces został dokładnie opisany w osobnym poradniku.

Chwilę później rozpoczną się egzekucje. Gdy przyjdzie twoja kolej, stanie się niebywała rzecz: nad miastem pojawi się smok, którego ogień zniszczy część zabudowań i wprowadzi ogromny chaos. Skorzystaj z okazji i uciekaj w stronę wieży, zgodnie z sugestią innego współwięźnia - Ralofa. W drodze na wyższy poziom smok spowoduje wyrwę w murze. Podążaj za Ralofem i przeskocz z wieży na piętro helgeńskiej karczmy. Jeśli skok ci się nie powiedzie, nie martw się - możesz go powtórzyć po ponownym wejściu na wieżę.

Będąc już w karczmie zejdź na dół, gdzie spotkasz Hadvara. Strażnik zasugeruje, abyś podążył za nim i schronił się wewnątrz grodu Helgen. Tak też zrób. Gdy zbliżysz się do twierdzy, ponownie spotkasz Ralofa. W tym momencie będziesz musiał wybrać, po czyjej stronie staniesz: żołnierza cesarstwa (Hadvara), czy jednego z buntowników (Ralofa). Decyzja ta nie będzie niosła żadnych dalszych konsekwencji, więc dokonaj wyboru zgodnego z charakterem swojej postaci.

Do twierdzy wejdziesz z wybranym kompanem (1 lub 2). W środku znajdziesz wreszcie trochę podstawowego ekwipunku (pancerz, szaty, miecz, tarczę, łuk etc.), a także stoczysz kilka bitew: z żołnierzami Imperium/Gromowładnych (7), z mroźnymi pająkami (8), a być może również z niedźwiedziem (9). Słuchaj wskazówek towarzysza i cały czas podążaj jego tropem, jednocześnie dokładnie przeszukując każde pomieszczenie. Wkrótce obaj dotrzecie do wyjścia z podziemi (10).

Na zewnątrz będziesz mógł już pójść we własną stronę. Hadvar zasugeruje abyś odwiedził jego przyjaciela Alvora, natomiast Ralof - Gerdur. Obie wymienione osoby mieszkają w Rzecznej Puszczy, gdzie twój kompan się teraz uda. Jeśli chcesz, możesz za nim podążać, by nie zgubić drogi. Zakończenie rozmowy z Hadvarem/Ralofem zwieńczy również samo zadanie.


Profil redaktora Mrozie


Opublikowano:


Solucja i poradnik do gry TES V: Skyrim

Solucja: Spis treści - lokacje, zadania, mapy

Poradnik: AtrybutyBibliotekaDLCEkwipunekKsięgi umiejętnościLikantropiaMagiaMiastaOsiągnięciaPrzestępstwaRasyRodzinaSmocze KrzykiTrenerzyTworzenie postaciUmiejętnościWampiryzmZaklęciaZaklinanie