Skogr

Solucja i poradnik gry The Banner Saga

Rozdział 2 rozpoczniesz jako Rook, myśliwy z wioski o nazwie Skogr. Przygodę zaczniesz podczas polowania ze swoją córką Alette, a dokładnie w momencie, gdy w pobliżu pojawi się samotny, wygłodniały drążyciel. Walka jest nieunikniona.

Pierwsza potyczka w tym rozdziale jest bardzo łatwa. Trzymaj dystans od drążyciela i powoli, lecz stopniowo obniżaj jego Pancerz. Następnie uderz z całą mocą, najlepiej posyłając Rooka do walki w zwarciu. Bitwa szybko zakończy się twoim zwycięstwem.

Po walce dostrzeżecie, że w pobliżu znajduje się więcej drążycieli. Należy więc czym prędzej uciec do wioski - lecz co z pozostałymi na wozie zapasami? Najlepiej zaryzykować i wybrać opcję zabrania tak wiele jedzenia, jak to możliwe. Dzięki temu dotrzesz do Skogru mając 15 jednostek zapasów. Wybór którejkolwiek z pozostałych kwestii dialogowych sprawi, że powrócisz do osady z zaledwie 3 jednostkami.

Wieści o grasujących w okolicy drążycielach szybko się rozniosą, a ty będziesz miał okazję poznać kolejnych bohaterów The Banner Saga: młodego wojownika Egila oraz varla imieniem Iver. W trakcie dyskusji będziesz musiał podjąć decyzję, czy Alette z Egilem powinni wziąć udział w zbliżającej się bitwie, czy też schronić w wielkiej sali. Zdecydowanie lepiej wybrać pierwszą opcję, bowiem przyda ci się wszelka pomoc. Jeśli zakupiłeś grę w przedsprzedaży, do twojej drużyny dołączy teraz jeszcze jedna postać - włócznik imieniem Tryggvi.

W oknie wioski wybierz jedyną możliwość, czyli wielką salę. Rozpoczniesz w ten sposób bitwę, w której wezmą udział Iver, Rook i opcjonalnie Egil, Alette oraz Tryggvi, a także kamienny drążyciel i trzech siepaczy. Jak na ten etap gry, potyczka nie należy do łatwych. Na początek postaraj się zająć przynajmniej dwójką siepaczy i maksymalnie obniżyć ich zdrowie. W międzyczasie możesz polecić swoim łucznikom, Rookowi i Alette, by obniżyli nieco status pancerza kamiennego drążyciela. Wykończenie go to robota dla Ivera. Bliska obecność Egila wzmocni obronę varla, aczkolwiek unikaj otaczania wielkiego drążyciela - jego uderzenie tarczą efektywnie odrzuci w tył wszystkie pobliskie postaci, jednocześnie obniżając ich punkty Pancerza. Kiedy jednak kamienny będzie bliski końca, dobicie wrogów stanie się formalnością.

Zwycięstwo w tej potyczce bynajmniej nie oznacza krańca kłopotów, choć zyskasz odrobinę czasu. Iver wybierze się na zwiad po domostwach, podczas gdy ty pozostaniesz na straży. Wówczas, jeśli Alette i Egil wzięli udział w ostatniej walce, zdarzy się coś nieoczekiwanego: jeden z drążycieli ruszy od tyłu na rudowłosą dziewczynę. Jeśli spróbujesz krzyknąć w jej stronę lub ruszyć na potwora z toporem, we wszystko wmiesza się Egil i zginie w obronie Alette. Optymalną opcją jest wybranie łuku, a gdy drążyciel zbliży się na dostateczną odległość, oddanie strzału "bez wahania". W ten sposób drążyciel padnie trupem, a wszyscy pozostali wyjdą z tej sytuacji bez szwanku.

Zajrzyj do namiotu bohaterów, ponieważ całkiem możliwe, że jeden z twoich podkomendnych awansował na kolejny poziom. Możesz się udać również na targ, gdzie kupiec zaoferuje ci Żelazne opaski i Pierścień Wilka - licz się jednak z tym, by nie pozbyć się zbyt wielu punktów Sławy, przydatnych przede wszystkim przy awansowaniu bohaterów. Na koniec kliknij na portret Ivera, by zamienić z nim kilka słów na temat sytuacji w Skogrze. Następnie udaj się do wielkiej sali, gdzie rozpocznie się narada.

