Einartoft

Solucja i poradnik gry The Banner Saga

Po dotarciu do Einartoftu przyjdzie ci porozmawiać z Iverem oraz Krumrem. Dowiesz się, że następnego dnia czeka cię ważna audiencja u króla Jorundra. Ponadto Iver zasugeruje, abyś mówił zwięźle i nie odzywał się nieproszony, lecz nie będzie to miało żadnego przełożenia na rozgrywkę.

Gdy rozmowa się zakończy, wrócisz do ekranu miasta. Zajrzyj na targ, gdzie możesz uzupełnić zapasy lub nabyć interesujące artefakty, a potem udaj się na spoczynek. Następnego dnia uzyskasz możliwość wejścia do Wielkiej Sali. To właśnie tam odbędzie się narada wojenna, w której poza wyżej wymienionymi wezmą udział jeszcze książę Ludin, Hakon, Mogr, Fasolt oraz Eyvind.

Na początek Krumr zaprezentuje królowi Rooka oraz Ivera. Następnie Hakon opowie o zniszczeniu Grofheimu oraz o Wrzaskunie, wodzu drążycieli, którzy podążyli za varlami do Einartoftu. Wojownik będzie naciskał, by król w eskorcie najlepszych varlów udał się do Arberrangu, jednakże Jorundr nie będzie chciał o tym słyszeć. Kiedy okaże się, że na moście prowadzącym do starej stolicy olbrzymów pojawił się kamienny skald, Eyvind poprosi o zgodę na zniszczenie przeprawy, jednakże i tym razem Jorundr odmówi. Odnowiciel postanowi osobiście zająć się czarownikiem drążycieli. Iver ostrzeże cię, że w tej walce wszyscy na moście mogą zginąć, jednak mimo tego, staniesz przed następującym wyborem:

  • Nacisk na udzielenie pomocy. Wówczas staniesz do bitwy z drążycielami, jednakże będziesz mógł wykorzystać swoich bohaterów.
  • Uniknięcie udzielania pomocy. Także i w tym wypadku czeka cie walka, aczkolwiek poza Eyvindem, pod twoją kontrolą znajdą się losowi varlowie.

Bitwa jest dosyć wymagająca, dlatego najlepszym rozwiązaniem jest wykorzystanie własnych bohaterów. Przede wszystkim staraj się chronić Eyvinda, który nie należy do zbyt wytrzymałych postaci, za to jego atak błyskawicami może siać prawdziwe spustoszenie w szeregach wroga. Twoim głównym przeciwnikiem w tym starciu jest kamienny skald, którego magia również potrafi czynić znaczące szkody - na szczęście podobnie jak Eyvind, nie należy do zbyt wytrzymałych. Zabicie czarownika drążycieli powinno być priorytetem w tej bitwie, jednakże nie każ swoim wojownikom dokonywać dzikich szarż na tyły wroga, jeśli skald zdąży się tam skryć - w ten sposób stracisz jedynie swoich wojowników. Koniec końców, skald nie będzie twoim jedynym wrogiem - uważaj również na dręczycieli, których na początku bitwy powinieneś "unieszkodliwić" poprzez zmniejszenie ich pkt Siły poniżej 8-9 pkt. Pamiętaj jednak, że znacząco osłabiony dręczyciel może spróbować przywołać posiłki, co powinieneś mu natychmiast uniemożliwić. Pozostali przeciwnicy nie będą stanowić większego zagrożenia. Jeśli zaś zrobi się naprawdę gorąco, skorzystaj z drugiej mocy Eyvinda, która pozwoli ci zregenerować część pkt Obrony sojuszników.

Kiedy batalia będzie już rozstrzygnięta, do ataku przystąpi sam Wrzaskun. Naprzeciw niego stanie Iver. Walka okaże się dość nierówna, bowiem Wrzaskun będzie błyskawicznie regenerował pkt Obrony i Siły, dlatego po kilku wymianach ciosów Iver musi polec. Wówczas do akcji wkroczy Eyvind, którego magiczny atak odepchnie drążycieli na tyle, by udało ci się zabrać ciężko rannego varla z pola walki. W ten sposób zakończy się czwarty rozdział, zaś oblężenie Einartoftu będzie kontynuowane w piątym akcie opowieści.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.