Droga do Vedrfellu

Solucja i poradnik gry The Banner Saga

Karawana powoli będzie zmierzać w kierunku Vedrfellu. Pod koniec pierwszego dnia podróży kolejny varl z książęcej straży, Mogr, zaoferuje ci alkohol. Możesz się trochę napić, wypić dużo lub wznieść toast za Vognira. Ostatnia opcja pozwoli ci jeszcze wypić po kielichu z królem varlów i dowiedzieć się co nieco na temat wizyty Ludina oraz najnowszej polityki.

Niedługo potem varlowie zdecydują się rozbić obozowisko. Wysłuchaj rozmowy między Ubinem, Hakonem, Vognirem i Ludinem, a następnie otworzy się przed tobą ekran mapy. Od tej pory za jej pomocą będziesz mógł orientować się, gdzie jesteś, oraz jak daleka droga prowadzi do następnego celu podróży; jest to ważne w kontekście gospodarowania zasobami karawany. Twoim następnym przystankiem będzie Grofheim.

Chwilę później po raz pierwszy otrzymasz dostęp do ekranu obozowiska. To tutaj będziesz rozmawiać z poszczególnymi bohaterami, awansować ich, odpoczywać oraz trenować. Ostatnia z wymienionych opcji powinna szczególnie zainteresować osoby, które do tej pory nie miały zbyt wiele wspólnego z systemem walki w The Banner Saga, bowiem pozwala przetestować różne strategie na polu bitwy bez żadnych konsekwencji. Od tej pory będziesz mógł rozbijać obozowisko w dowolnym momencie podróży między osadami, jednak pamiętaj, że każdorazowy odpoczynek zużywa zasoby karawany. Popas jest dobrym pomysłem, kiedy potrzebujesz zwiększyć morale załogi i/lub wyleczyć rany swoich wojowników, ale musisz pamiętać o ubywającym z każdym dniem jedzeniu.

Gdy zdecydujesz o wymarszu, stanie się rzecz dość nieoczekiwana. Twój obóz zostanie zaatakowany przez mały oddział drążycieli, składający się z jednego brutala i dwóch siepaczy. Pierwszą ofiarą, której nie możesz uniknąć, okaże się Ludin - jego uraz niech stanowi przestrogę dla każdego, kto zamierza atakować drążycieli bez jakiejkolwiek taktyki. Kiedy książę ludzi padnie na ziemię ranny, rozpocznie się właściwa bitwa.

Do bitwy staniesz mając do dyspozycji Hakona, Gunnulfa i Mogra. Przesuń varlów na prawą stronę i odpuść pierwszą turę, by brutal zbliżył się do ciebie, lecz nie był w stanie zadać ciosu. Następnie uderz na niego całą swoją siłą, by stracił większość Siły, lecz nie zabijaj go - o tym dlaczego, przeczytasz tutaj. Następnie rozpraw się z siepaczami, by na końcu dobić brutala. Przy okazji tej bitwy poznasz również działanie podwieszonego u góry ekranu rogu. Za każdym razem, gdy zabijesz przeciwnika, pojawi się na nim nowa gwiazdka. Symbolizuje ona dodatkowy punkt Siły woli, który w dowolnym momencie walki możesz dodać postaci wykonującej aktualnie ruch, by wzmocnić jej atak lub zwiększyć jej możliwości ruchu.

Wszystko będzie wskazywać na to, że odniosłeś pełne zwycięstwo, jednak jeden z towarzyszy doniesie, że w czasie potyczki zginął Vognir. Śmierć księcia rogatych olbrzymów to poważny problem, ale z jego konsekwencjami zmierzysz się dopiero w kolejnych rozdziałach. Tymczasem przeniesiesz się na wschodnie rubieże królestw Północy, gdzie kolejny bohater rozpocznie spisywanie własnej sagi.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.