Na miejscu spotkasz tam wodza osady oraz jego żonę, Oddleif. Wspólnie będziecie musieli podjąć decyzję dotyczącą wioski oraz jej mieszkańców. Wiadomym jest, że Skogr nie obroni się przed tak wielką falą drążycieli, jednakże Iver postanowi odwrócić uwagę potworów, by kupić mieszkańcom osady nieco czasu. W ostateczności staniesz przed następującym wyborem:

  • Jeśli stwierdzisz, że pomysł Ivera jest "samobójczy", ostateczną decyzją będzie próba utrzymania wioski przed natarciem drążycieli.
  • Druga opcja zakłada wsparcie dla pomysłu Ivera. W tym wypadku przyjdzie ci stanąć do walki razem z varlem, by odciągnąć uwagę drążycieli i dać czas mieszkańcom Skogru na ewakuację. W tym wypadku musisz zdecydować również, czy zabierzesz ze sobą Alette. Dodatkowa pomoc może ci się przydać, jednakże nakazując jej zostać z wodzem otrzymasz później więcej punktów Sławy.
  • Spalenie wioski nie wchodzi w grę - wódz od razu odrzuci tę propozycję i będziesz musiał wybrać coś spośród pozostałych trzech linii dialogowych.
  • Ostatnia z opcji polega na obronie magazynu, aby zdobyć przed ucieczką możliwie jak najwięcej zapasów.

Tak czy inaczej, batalia jest nieukniona. Pod twoją komendą pojawią się Rook, Iver, Alette (jeśli jej na to pozwoliłeś), Egil (o ile przeżył spotkanie z drążycielem) Tryggvi (jeśli posiadasz DLC) oraz Oddleif, całkiem przydatna łuczniczka. Naprzeciw twojej drużynie stanie drążycielski dręczyciel oraz 3 siepaczy. Po pierwsze, nie pozwól temu pierwszemu dobrać się do twoich łuczników. Po drugie, co w zasadzie łączy się z pierwszym, trzymaj swoich bohaterów blisko siebie, co za sprawą Egila zapewni im dodatkową ochronę. Po trzecie: skup się na dręczycielu i postaraj się go dostatecznie osłabić, zanim zbliżą się do ciebie drążycielscy siepacze. Wreszcie ostatnia rada: uważaj na specjalną zdolność dręczyciela. Kiedy ten będzie blisko śmierci, wykona taktyczny odwrót na skraj pola bitwy i uruchomi swego rodzaju "metronom". To jasny sygnał, że musisz szybko dobić wroga. Jeśli pozwolisz mu przeżyć całą turę, dręczyciel przyzwie na pole bitwy dodatkowego siepacza. To oczywiście utrudni bitwę, aczkolwiek z drugiej strony, w ten sposób możesz zyskać dodatkowy punkt Sławy.

Po zakończeniu bitwy przyjdzie ci podjąć kolejną ważną decyzję. Dostępne opcje są uzależnione od wcześniej dokonanego wyboru.

  • Jeśli postanowiłeś utrzymać wioskę lub sam magazyn, staniesz teraz przed trzema możliwościami:
    • Udzielenie wsparcia kolejnej grupie walczących doprowadzi do następnej bitwy. Tym razem naprzeciw ciebie staną dręczyciel, kamienny i siepacz; twoja drużyna pozostanie bez zmian. Na pierwszy rzut oka sytuacja może wyglądać beznadziejnie, ale wcale taka nie jest. Zwiąż dręczyciela walką z Iverem, podczas gdy reszta zajmie się kamiennym, a następnie najmniej groźnym siepaczem. Łatwo nie będzie, ale niniejsza strategia powinna doprowadzić do twojego zwycięstwa. Podjęcie takiej decyzji pozwoli uratować wodza Skogru i zapewni ci 20 punktów Sławy.
    • Utrzymanie własnych szeregów sprawi, że unikniesz dodatkowej potyczki, jednakże doprowadzi to do śmierci wodza Skogru. Morale oraz liczebność formującej się karawany spadną, ale za to otrzymasz 20 punktów Sławy.
    • Ostatnią opcją jest przebicie się do magazynu, jednakże pojawi się ona tylko wówczas, gdy wcześniej postanowiłeś bronić dostępu do zapasów wioski. Rezultatem tej decyzji będzie walka, której przebieg opisano wyżej. Po zakończeniu potyczki uda ci się pozyskać jedzenie na kilka kolejnych dni, jednakże zrobisz to kosztem życia wodza Skogru oraz zmniejszonego morale i liczebności przyszłej karawany. Otrzymasz również 15 punktów Sławy.
  • Jeśli wcześniej postanowiłeś odciągnąć uwagę drążycieli, pozostanie ci przyjąć do wiadomości następujące wieści:
    • Jeśli Alette wzięła udział w bitwie, wódz Skogru zginął, a morale i liczebność karawany ulegnie zmniejszeniu. Otrzymasz również 20 punktów Sławy.
    • Jeśli nakazałeś Alette zostać z wodzem, ten przeżyje i wszystko zakończy się pomyślnie. Zyskasz całe 30 punktów Sławy!

Nic nie zmieni jednak faktu, że Skogr prędzej czy później musi upaść. Mieszkańcy spakują cały dobytek na wozy, które zaprzężone w wołojaki ruszą na zachód - do Frostvellru.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.