Zbudzona Wilcza Królowa

Solucja i poradnik gry TES V: Skyrim

Wstęp

Niedługo po zakończeniu misji Człowiek, który wywołał wilka z lasu oraz awansowaniu o jeden poziom (maks. dwa), spotkasz kuriera, który dostarczy ci wiadomość od Falka Ogniobrodego. Wygląda na to, że to nie koniec kłopotów z "Wilczą Królową", jednak więcej szczegółów poznasz dopiero podczas osobistego spotkania.

Eksploracja

Katakumby Potemy

Gry PC - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Zadania pobcozne - Zbudzona Wilcza Królowa - Katakumby Potemy

1 - wyjście na zewnątrz.

2 - stół. Znajdziesz na nim cenną ksiegę pt. Uczta złodziei.

3 - obracające się wrota. Pociągnij za dźwignię, aby uruchomić mechanizm, a kiedy w przejściu pojawi się luka, pociągnij ponownie, aby go zatrzymać.

4 - przejście prowadzące do Schronienia Potemy.

Schronienie Potemy

Gry PC - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Zadania pobcozne - Zbudzona Wilcza Królowa - Schronienie Potemy

4 - przejście prowadzące do Katakumb Potemy.

5 - obracające się wrota. Mechanizm działa identycznie jak w punkcie 3, z tą drobną różnicą, że tym razem natkniesz się na 3 dźwignie oraz 3 przejścia. Położenie dźwigni odpowiada położeniu wrót, które otwierają/zamykają.

6 - sala tronowa (górne piętro). Zmierzysz się tutaj z wampirem oraz levelowanym draugrem bossem. Przy szczątkach krwipijcy znajdziesz klucz, którym otworzysz drzwi do Sanktuarium Potemy (7).

7 - przejście prowadzące do Sanktuarium Potemy.

Sanktuarium Potemy

Gry PC - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Zadania pobcozne - Zbudzona Wilcza Królowa - Sanktuarium Potemy

7 - przejście prowadzące do Schronienia Potemy.

8 - sala audiencyjna.

9 - Potema. Zaraz za tronem znajdziesz skrzynię, w której odkryjesz m.in. cenną księgę pt. Legenda domu Kratelych.

10 - wyjście z podziemi.

Opis

Na osobistym spotkaniu Falk poinformuje cię, że mimo przerwania rytuału, duchowi Potemy udało się uciec z więzienia. Na szczęście Wilcza Królowa jest na tyle słaba, że nie może przybrać cielesnej formy - przynajmniej na razie. Po dalsze instrukcje Ogniobrody odeśle cię do Styrra, kapłana ze świątyni w Samotni.

Styrr poinformuje cię, że duch Potemy zbiegł do leżących pod miastem katakumb, gdzie z pewnością planuje spektakularny powrót. Aby temu zapobiec ktoś - czyli ty - musi udać się na dół i zdobyć Czaszkę Potemy, którą następnie kapłan poświęci i tym samym udaremni wysiłki Wilczej Królowej. Na koniec rozmowy Styrr wręczy ci klucz. Będąc już w świątyni zejdź zachodnimi schodami, a gdy natrafisz na drzwi do magazynu, otwórz je zdobytym kluczem. Dalej już przez wyrwę w ścianie bez problemu trafisz do Katakumb Potemy.

Po wejściu do środka usłyszysz głos samej Wilczej Królowej. Duch opowie ci o swoich planach stworzenia nieumarłej armii, na której czele mógłbyś stanąć - oczywiście po swojej śmierci. Niepomny na obietnice dawnej władczyni, ruszaj przed siebie i zabijaj wszystko, co stanie ci na drodze. W drodze przez Katakumby Potemy, Schronienie Potemy i Sanktuarium Potemy zlikwidujesz niemało wampirów i draugrów. Usłyszysz też ponownie Potemę, ale jej słowa niewiele zmienią.

Gdy dotrzesz do sali audiencyjnej (8), Wilcza Królowa objawi się osobiście. Duch postanowi zapoznać cię z jej "radą", która chwilę później ruszy na ciebie w formie oddziału draugrów. Walka nie należy do najprostszych, bowiem nieumarli zaatakują cię w sporej liczbie, a sama Potema będzie krążyć pod sufitem i uderzać w ciebie błyskawicami. Aby wyeliminować przynajmniej tę ostatnią niedogodność, przyjmij walkę pod mostem w centrum sali lub w korytarzu, z którego przyszedłeś. Nie próbuj atakować Potemy, dopóki nie pozbędziesz się draugrów - będzie "nietykalna". Kiedy jednak pozbędziesz się już rady, rozprawienie się z samym duchem nie powinno stanowić żadnego wyzwania.

Po walce podejdź do tronu Wilczej Królowej (9), na którym znajdziesz Czaszkę Potemy. Skorzystaj z położonego nieopodal wyjścia (10) i wróć do Styrra. Kapłan pobłogosławi kość i podziękuję ci za twój wysiłek. Równie zadowolony będzie Falk Ogniobrody, który do wyrazów uznania dorzuci jeszcze levelowaną Tarczę Samotni.


Profil redaktora Mrozie


Opublikowano:


Solucja i poradnik do gry TES V: Skyrim

Solucja: Spis treści - lokacje, zadania, mapy

Poradnik: AtrybutyBibliotekaDLCEkwipunekKsięgi umiejętnościLikantropiaMagiaMiastaOsiągnięciaPrzestępstwaRasyRodzinaSmocze KrzykiTrenerzyTworzenie postaciUmiejętnościWampiryzmZaklęciaZaklinanie