Szturm na smoczych kultystów

Solucja i poradnik gry The Elder Scrolls V: Skyrim

Wstęp

Na południowy-wschód od Pękniny możesz natrafić na ruiny norskiej warowni Forelhost. Na jej dziedzińcu spotkasz kpt. Valmira, który zleci ci to zadanie.

Eksploracja

Twierdza Forelhost

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Zadania poboczne - Szturm na smoczych kultystów - Twierdza Forelhost

1 - wyjście na zewnątrz.

2 - stół. Znajdziesz na nim wspomniany przez kpt. Valmira Dziennik Skorma Śnieżnego-Wędrowca.

3 - przejście wiodące do Krypty Forelhost.

16 - dźwignia. Otwiera pobliską kratę (17).

17 - krata. Otworzysz ją przy pomocy pobliskiej dźwigni (16).

Krypta Forelhost

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Zadania poboczne - Szturm na smoczych kultystów - Krypta Forelhost

3 - przejście prowadzące z Twierdzy Forelhost.

4 - studnia. Jeśli jesteś w stanie otworzyć metalową kratę, możesz skorzystać z podwodnego tunelu, który zaprowadzi cię do punktu 6. W przeciwnym wypadku musisz zdobyć klucz (5), który otworzy ten zamek.

5 - kufer. W środku znajdziesz klucz niezbędny do otwarcia kraty przy studni (4).

6 - koniec podwodnego tunelu. Wypłyniesz tutaj korzystając z przejścia oznaczonego 4.

7 - regał. Znajdziesz na nim księgę umiejętności pt. Exodus.

8 - przejście wiodące do Refektarza Forelhost.

Refektarz Forelhost

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Zadania poboczne - Szturm na smoczych kultystów - Refektarz Forelhost

8 - przejście prowadzące z Krypty Forelhost.

9 - dźwignia. Otwiera pobliską kratę (10).

10 - krata. Otworzysz ją przy pomocy dźwigni (9).

11 - postument. Lezy na nim Szpon szklanego smoka, który okaże się niezbędny do otworzenia bramy do komnaty smoczego kapłana (12).

12 - brama do grobowca smoczego kapłana. Aby ją otworzyć, będziesz potrzebował Szponu szklanego smoka (11). Poprawna kombinacja pierścieniowego zamka to, licząc od zewnątrz, Lis -> Sowa -> Wąż.

13 - Rahgot. Walka ze smoczym kapłanem została opisana poniżej.

14 - kufer draugra-bossa.

15 - wyjście na blanki twierdzy. Aby otworzyć drzwi, musisz posiadać klucz, którego wcześniejszym właścicielem był Rahgot (13).

 

Opis

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Zadania poboczne - Szturm na smoczych kultystów - Forelhost, mapa

Spotkany na dziedzińcu twierdzy Forelhost kpt. Valmir opowie ci, że został wysłany z misją odzyskania dla Cesarskich/Gromowładnych potężnego artefaktu, który został pogrzebany w podziemiach tej warowni. Norski fort pamięta czasy Pierwszej Ery, kiedy był ostatnim bastionem obrony smoczego kultu. Jego najwyższy kapłan posiadał maskę, która mogłaby przechylić szalę zwycięstwa w nadciągającej wojnie na stronę Cesrskich/Gromowładnych, w związku z tym zostaniesz poproszony o odnalezienie jej. Na koniec kpt. Valmir zasugeruje, abyś odnalazł dziennik zdobywcy twierdzy, Skorma Śnieźnego-Wędrowca, bowiem pozwoli ci to dowiedzieć się nieco więcej na temat Forelhost.

Istotnie, odnaleziony w Twierdzy diariusz (2) dostarczy ci ciekawych informacji na temat oblężenia oraz mieszkańców warowni, jednakże nawet bez niego powinieneś sobie poradzić. Czeka cię długa wędrówka przez wspomnianą już Twierdzę, a także Kryptę i Refektarz Forelhost. Na swojej drodze spotkasz wiele draugrów oraz pułapek, jednakże nie będą to przeciwnicy na tyle silni, aby specjalnie się nimi przejmować.

Gdy dotrzesz do Refektarza, musisz odszukać Szpon szklanego smoka (11). Przy jego pomocy otworzysz wrota (12) wiodące do komnaty najwyższego kapłana smoczego kultu, Rahgota. Oczywiście brama ta będzie zamknięta na zamek pierścieniowy, zaś schemat poprawnego ułożenia pierścieni znajduje się na samym szponie, czyli od strony zewnętrznej Lis -> Sowa -> Wąż.

Rahgot (13) oraz cztery towarzyszące mu draugry mogą stanowić nie lada wyzwanie. Smoczy kapłan polega na magii opartej na ogniu, więc przed bitwą powinieneś skorzystać z zaklęć/mikstur zapewniających zwiększoną ochronę przed tym żywiołem. Gdy pokonasz potężnego wroga, zabierz Maskę Rahgota oraz klucz do wyjścia przez blanki (15) i właśnie tam się teraz skieruj. W ten sposób szybko i sprawnie dojdziesz na dziedziniec warowni, a jednocześnie uzyskasz dostęp do smoczej ściany, która nauczy się słowa Krzyku Wezwanie burzy.

Z wysokości blanek zauważysz, że kpt. Valmir, przebrany w barwy przeciwnej ci frakcji, rozmawia z jakimś jej przedstawicielem na temat tego samego zadania, które wcześniej zlecił tobie. Zeskocz z murów, a obaj żołnierze ruszą do ataku. Zabij ich, a zadanie zostanie zakończone.

Na koniec przeszukaj zwłoki kpt. Valmira, przy których znajdziesz m.in. jego rozkazy. Dowiesz się, że faktycznie był agentem wysłanym po Maskę Rahgota, jednakże miał ją zwrócić nie jednej z walczących frakcji, lecz do ruin Labyrinthianu. Nie dowiesz się jednak, kim był zleceniodawca jego misji.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.