Bunt na wschodzie

Solucja i poradnik gry TES V: Skyrim

Wstęp

Jeśli zajrzysz za dnia do biura Kompani Wschodniocesarskiej w Wichrowym Tronie, ujrzysz dość przykry widok: pajęczyny i puste półki. Zarządzający tym miejscem Orthus Endario stwierdzi, że przedsiębiostwo ma poważne problemy. Wysłuchaj go, a otrzymasz niniejsze zadanie.

Eksploracja

Morska jaskinia

Gry PC - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Zadania poboczne - Bunt na wschodzie - Morska jaskinia

1 - wyjście na zewnątrz.

2 - przejście prowadzące do wież Wybryku Jafeta.

Wieże Wybryku Jaffeta

Gry PC - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Zadania poboczne - Bunt na wschodzie - Wieże Wybryku Jafeta

2 - przejście wiodące z morskiej jaskini.

3 - zwłoki Jafeta (na najniższym piętrze). Znajdziesz przy nich Dziennik Jafeta, z którego dowiesz się co nieco na temat założyciela tej twierdzy.

4 - kufer bossa (na najniższym piętrze).

5 - Haldyn (na najwyższym pietrze).

6 - kufer bossa (na najwyższym pietrze).

7 - główne wyjście z twierdzy.

Opis

Otóż jak się okazuje, Kompania ma poważny problem z piratami, których ataki uniemożliwiają transport dóbr. Jedynymi, którym wciąż powodzi się w interesie, jest klan Łamaczy-Tarcz. Orthus podejrzewa, że to właśnie norska możnowładcza rodzina utrudnia handel w regionie, chcąc przejąć cały rynek dla siebie. Potrzebne są jednak dowody, a to już robota dla ciebie.

Biuro kompanii Łamaczy-Tarcz znajduje się również w dokach, więc daleko nie będziesz musiał szukać. Zarządza nim Suvaris Atheron, jednakże Dunmerka nie należy do szczególnie uważnych, więc możesz spokojnie przetrząsnąć budynek nie narażając się na nieprzyjemności ze strony straży miejskiej. Dziennik pokładowy, którego potrzebujesz, znajdziesz na tyłach głównego pomieszczenia. Dowiesz się z niego, że Łamacze-Tarcz istotnie rozpoczęli współpracę z piratami, którym przewodzi niejaki Stig Słony-Pokład. Porozmawiaj o tym z Orthusem, który wyjawi ci, że bandyta należy do dość niebezpiecznego gangu Krwawych Horkerów. Żeby zdobyć więcej informacji, będziesz musiał się z nimi spotkać.

Zgodnie z sugestią zawartą w dzienniku udaj się do gospody Wichrowe Wzgórze w Gwieździe Zarannej. W środku spotkasz czwórkę Krwawych Horkerów, w tym Stiga Słony-Pokład. Wypytaj go o piratów, twierdząc, że jesteś zainteresowany przyłączeniem się do plądrowania statków. Stig wyjawi, że ich przywódcą jest potężny czarodziej imieniem Haldyn, jednakże zaraz potem stanie się dość podejrzliwy. Rozwiej jego wątpliwości perswazją lub łapówką, a dowiesz się jeszcze, że główną siedzibą Krwawych Horkerów jest miejsce zwane Wybrykiem Jafeta. To wszystko, czego potrzebowałeś. Wróć do Wichrowego Tronu.

Gdy ponownie zawitasz do biura Kompanii Wschodniocesarskiej, Orthus nie będzie sam. Jego rozmówczynią okaże się Adelaisa Vendicci, która przybyła do Skyrim, by rozwiązać problemy przedsiębiorstwa. Kobieta bardzo ucieszy się z informacji, które dostarczyłeś, i poprosi o pomoc w ostatecznym rozwiązaniu problemu piratów. Kiedy będziesz gotów, porozmawiaj ze strażnikiem pilnującym okrętu wojennego Kompanii, a natychmiast wypłyniesz na morze w kierunku Wybryku Jafeta.

W trakcie podróży na północne rubieże Skyrim wokół statku pojawi się magiczna mgła. Statek zarzuci kotwicę w pewnej odległości od wyspy, zaś Adelaisa poprosi cię o samotną infiltrację terenu wroga - jej żołnierze są zbyt przerażeni, aby pomóc ci w walce, dopóki Haldyn będzie żył. Nie pozostanie ci więc nic innego, jak opuścić statek i popłynąć wpław w kierunku wyspy. Na brzegu zobaczysz dużą, morską jaskinię. Wejdź do środka (1).

Wewnątrz spotkasz kilka krabów morskich oraz patrolujących teren piratów - nic godnego uwagi. Nieco ciekawiej zrobi się po przejściu do wież Wybryku Jafeta (2), które okażą się o wiele lepiej strzeżone. Po trupach Krwawych Horkerów ruszaj w kierunku najwyższego piętra budowli, gdzie rezyduje Haldyn. Mag posiada spore umiejętności z zakresu magii błyskawic, dlatego dobrze zawczasu się na to przygotować. Po uporaniu się z Haldynem mgła zniknie, a żołnierze Adelaisy rozpoczna szturm na twierdzę. Pora, abyś ją opuścił (7).

Na zewnątrz spotkasz jeszcze kilku Krwawych Horkerów, którzy będą starać się uniknąć ostrzału artyleryjskiego (tobie ono nie może zrobić krzywdy). Dobij piratów, a następnie spotkaj się z Adelaisą na pobliskiej przystani. Kobieta zaproponuje, aby od razu wyruszyć w drogę powrotną do Wichrowego Tronu. Kiedy już spenetrujesz całą okolicę, zgódź się.

Na koniec porozmawiaj z Orhusem. Cesarski będzie wniębowzięty i podaruje ci levelowaną ilość septimów, zaś Adelaisa zaoferuje ci przyłączenie się na czas podróży. Po kilku dniach od ukończenia misji biuro Kompanii Wschodniocesarskiej ponownie się zapełni, a Orthus pozwoli ci z niego czerpać niemal bez ograniczeń.


Profil redaktora Mrozie


Opublikowano:


Solucja i poradnik do gry TES V: Skyrim

Solucja: Spis treści - lokacje, zadania, mapy

Poradnik: AtrybutyBibliotekaDLCEkwipunekKsięgi umiejętnościLikantropiaMagiaMiastaOsiągnięciaPrzestępstwaRasyRodzinaSmocze KrzykiTrenerzyTworzenie postaciUmiejętnościWampiryzmZaklęciaZaklinanie