Wieczny odpoczynek

Solucja i poradnik gry TES V: Skyrim

Wstęp

Zadanie to otrzymasz w czasie rozmowy z jednym z mieszkańców Morthal.

Eksploracja

Leże Movarta

Gry PC - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Zadania pobcozne - Wieczny odpoczynek - Leże Movarta

1 - wyjście na zewnątrz.

2 - Movart.

3 - Buty Movarta (lekki pancerz). Obok, na stoliku znajdziesz księgę 2920, Wschodzące Słońce, księga 2.

Opis

W rozmowie z mieszkańcami Morthal dowiesz się co nieco na temat tragedii, która niedawno miała miejsce w osadzie: spłonął dom Hroggara, a na miejscu zginęła jego żona oraz córka imieniem Helgi. Interesujące jest to, że Hroggar już następnego dnia zamieszkał z Alvą, co stało się zarzewiem plotek, że być może to mężczyzna podpalił dom. Więcej szczegółów na temat wydarzenia poznasz w rozmowie z jarl Idgrod w Komnacie Wysokiego Księżyca. Kobieta poprosi cię również o zbadanie sprawy.

Poszukiwania rozpocznij od spalonego domu. Spotkasz tam ducha małej Helgi, która zaproponuje, że powie ci kto podpalił dom, jeśli po zmroku pobawisz się z nią w chowanego. Wróć więc na miejsce zbrodni po zmroku i odszukaj ducha - Helgi powinna przebywać w pobliżu swojego grobu za domem. Spotkasz tam również wampirzycę Laelette, która rzuci się na ciebie. Zabij potwora i ponownie porozmawiaj z Helgi. W międzyczasie za domem pojawi się Thonnir, mąż Laelette, wstrząśnięty wydarzeniami, które właśnie zaszły. Wszystko zacznie układać się w logiczną całość: Alva również może być wampirem.

Aby to sprawdzić, musisz dostać się do domu Alvy. Są na to dwa sposoby: włamać się lub ukraść Hroggarowi klucz. Jeśli wejdziesz do domu po zmroku i nie uda ci się przekraść obok Hroggara, będziesz musiał go zabić. Z drugiej strony, jeśli odwiedzisz to miejsce za dnia, nie spotkasz nikogo - dopiero w piwnicy natkniesz się na trumnę z Alvą, która od razu zaatakuje. Pozbądź się wampirzycy i przetrząśnij jej leże. Natkniesz się tam na Dziennik Alvy, w którym wyczytasz, że kobieta poznała innego wampira, Movarta, i wspólnie zaplanowali uczynienie z Morthal "farmy bydła". O swoim odkryciu poinformuj natychmiast jarl Idgrod. Kobieta poprosi cię o ostateczne rozwiązanie kwestii wampira, a nawet wyślę do pomocy kilku wieśniaków.

Gry PC - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Zadania poboczne - Wieczny odpoczynek - Leże Movarta, mapa

Ruszaj wraz z mieszkańcami osady do położonego na północny-wschód od miasta Leża Movarta. Przed wejściem do jaskini większość twoich towarzyszy zacznie jednak szukać wymówek... Jedynym skłonnym ci pomóc będzie Thonnir, choć zabranie go ze sobą nie jest konieczne.

Wewnątrz natkniesz się na kilka śnieżnych pająków, sporą liczbę wampirzych niewolników oraz kilka wampirów. W końcu dotrzesz do samego Movarta (2), również otoczonego sługami, choć tych możesz wcześniej wykończyć z dystansu. Kiedy już pozbawisz przywódcę wampirów głowy, rozejrzyj się za łupami (m.in. w 3) i skieruj do wyjścia z jaskini (1). Spotkasz tam Helgi, która poinformuje cię, że wreszcie może spoczywać w pokoju.

Na koniec udaj się do jarl Idgrod. Kobieta nagrodzi cię 800 septimami, a ty przybliżysz się do zdobycia tytułu Tana Hjaalmarch.


Profil redaktora Mrozie


Opublikowano:


Solucja i poradnik do gry TES V: Skyrim

Solucja: Spis treści - lokacje, zadania, mapy

Poradnik: AtrybutyBibliotekaDLCEkwipunekKsięgi umiejętnościLikantropiaMagiaMiastaOsiągnięciaPrzestępstwaRasyRodzinaSmocze KrzykiTrenerzyTworzenie postaciUmiejętnościWampiryzmZaklęciaZaklinanie