Przyczajone zło

Solucja i poradnik gry The Elder Scrolls V: Skyrim

Wstęp

Daleko na południowy-wschód od Markartu, nieopodal orsimerskiej twierdzy Dushnikh-Yal, leżą norskie ruiny znane jako Valthume. Spotkasz w nich ducha człowieka imieniem Valdar, który może ci zlecić niniejsze zadanie.

Eksploracja

Westybul w Valthume

Gry cRPG - Solucja i poradnik - The Elder Scrolls V: Skyrim - Zadania poboczne - Przyczajone zło - Westybul w Valthume

1 - wyjście na zewnątrz.

2 - Valdar.

3 - przejście wiodące do wnętrza ruin Valthume.

Valthume

Gry cRPG - Solucja i poradnik - The Elder Scrolls V: Skyrim - Zadania poboczne - Przyczajone zło - Valthume

3 - przejście prowadzące z westybulu w Valthume.

4 - sarkofag Hevnoraaka.

5 - stół. Znajdziesz na nim księgę umiejętności pt. Nazad.

6 - uchwyt. Użycie go otworzy oba pobliskie przejścia (7).

7 - kamienne wrota oraz żelazna krata. Otworzysz je korzystając z uchwytu (6).

8 - Matowe naczynie. Jedno z trzech, jakich potrzebujesz do ukończenia niniejszego zadania. Zanim je jednak zabierzesz, będziesz musiał pokonać levelowanego draugra-bossa.

9 - zamknięte wrota. Otworzysz je uchwytem znajdującym się tuż obok nich.

10 - przejście wiodące do katakumb w Valthume.

24 - powrotne przejście prowadzące z katakumb w Valthume.

Katakumby w Valthume

Gry cRPG - Solucja i poradnik - The Elder Scrolls V: Skyrim - Zadania poboczne - Przyczajone zło - Katakumby w Valthume

10 - przejście prowadzące z ruin Valthume.

11 - kufer-pułapka. Kiedy go otworzysz, uruchomisz zapadnię w suficie i olbrzymi pająk śnieżny oraz kilka mniejszych pajęczaków ruszy do ataku.

12 - zamknięte wrota. Tuż obok nich znajdziesz jednak uchwyt, który pozwoli ci je otworzyć.

13 - łańcuch. Pociągnij za niego, by otworzyć pobliską kratę (14).

14 - opuszczona krata. Otworzysz ją za pomocą wiszącego nieopodal łańcucha (13).

15 - Matowe naczynie. Tutaj natkniesz się na drugie filakterium niezbędne do ukonczenia niniejszego zadania. Zanim je jednak zabierzesz, będziesz musiał pokonać levelowanego draugra-bossa.

16 - łańcuch. Pociągnij za niego, by otworzyć pobliską kratę (17).

17 - opuszczona krata. Otworzysz ją za pomocą wiszącego nieopodal łańcucha (17).

18 - postument. Znajdziesz na nim Żelazny szpon, który przyda ci się już za chwilę. Artefakt będzie strzeżony przez kilka śnieżnych pająków.

19 - wrota z zamkiem pieścieniowym. Ułóż symbole zgodnie z intrukcją zawartą na Żelaznym szponie, a zatem od zewnętrznego pierścienia: Smok - Jastrząb - Wilk. Następnie włóż artefakt w zamek, a wrota staną przed tobą otworem.

20 - Matowe naczynie. Tutaj natkniesz się na trzecie i zarazem ostatnie filakterium niezbędne do ukończenia niniejszego zadania. Zanim je jednak zabierzesz, będziesz musiał pokonać levelowanego draugra-bossa oraz kilku pomniejszych nieumarłych.

21 - smocza ściana. Nauczysz się przy niej słowa Krzyku Szept Aury.

Tuż pod ścianą znajdziesz również kufer bossa z levelowanymi łupami wysokiej jakości.

22 - łańcuch. Pociągnij za niego, by otworzyć pobliską kratę (23).

23 - opuszczona krata. Otworzysz ją za pomocą wiszącego nieopodal łańcucha (22).

24 - przejście wiodące do ruin Valthume.

 

Opis

Gry cRPG - Solucja i poradnik - The Elder Scrolls V: Skyrim - Zadania poboczne - Przyczajone zło - Valthume, mapa

Zaraz po wejściu do grobowca Valdar ostrzeże cię, abyś zatrzymał się, ponieważ miejsce to zamieszkuje pradawne zło. Jeśli poprosisz go o szczegóły, dowiesz się, że znajdujesz się w grobowcu Hevnoraaka - starożytnego, potężnego smoczego kapłana. Ten ostatni chętnie wróciłby do świata żywych i zemściłby się na Skyrim, lecz powstrzymuje go właśnie Valdar. Duch wyzna ci jednak, że jego moc słabnie i wkrótce Hevnoraak może zyskać dość sił, aby się uwolnić. Oczywiście możesz położyć kres planom smoczego kapłana. W tym celu będziesz musiał zagłębić się w otchłanie Valthume i zdobyć trzy Matowe naczynia, które pozwolą odprawić specjalny rytuał i zniszczyć potężnego nieumarłego raz na zawsze. Zgódź się pomóc, a Valdar otworzy wrota wiodące do serca Valthume (3).

Ruiny składają się z dwóch części: samego Valthume oraz katakumb. Czeka cię zatem długa wyprawa, w czasie której stawisz czoło kilkudziesięciu wrogom: draugrom, ślizgaczom i śnieżnym pająkom. Uważaj także na rozmaite pułapki oraz plamy oleju, które słudzy Hevnoraaka z lubością będą podpalać. Twoim celem jest odzyskanie wszystkich trzech Matowych naczyń (8, 15, 20). Każdej filakterii strzeże pan śmierci/smoczy kapłan, dlatego spodziewaj się trudnych potyczek.

Kiedy już zbierzesz wszystkie Matowe naczynia, udaj się czym prędzej do sarkofagu Hevnoraaka (4), gdzie będzie już na ciebie czekał Valdar. Strażnik tego miejsca poinstruuje cię, abyś wlał zawartość filakterii do kamiennej misy i usiadł na tronie. W ten oto sposób doprowadzisz do przywołania smoczego kapłana już teraz, kiedy wciąż jest poważnie osłabiony. Zrób tak, jak nakazuje Valdar, a wściekły Hevnoraak zmaterializuje się tuż za tronem.

Valdar usunie się w cień, dlatego w tej potyczce będziesz musiał radzić sobie samodzielnie. Taktyka smoczego kapłana polega na uwalnianiu z kostura całych ścian błyskawic, których najlepiej unikać; wypicie mikstury chroniącej przed porażeniem również nie jest złym pomysłem. Na szczęście nieumarły nie radzi sobie zbyt dobrze w walce w zwarciu, więc szybki, frontalny atak pozwoli ci szybko odesłać go do Otchłani.

Po walce Valdar pogratuluje ci zwycięstwa. Jak bowiem stwierdzi, nie tylko udało ci się uratować Skyrim, ale również uwolniłeś strażnika z wieczystej służby w tym miejscu. Kiedy ten zniknie, zadanie zostanie zaliczone. Pamiętaj, by przed opuszczeniem Valthume koniecznie przeszukać szczątki smoczego kapłana, przy których znajdziesz m.in. Maskę oraz Kostur Hevnoraaka.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.