Strand

Solucja i poradnik gry The Banner Saga

Grę rozpoczniesz jako Ubin, stary poborca podatkowy króla varlów, który przybywa do miasteczka Strand po odbiór daniny. W międzyczasie dowiesz się co nieco o ostatnich kłopotach, tj. zaburzeniu cyklu dnia i nocy oraz związanych z tym przesądach. Po zakończeniu pracy przez narratora opowieści trafisz do wielkiej sali w Strandzie.

Na miejscu nie obejdzie się bez komplikacji. Lokalnego władykę naszła bowiem grupa zbirów, z którymi będziesz musiał się rozprawić. Potyczka stanowi wprowadzenie do systemu walki w The Banner Saga, dlatego uważnie czytaj instrukcje i postępuj zgodnie z nimi, a nauczysz się poruszania po polu bitwy, wykorzystywania specjalnych zdolności oraz znaczenia poszczególnych statystyk. Samouczek wygra tę bitwę niejako sam, więc o potencjalne błędy nie musisz się w ogóle martwić.

Po bitwie czeka cię krótka rozmowa z jarlem Strandu, w czasie której spełnisz swój fiskalny obowiązek. Niedługo później zagadnie cię zarządca miasta, Eirik. Dowiesz się, że miasteczko ma nieco większy problem ze zbójami, Skalfingami, niż zapewne przypuszczałeś. Obiecaj pomóc. Wówczas otworzy się ekran miasta, dzięki któremu będziesz mógł poruszać się po Strandzie. Nie licz jednak na zbyt wiele opcji, bowiem na początek uzyskasz dostęp jedynie do rynku, gdzie spotkasz się z Eirikiem.

Oprócz poznanego już zarządcy spotkasz tam Hadda. Kupiec zna lokalizację kryjówki Skalfingów, jednakże będzie próbował wykręcić się od gadania. Możesz go przekupić, zastraszyć lub w ogóle się nie wtrącać i pozwolić Eirikowi załatwić sprawę do końca. Efekt będzie ten sam: poznasz miejsce pobytu bandytów. Na koniec rozmowy stanie przed tobą twój kompan Gunnulf. Możesz pochwalić jego nowy strój lub stwierdzić, że... "wygląda jak żaba". Nie ma to żadnych konsekwencji dla dalszej rozgrywki.

Ostateczna rozprawa ze Skalfingami będzie mieć miejsce w pijalni miodu Szlachcic i tam też się udaj. Przed wejściem staniesz przed wyborem, czy dołączyć do Eirika oraz jego kompana Valgarda, czy pozostać na zewnątrz. Zdecydowanie polecam pierwszą opcję, dzięki czemu zyskasz dodatkowe punkty Sławy, a przy okazji będziesz mieć okazję, by po raz pierwszy sprawdzić swoje umiejętności w prawdziwej walce. Jeśli zdecydujesz się nie brać udziału w bitwie, automatycznie przeskoczysz do momentu opuszczenia karczmy przez Eirika i Valgarda.

Bitwa należy do zdecydowanie łatwych, choć Skalfingowie będą posiadać przewagę liczebną. Pod twoją komendą znajdą się Eirik, Valgard, Gunnulf oraz dodatkowy varl tarczownik, zaś po przeciwnej stronie 8 bandytów oraz ich przywódca. Eirik jest postacią najlepiej wykorzystywaną we wsparciu, dlatego trzymaj go na tyłach, żeby odnawiał zapasy Siły woli pozostałych bohaterów. Resztę wojowników skieruj na jedno ze skrzydeł, najlepiej lewe. Nie szarżuj jednak - idealne otwarcie, i tyczy się to wszystkich bitew, polega na takim rozstawieniu postaci, by wróg zbliżył się na odległość ciosu, jednak nie był w stanie zaatakować jako pierwszy. Bacz, by pozycja Valgarda sąsiadowała z pozycjami dwóch pozostałych varlów, dzięki czemu ci ostatni otrzymają premię do pancerza. Likwidując wrogów, staraj się w pierwszej kolejności osłabiać nieco ich zbroję, a dopiero potem atakować zdrowie. Tę radę możesz jednak pominąć w przypadku Gunnulfa, dla którego zabicie wroga jednym ciosem nie powinno w chwili obecnej stanowić problemu.

Po bitwie dojdzie do kolejnej rozmowy pomiędzy Ubinem a Eirikiem. Ten ostatni poprosi cię o kolejną przysługę, na którą warto przystać. Nie będzie cię to nic kosztowało. Następnie powrócisz do ekranu miasta.

Wybierz doki. Na miejscu staniesz się świadkiem dość niecodziennego wydarzenia: przypłynięcia na Północ księcia ludzi, Ludina, w towarzystwie księcia varlów Vognira oraz jego osobistego ochroniarza - Hakona. Po krótkiej wymianie uprzejmości zostaniesz znów przeniesiony do ekranu miasta.

Wówczas możesz już udać się na zasłużony spoczynek, jednakże wcześniej warto skorzystać z opcji rozmowy z poszczególnymi bohaterami - po prostu kliknij na portret znajdujący się nad jednym z miejskich budynków. Z Hakonem przyjdzie ci powspominać stare, dobre czasy. Z kolei konwersacja z Ludinem pozwoli ci bliżej poznać księcia ludzi, a nawet dowiedzieć się nieco więcej na temat jego wizyty na Północy. Po wyczerpaniu wszystkich opcji udaj się do wielkiej sali, by odpocząć.

Następnego dnia (zwróć uwagę na licznik) dojdzie do spotkania z jarlem Strandu. Ten przekaże ci nieco zapasów, by twoja karawana, poszerzona o książęce zastępy, mogła w spokoju wyruszyć w dalszą drogę. Ponadto, jeśli pomogłeś Eirikowi w walce ze Skalfingami oraz spełniłeś jego prośbę, otrzymasz 20 pkt Sławy. Jeżeli spełniłeś tylko jeden warunek, otrzymasz 5 pkt Sławy lub pozostaniesz z niczym. Tak czy inaczej, po zamknięciu konwersacji opuścisz Strand na dobre.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.