Frostvellr

Solucja i poradnik gry The Banner Saga

Po przybyciu pod mury Frostvellru czeka cię niemiła niespodzianka. Z rozmowy pomiędzy Rookiem, Iverem oraz Oddleif dowiesz się, że wódz osady zabarykadował się wewnątrz miasta ze swoją strażą i nie zamierza wpuszczać żadnych uchodźców. Tych z kolei z każdą godziną przybywa, przez co sytuacja na wzgórzach pod miastem robi się coraz gorsza.

Zaraz po zakończeniu rozmowy udaj się na rynek. Wśród zapasów oraz losowych przedmiotów znajdziesz m.in. Posążek niewidomego mężczyzny, Pierścień z obsydianu, Skórzaną piersiówkę oraz Nici valków. Następnie przyjdzie ci podjąć ważną decyzję dotyczącą dalszego działania. Opcji jest naprawdę wiele, a wyboru możesz dokonać w dwóch miejscach.

Brama miasta

  • Iver siłą otwiera bramę. Jeśli dwukrotnie wybierzesz tę opcję, varl poradzi sobie z wrotami Frostvellru. To doprowadzi oczywiście do walki ze strażnikami miasta.
  • Dowiedz się więcej wśród tłumu. Jeśli wybierzesz tę opcję oraz Egila u boku, wojownik odnajdzie kanał prowadzący do miasta. Wówczas możesz go "sprawdzić" i pomyślnie przedostać się pod murami miejskimi, gdzie czeka cię walka z strażnikami. Minus? Iver nie przeciśnie się tym przejściem, więc w czasie potyczki będziesz musiał sobie radzić bez niego.
  • Krzyk w kierunku strażników na murach. Niczego nie zmieni, bowiem zostaniesz zignorowany.

Lazaret (opcja odpoczynku)

  • Zajmij się rannymi. Opcja ta sprawi, że karawana przez jeden dzień skupi się na opiece nad ofiarami wojny. W międzyczasie dowiesz się jednak o wozie, który dostarcza jedzenie załodze Frostvellru. Jest to kolejna potencjalna droga wejścia do miasta, więc będziesz mógł rozważyć następujące opcje:
    • Zaczekaj i przygotuj zasadzkę. Doprowadzi to do bitwy z Onefem i jego ludźmi. Uzyskasz jednak wóz, z pomocą którego będziesz mógł dostać się do wnętrza miasta.
    • Zaczekaj i zaaranżuj spotkanie. W takim przypadku Onef nie będzie wrogo nastawiony i zaproponuje ci spotkanie z Ekkillem, obecnym dowódcą straży w mieście. Staniesz przed kolejnym wyborem:
      • Odrzucenie propozycji. Doprowadzi do natychmiastowego zakończenia niniejszego rozdziału.
      • Odrzucenie propozycji i zabranie wozu. To poskutkuje walką z Onefem i jego ludźmi.
      • Zgoda. Przyjęcie oferty Onefa pozwoli ci wejść do Frostvellru bez walki i spotkać się z Ekkillem. Dialog z nim opisano w dalszej części solucji.
  • Zatrzymaj się na dłuższy postój. Efektem tego będzie natychmiastowy koniec rozdziału.
  • Zatrzymaj się na dzień. Stracisz czas i odrobinę zapasów, jednakże następnego dnia pod bramą rozpoczną się zamieszki. Jeśli zabrałeś ze sobą Hoguna i Moguna, bracia postanowią wziąć udział w szturmie na bramie. Opcje są trzy:
    • Dołącz do ataku. Doprowadzisz w ten sposób do walki ze strażnikami bramy.
    • Poproś braci o pozostanie z karawaną. Hogun i Mogun nie posłuchają cię i zginą podczas ataku, więc zdecydowanie odradzam ten wybór.
    • Życz braciom powodzenia. Skutek będzie ten sam co w przypadku poprzedniej opcji, czyli bezsensowna śmierć bliźniaków.

Jak więc widać, istnieje kilka możliwości na dostanie się do Frostvellru, w tym również zupełnie bezkrwawe. W większości przypadków będziesz musiał jednak stoczyć minimum jedną bitwę - oto krótka charakterystyka każdej z nich:

  • Bitwa pod bramą. Dojdzie do niej, jeśli pozwolisz Iverowi otworzyć wrota siłą lub dołączysz do buntu pod bramą po jednym dniu odpoczynku. Będziesz miał do dyspozycji wszystkich swoich ludzi, ale czeka cię trudna potyczka. Największym problemem będą tarczownicy, którzy postarają się wzmacniać obronę swoich kompanów - próbuj ich rozdzielić, a obrażenia zadawaj tylko osamotnionym wrogom. Pozwól łucznikom zająć miejsce na flankach, by powoli niwelowali pancerz oponentów. Możliwie jak najszybciej zajmij się harcownikami, bowiem ich szarże mogą okazać się bolesne. Pojedynczy łupieżcy nie powinni stanowić wielkiego zagrożenia.
  • Bitwa z Onefem i jego ludźmi. Dojdzie do niej, jeśli postanowiłeś zdobyć wóz z zaopatrzeniem dla załogi Frostvellru. W tej potyczce największym zagrożeniem są harcownicy. Jeśli pozbędziesz się ich w miarę szybko, a najlepszy do tego zadania będzie Egil, uporanie się z resztą wrogów nie powinno stanowić problemu. Zwróć uwagę również na to, by bohaterowie tracący pukty pancerza nie znaleźli się w tej samej turze w zasiegu łuczniczek, bowiem ich ciosy mogą w takim wypadku boleśnie ranić.

    To jeszcze nie koniec, bowiem właściciel wozu ściągnie posiłki. Tym razem rozpoczniesz bitwę otoczony, ale nie powinno to stanowić większego problemu - wręcz przeciwnie, pomoże ci to odpierać ataki harcowników. Tak jak wcześniej, wyślij do walki z nimi Egila, podczas gdy łucznicy wspomogą go z dystansu. Z resztą przeciwników spokojnie poradzisz sobie wysyłając na nich Ivera i Tryggviego, ew. któregoś z bliźniaków.
  • Bitwa z ludźmi Ekkila. Dojdzie do niej, jeśli postanowiłeś dostać się do miasta za pomocą kanału. W teorii jest to najłatwiejsza potyczka, w praktyce już niekoniecznie, a wszystko przez brak Ivera. Wyślij na front Egila oraz ew. Tryggviego, żeby uporali się z harcownikami, lecz nie zapominaj o asyście ze strony łuczników. Zwykli łupieżcy są mniej groźni i likwidaćję ich powinieneś zostawic na sam koniec.

Jeśli udało ci się dostać do wnętrza Frostvellru i przetrwać bitwę, spotkasz w końcu Ekkila. Dowiesz się, że sprawy już dawno wymknęły się spod kontroli, a w mieście trwa regularna bitwa o przetrwanie pomiędzy wodzem a różnymi grupami awanturników. Ekkil zaproponuje ci współpracę. Możesz odpowiedzieć w następujący sposób:

  • Przyłączyć się do ludzi Ekkila.
  • Odrzucić propozycję.
  • Natychmiast opuścić miasto.

Bez względu na wybór, niniejszy rozdział dobiegnie końca. Jeśli zdecydujesz się pozostać w mieście, w rozdziale 4 zmierzysz się z kilkoma dodatkowymi trudnymi decyzjami, które mogą przynieść ci spore korzyści, ale i spore straty. Na razie jednak powrócisz do Vedrfellu, gdzie varlowie staną przed nie lada problemami.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.