Krew na lodzie

Solucja i poradnik gry TES V: Skyrim

Wstęp

Podczas swojej pierwszej wizyty w Wichrowym Tronie usłyszysz od wielu osób pogłoski o grasującym w mieście mordercy. Początkowo nie wydarzy się jednak nic szczególnego. Dopiero, gdy trzykrornie opuścisz miasto, a następnie powrócisz do niego między godz. 19 a 7, na cmentarzu w Wichrowym Tronie zostaną znalezione zwłoki kolejnej ofiary - barmanki imieniem Susanna. To zapoczątkuje tę misję.

Opis

Na początek porozmawiaj ze strażnikiem obecnym na miejscu zbrodni i zaoferuj swoją pomoc. Naturalnie, najpierw należałoby przepytać osoby, które jako pierwsze widziano na miejscu zdarzenia. Helgird, miejscowa kapłanka, zauważy, że ofiara nie straciła żadnych cennych przedmiotów, a więc odpada motyw rabunkowy. Calixto Corrium stwierdzi, że widział kogoś oddalającego się z miejsca zdarzenia, jednak mu się nie przyjrzał. Z kolei żebraczka, Silda Niewidoczna, zezna, że gdy przybyła na cmentarz, Susanna już nie żyła. Wróć do strażnika. Ten nie będzie zaskoczony marną pamięcią świadków oraz brakiem twardych dowodów. W związku z powyższym zostaniesz odesłany po dalsze wskazówki do szefa straży, Jorleifa. Spotkasz go w Pałacu Królów.

Jorleif będzie bardzo zadowolony z dodatkowej pomocy. Nord obieca ci każde dostępne wsparcie, w tym pełną współpracę straży miejskiej. Otrzymasz również sugestię, by zbadać samo ciało - zwłoki zostały już zabrane do Komnaty Umarłych, gdzie Helgird będzie przeprowadzać oględziny. Tam też się udaj.

Kobieta w czasie sekcji stwierdzi, że ranę zadano nietypoweym, zakrzywionym narzędziem, podobnym do noży służących do balsamowania. Możesz zasugerować, że sama Helgird posiada takie ostrza, jednakże nie doprowadzi to do niczego konkretnego. Po zakończeniu oględzin Nordka wyprosi cię ze świątyni. Pozostaje ci ponownie zbadać miejsce zbrodni.

Idź tam i ponownie przyjrzyj się ziemi. Dostrzeżesz słabo widoczne ślady krwi. Podążaj za nimi, a zaprowadzą cię do posiadłości Hjerim, położonej naprzeciwko domu klanu Furii-Morskich. Drzwi oczywiście będą zamknięte. Możesz zwyczajnie się włamać, ale są również inne opcje, np. uzyskanie klucza od Tovy Furii-Morskiej. Kobietę można zazwyczaj spotkać w jej domu. Kiedy naświetliasz Tovie, że badasz sprawę seryjnego mordercy, odda ci klucz bez słowa sprzeciwu.

Po wejściu do Hjerim przetrząśnij dokładnie cały dom. W skrzyni na lewo od wejścia znajdziesz pierwszą część Dziennika Rzeźnika oraz kilka ulotek pt. Uwaga na Rzeźnika!. Zajrzyj również do dużej szafy w sali obok. Za tylną ścianą znajdziesz drzwiczki prowadzące do sekretnego pomieszczenia, gdzie zastanie cię dość makabryczny widok walających się kości oraz rozlanej krwi. Natkniesz się również na drugą część Dziennika Rzeźnika. Przed wyjściem otwórz jeszcze małą szafkę stojącą obok garderoby, by odkryć Dziwny amulet. Niestety, ani zawartość dzienników, ani medalion nie pozwolą na pewne zidentyfikowanie mordercy. Zabierz dokumenty i wróć do Jorleifa po kolejne wskazówki.

Szef straży miejskiej zasugeruje, abyś porozmawiał z dwiema osobami: Calixto Corriumem oraz Violą Giordano. Temu pierwszemu, który niemal zawsze przebywa w swoim muzeum, koniecznie pokaż Dziwny amulet. Dawny poszukiwacz przygód zaoferuje ci za niego 500 septimów i, choć jest to dowód w sprawie, warto go sprzedać. Giordano, która z kolei jest autorką znalezionych ulotek, znajdziesz zazwyczaj w okolicy karczmy lub w jej domu. Kobieta będzie wściekła na nieporadność straży i zasugeruje, że to czarodziej Wuunferth Nieumarły może być mordercą, jako że najbliżej mu do opisanych w dzienniku praktyk nekromanckich.

