Zaginiona ekspedycja

Solucja i poradnik gry The Elder Scrolls V: Skyrim

Wstęp

Kiedy wykonasz misję Nimhe Zatruta, przy truchle pajęczycy znajdziesz zwłoki oraz Dziennik Alethiusa. Zapoznanie się z zapiskami martwego żołnierza zainicjuje to zadanie.

Eksploracja

Wykopaliska Nchuand-Zel

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Zadania poboczne - Zaginiona ekspedycja - Wykopaliska Nchuand-Zel

1 - przejście wiodące do Markartu.

2 - Nimhe.

3 - zwłoki. Znajdziesz przy nich Dziennik Alethiusa.

4 - przejście prowadzące do Nchuand-Zel.

Nchuand-Zel

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Zadania poboczne - Zaginiona ekspedycja - Nchuand-Zel

4 - przejście prowadzące do wykopalisk Nchuand-Zel.

5 - stolik. Znajdziesz na nim księgę umiejętności pt. Sithis.

6 - przejście wiodące do kwater Nchuand-Zel (górny poziom).

7 - przejście prowadzące z kwater Nchuand-Zel (dolny poziom). Pozwala dotrzeć na balkon, który jest dostępny tylko z tego miejsca.

8 - przejście wiodące do zbrojowni Nchuand-Zel (zatopiony, dolny poziom).

9 - przejście prowadzący ze zbrojowni Nchuand-Zel (dolny poziom).

10 - przejście wiodące do pokoju kontrolnego Nchuand-Zel (górny poziom). Jest dostępne dopiero po wyjściu ze zbrojowni (9).

13 - zwłoki Kraga. Znajdziesz przy nich Dziennik Kraga.

Kwatery Nchuand-Zel

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Zadania poboczne - Zaginiona ekspedycja - Kwatery Nchuand-Zel

6 - przejście prowadzące do Nchuand-Zel (górny poziom).

11 - zwłoki Stromma. Znajdziesz przy nich Dziennik Stromma.

Zbrojownia Nchuand-Zel

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Zadania poboczne - Zaginiona ekspedycja - Zbrojownia Nchuand-Zel

8 - przejście prowadzące do Nchuand-Zel (zatopiony, dolny poziom).

9 - przejście prowadzące do Nchuand-Zel (górny poziom).

12 - zwłoki Erja. Znajdziesz przy nich Dziennik Erja. Obok natkniesz się również na krasnoludzki kufer bossa.

Pokój kontrolny Nchuand-Zel

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Zadania poboczne - Zaginiona ekspedycja - Pokój kontrolny Nchuand-Zel

10 - przejście prowadzące do Nchuand-Zel (górny poziom).

14 - zwłoki Staubina. Znajdziesz przy nich Dziennik Staubina.

15 - dźwignia. Z jej pomocą uruchomiesz ponownie systemy obronne Nchuand-Zel.

16 - krasnoludzki kufer bossa.

 

Opis

Z notatki sporządzonej przez cesarskiego żołnierza Alethiusa, dowiesz się co nieco o wyprawie w głąb dwemerskich ruin Nchuand-Zel oraz jej uczestnikach. Fakt, że strażnik leży martwy u bram starożytnego miasta, świadczy raczej o tym, że ekspedycja nie zakończyła się sukcesem. W każdym razie będziesz musiał to sprawdzić. Przedrzyj się przez rozległą pajęczynę i wejdź do wnętrza ruin.

Nchuand-Zel jest ogromnym dwemerskim kompleksem miejskim. Jak się można spodziewać, zamieszkują go dziesiątki falmerów, które niejednokrotnie sprawdzą twoje umiejętności bojowe; w środku nie zabraknie również dwemerskich automatonów oraz pułapek, dlatego musisz stąpać ostrożnie - zwłaszcza, jeśli podąża za tobą towarzysz. Z drugiej strony, wizyta w tych ruinach to również znakomita okazja do zebrania wielu cennych, losowych łupów, więc rozglądaj się uważnie.

Twoim pierwszym celem będzie odnalezienie zapisek przewodzącego ekspedycji Stromma, czyli Dziennika Stromma (11). Zapoznanie się z nimi sprawi, że twoim nowym zadaniem stanie się odnalezienie dzienników pozostałych członków ekspedycji: Erja (12), Kraga (13) i Staubina (14). Gdy zgromadzisz już wszystkie informacje, pozostanie ci wypełnienie ostatniego celu: aktywacja systemów obronnych Nchuand-Zel. W tym celu musisz odnaleźć stosowną dźwignię w pokoju kontrolnym (15) i pociągnąć ją w drugą stronę, co sprawi, że uśpione do tej pory automatony zostaną przebudzone.

Kiedy wrócisz do serca Nchuand-Zel, zobaczysz jak dwemerskie wynalazki - w tym jeden centurion - likwidują pozostałe w ruinach siły falmerów. Naciesz się tym widokiem, lecz nie pozostawaj w ruinach zbyt długo, bowiem gdy automatony zakończą porachunki z nieproszonymi gośćmi, skierują się w stronę kolejnego intruza - czyli ciebie. Na szczęście zadanie zakończy się w momencie uruchomienia systemów obronnych Nchuand-Zel, więc nic już cię tam nie będzie trzymać.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.