Spisek Renegatów

Solucja i poradnik gry The Elder Scrolls V: Skyrim

Wstęp

Podczas swojej pierwszej wizyty w Markarcie będziesz świadkiem próby zabójstwa. Jeśli okażesz się wystarczająco szybki, możesz zabić Weylina i tym samym uratować Margret. Jeżeli ci się to nie powiedzie, kobieta zginie, a sprzymierzeniec Renegatów zostanie rozniesiony na mieczach strażników. Tak czy inaczej, po całym incydencie podejdzie do ciebie Eltrys i, zamieniwszy kilka słów, upuści liść. Przeczytanie go zainicjuje tę misję.

Opis

Eltrys poprosi cię o spotkanie w świątyni Talosa w Markarcie. Udaj się na miejsce o dowolnej porze dnia; na miejscu mężczyzna poprosi cię o pomoc. Eltrys wyzna, że zamachy Renegatów trwają od lat, jednak wedle zebranych przez niego informacji, straż miejska nie robi nic, by ukrócić proceder. Jako że rodzina Bretona również ucierpiała przez Renegatów, chciałby on, aby doprowadzić śledztwo do końca. Na koniec rozmowy Eltrys zasugeruje, żebyś zbadał dwa tropy: zmarłej/uratowanej Margret oraz zamachowca imieniem Weylin.

Margret

  • Jeśli udało ci się uratować kobietę, spotkasz ją w Gospodzie Srebrno-Krwistej. Pomyślne użycie perswazji, zastraszania lub łapówki sprawi, że kobieta przyzna się do bycia agentką Cesarstwa. Dowiesz się również, że bada sprawę mordów w Markarcie, a jednym z ludzi mającym niejasne koneksje jest Thonar Srebrno-Krwisty.
  • Jeśli Margret zginęła, będziesz musiał przeszukać jej pokój. Klucz znajdziesz przy jej zwłokach lub otrzymasz go od Kleppra, karczmarza z Gospody Srebrno-Krwistej. Możesz również zwyczajnie włamać się do wynajmowanego pokoju - poznasz go po tym, że jako jedyny w całym lokalu jest zamknięty. Wewnątrz znajdziesz Dziennik Margret, z którego dowiesz się co nieco o jej dochodzeniu i podejrzeniach wobec Thonara Srebrno-Krwistego.

Tak czy inaczej, gdy opuścisz gospodę, najbliższy strażnik ostrzeże cię, abyś natychmiastowo porzucił swoje śledztwo.

Weylin

Weylin przed śmiercią mieszkał w Labiryncie, dlatego to właśnie tam powinieneś szukać wskazówek na jego temat. Porozmawiaj z Garveyem i skorzystaj z perswazji, zastraszania lub łapówki, a zdobędziesz klucz do pokoju Weylina; w przeciwnym wypadku będziesz musiał się do niego włamać. W środku znajdziesz kufer, a w nim list od "N.".

Po zapoznaniu się z dokumentem opuść Labirynt. Zostaniesz zatrzymany przed Drystona, który stwierdzi, że "kopiesz w niewłaściwym miejscu" i postanowi dać ci nauczkę. Rozpraw się z nim w walce na pięści, a na koniec potyczki dowiesz się, że ów "N." to nie kto inny, a Nepos Nochal. To kolejna osoba, której będziesz musiał złożyć wizytę.

Thonar Srebrno-Krwisty

Bogatego Norda spotkasz w miejskim Skarbcu. Na początek porozmawiaj z Rhiadą i przekonaj ją (perswazją, przekupstwem lub zastraszaniem), że musisz spotkać się z Thonarem. W przeciwnym wypadku będziesz musiał włamać się do jego pokoju. Następnie pozostaną ci dwie opcje:

  • Próba rozmowy z Thonarem zakończy się fiaskiem, bowiem ten wyrzuci cię za drzwi. Jednocześnie Renegaci znów zaatakują - ich agentami okażą się Nada Ildene oraz Donnel, którzy zabiją żonę Thonara imieniem Betrid. Rozpraw się z zamachowcami, a następnie ponownie porozmawiaj ze Srebrno-Krwistym. Mężczyzna wyjawi, że przetrzymuje króla Renegatów, Madanacha, w Kopalni Cidhna, dzięki czemu może kontrolować ich poczynania. A przynajmniej mógł...
  • Wykradzenie Dziennika Thonara pozwoli ci uniknąć walki i oszczędzi życie Betrid. Jednocześnie lektura diariusza zapewni ci te same informacje: to Thonar, za pomocą Madanacha, steruje działaniami Renegatów. Przynajmniej w teorii.

Nepos Nochal

Szlachcica tego spotkasz w jego domu. Gdy do niego wejdziesz, pokojówka imieniem Uaile poprosi cię, abyś nie zakłócał spokoju "staruszka". Mimo wszystko, sam Nepos poprosi cię, byś z nim porozmawiał. Otrzymasz dwie opcje:

  • Porozmawiaj z Neposem w cztery oczy. W ten sposób poznasz wszystkie szczegóły spisku, w ramach którego Nepos wykonuje rozkazy przysyłane przez Madanacha. Nepos wyjawi również, że Uaile, jak i pozostali domownicy, są agentami Renegatów, a ty nie wyjdziesz już z tego domu żywy. Oczywiście będziesz musiał wyprowadzić ich z błędu w jedyny możliwy, dość brutalny sposób.
  • Inny sposób polega na wykradzeniu Dziennika Neposa, w którym "staruszek" opisał cały spisek ze szczegółami. W takim wypadku zaraz po kradzieży opuść dom Neposa, inaczej nie unikniesz walki.

Finał śledztwa

Odkrywszy szczegóły spisku, udaj się na spotkanie z Eltrysem. Kiedy dotrzesz do świątyni Talosa, natkniesz się jedynie na zwłoki Bretona oraz trzech stojących nad nimi strażników. "Stróże prawa" stwierdzą, że posunąłeś się za daleko i teraz będziesz musiał spędzić resztę życia jako więzień Kopalni Cidhna. Możesz próbować się bronić, a nawet doprowadzić do walki, jednakże wskutek tego wszyscy strażnicy w Markarcie staną się do ciebie wrogo nastawieni. Kiedy w końcu się poddasz, zostaniesz umieszczony w celi i tym samym rozpoczniesz nowe zadanie pt. Nikt nie ucieknie z kopalni Cidhna.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.