Twoim kolejnym celem jest więc złożenie wizyty magowi. Wuunfertha najłatwiej znaleźć za dnia, bowiem przesiaduje wówczas w swojej pracowni w Pałacu Królów - po dotarciu na miejsce wybierz drzwi po lewej, wejdź po schodach, a następnie skieruj się do końca korytarza. W rozmowie z czarodziejem nie próbuj sugerować, że może być odpowiedzialny za morderstwa, bowiem tylko wprawisz go w złość. Zamiast tego pokaż mu znaleziony medalion (lub opisz go, jeśli został sprzedany), a dowiesz się, że jest to słynny Amulet Nekromanty. Wuunferth powie ci również, że sam rozpoczął prowadzić dochodzenie i udało mu się ustalić pewien schemat zachowań mordercy. Jeżeli się nie myli, powinieneś obserwować tej nocy okolice targu. W tym momencie musisz podjąć kluczową decyzję dla rozwoju dalszych wydarzeń.

Wuunferth jest winny?

Podejrzenie wobec Wuunfertha mogłoby być uzasadnione. Jeśli powiesz o tym Jorleifowi, będzie zszokowany. Mimo wszystko, szef straży zgodzi się z twoją opinią i postanowi wtrącić czarodzieja do lochu. Ten oczywiście będzie wściekły i odmówi składania jakichkolwiek wyjaśnień. Zadanie zostanie zakończone, jednak nie otrzymasz za nie żadnej nagrody.

Kiedy powrócisz do miasta po minimum trzech dniach poza Wichrowym Tronem, dostrzeżesz swój błąd. W pobliżu gospody "Pod knotem" znaleziona zostanie kolejna ofiara mordercy, dzięki czemu zadanie powróći do twojego dziennika. Strażnik poinformuje cię o twojej klęsce, a gdy odwiedzisz Wuunfertha, by poinformować o nowej ofierze, usłyszysz wiele gorzkich słów na temat swojej nieudolności. Czarodziej powtórzy jednak swoją teorię o kolejnym zabójstwie w okolicy miejskiego targu. Udaj się tam w nocy, bez względu na to, czy wysłałeś Wuunfertha za kratki, czy pominąłeś ten punkt zadania.

Ostateczna konfrontacja

Czarodziej istotnie miał rację. Po zmroku ukryj się w pobliżu kuźni i czekaj na rozwój wydarzeń. Wkrótce na targ od strony cmentarza wejdzie młoda kobieta, za którą będzie podążał... Calixto Corrium! Muzealnik będzie próbował poderżnąć kobiecie gardło, jednak możesz go spłoszyć rzucając zaklęcie lub po atakując wręcz. Mężczyzna podejmie się ucieczki w kierunku swojej kryjówki w Hjerimie. Podążaj za nim i wykończ w drodze lub na miejscu. Calixto nie należy do wymagających przeciwników, więc rozprawienie się z nim będzie banalnie łatwe. Przy zwłokach mordercy znajdziesz klucz, który otworzy skrytkę w jego domu, a także Amulet Nekromanty - o ile oczywiście sprzedałeś mu go wcześniej. Tak czy inaczej udaj się teraz do Jorleifa, by poinformować o swoim dokonaniu i otrzymać szczere podziękowanie od dowódcy straży miejskiej oraz trochę złota.

Na koniec warto zajrzeć do domu Calixto, choć jest to zupełnie opcjonalne. W znajdującej się na piętrze skrzyni, którą otworzysz zdobytym kluczem, odkryjesz ostatnią część Dziennika Rzeźnika. Lektura książki pozwoli ci poznać motyw morderstw. Otóż po śmierci siostry Calixto popadł w obłęd i postanowił przywrócić do życia bliską osobę za wszelką cenę - nawet poprzez nekromancję. Jak się okazało, w końcu połączył się z ukochaną siostrą, choć nie stało się to już w świecie żywych.


Profil redaktora Mrozie


Opublikowano:


Solucja i poradnik do gry TES V: Skyrim

Solucja: Spis treści - lokacje, zadania, mapy

Poradnik: AtrybutyBibliotekaDLCEkwipunekKsięgi umiejętnościLikantropiaMagiaMiastaOsiągnięciaPrzestępstwaRasyRodzinaSmocze KrzykiTrenerzyTworzenie postaciUmiejętnościWampiryzmZaklęciaZaklinanie