Biała Ampułka

Solucja i poradnik gry TES V: Skyrim

Wstęp

Zadanie to otrzymasz od Nureliona, właściciela sklepu Biała Ampułka w Wichrowym Tronie.

Eksploracja

Opuszczona jaskinia

Gry PC - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Zadania pobcozne - Biała Ampułka - Opuszczona jaskinia

1 - wyjście na zewnątrz.

2 - stół. Znajdziesz na nim cenną ksiegę pt. Zwierciadło.

3 - przejście prowadzące do Opuszczonej krypty.

7 - przejście prowadzące do Opuszczonej krypty (powrotne).

Opuszczona krypta

Gry PC - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Zadania pobcozne - Biała Ampułka - Opuszczona krypta

3 - przejście prowadzące do Opuszczonej jaskini.

4 - Curalmil.

5 - smocza ściana. Nauczysz się przy niej słowa krzyku Skazany na śmierć.

6 - Biała Ampułka. Obok niej znajdziesz cenną księgę pt. Gra przy kolacji.

7 - przejście prowadzące do Opuszczonej jaskini.

Opis

Nurelion, właściciel sklepu Biała Ampułka, chętnie opowie ci o tym, skąd wzięła się nazwa jego kramu. A wzięła się od legendarnej Białej Ampułki - magicznego naczynia, które potrafi rozmnożyć każdy płyn, jaki się w nim umieści. Po latach poszukiwań Nurelion odnalazł prawdopodobne miejsce, w którym pogrzebano artefakt, jednak wiek i zły stan zdrowia nie pozwalają mu na podróż. Tutaj na scenę wkraczasz ty, czyli osoba, która zdobędzie dla alchemika legendarny skarb. Jeśli się zgodzisz, otrzymasz Miksturę Nureliona, która pozwoli ci dostać się do skarbca, gdzie pogrzebano naczynie.

Gry PC - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Zadania poboczne - Biała Ampułka - Opuszczona jaskinia, mapa

Wedle informacji Nureliona Biała Ampułka znajduje się gdzieś pod Opuszczoną jaskinią. Miejsce to leży nieopodal Wichrowego Tronu, dokładnie na północny-zachód od miasta. W środku spotkasz kilka śnieżnych trolli, jednakże tylko przy wejściu do jaskini. Im głębiej, tym bardziej będziesz musiał uważać na draugry oraz pułapki. W końcu dotrzesz do Opuszczonej krypty i staniesz oko w oko z panem tego podziemnego świata - Curalmilem (5). Walka ta może być szczególnie trudna na wyższych poziomach, bowiem postać twojego wroga jest uzależniona od twojego poziomu, zatem na drodze możesz spotkać nawet smoczego kapłana. Niestety, przy szczątkach potężnego przeciwnika nie znajdziesz żadnych interesujących przedmiotów.

Pokonanie Curalmila będzie znaczyło, że jesteś już blisko celu. W 6 natkniesz się na prastary puchar, do którego musisz wlać Miksturę Nureliona. Dzięki temu otworzysz drzwi do sekretnego laboratorium, gdzie znajdziesz Zniszczoną Białą Ampułkę, księgę pt. Gra przy kolacji oraz liczne alchemiczne ingrediencje. Zabierz artefakt i ruszaj w drogę powrotną do Wichrowego Tronu.

Nurelion będzie zdruzgotany stanem, w jakim znajduje się artefakt. Po kilku cierpkich słowach zostaniesz odprawiony z 5 septimami nagrodami. Przy wyjściu ze sklepu zatrzyma cię jednak asystent alchemika, Quintus Navale, i zapłaci ci za wysiłek 500 septimów.

To nie koniec całej historii, jednak na jej kontynuację przyjdzie ci trochę zaczekać...


Profil redaktora Mrozie


Opublikowano:


Solucja i poradnik do gry TES V: Skyrim

Solucja: Spis treści - lokacje, zadania, mapy

Poradnik: AtrybutyBibliotekaDLCEkwipunekKsięgi umiejętnościLikantropiaMagiaMiastaOsiągnięciaPrzestępstwaRasyRodzinaSmocze KrzykiTrenerzyTworzenie postaciUmiejętnościWampiryzmZaklęciaZaklinanie