Frostvellr

Solucja i poradnik gry The Banner Saga

Początek Rozdziału 4 jest uzależniony od tego, gdzie zakończyłeś swoją przygodę w Rozdziale 2. Jeśli wdarłeś się do Frostvellru, to właśnie tam rozpocznie się kolejny akt opowieści. Jeżeli zaś zdecydowałeś się pozostać w obozowisku pod grodem, możesz pominąć kilka poniższych akapitów, gdyż powrócisz do gry właśnie wśród należących do uchodźców namiotów.

Frostvellr

Jeśli zdecydowałeś się pozostać w mieście, na dobry początek czeka cię ostra wymiana zdań z Ekkillem. Na koniec rozmowy wojownik opuści twoją drużynę, a ty będziesz musiał stawić czoło grupie bandytów. Bitwa nie należy do trudnych, o ile nie pozwolisz swoim bohaterom się rozproszyć. Zaatakuj prawą flankę, by osłabić i zlikwidować miażdżycieli, a następnie skróć dystans do pozbawionych ochrony łuczników i wykończ ich.

Po walce Iver zasugeruje, by możliwie jak najszybciej opracować plan ucieczki z miasta i przedostać się do Wyrmtoe, gdzie mieszka jego "stary przyjaciel". Alette zauważy natomiast, że jeden z bandytów nie zginął w czasie potyczki. Onef, gdyż takie imię nosi wojownik, powie ci, że Ekkill cię oszukał, bowiem nie ma nic wspólnego ze strażą Frostvellru - jest zwykłym bandytą, który wykorzystał chaos w mieście, by przejąć w nim władze. Jest to dość mocny argument za opuszczeniem Frostvellru, jednakże Rooka zmartwi stan zapasów w karawanie. Onef zaproponuje jednak, aby skorzystać z magazynu Ekkilla, który zgromadził w trakcie zamieszek sporą ilość jedzenia. Wypytaj o szczegóły. Jeśli zgodzisz się "zajrzeć" do spichlerza, Onef dołączy do twojej drużyny, jednak dobrze się zastanów, gdyż taki scenariusz w dłuższej perspektywie doprowadzi do śmierci Egila. Z drugiej strony przystając na propozycję najemnika uzyskasz dostęp do rynku, gdzie możesz zakupić zapasy, a także "zdobyć" nieco jedzenia należącego do Ekkilla.

Jeśli pozostaniesz w mieście, staniesz przed następującym wyborem:

  • Zrób kilka kursów, aby zabrać wszystko. W ten sposób możesz uzyskać aż 140 jednostek zapasów, jednakże będziesz musiał wygrać bitwę z grupą bandytów. W tej potyczce najważniejszą rzeczą jest szybkie skrócenie dystansu do łuczników, a także unieszkodliwienie najgroźniejszych wrogów, czyli miażdżycieli-weteranów. Zwycięstwo w bitwie pozwoli ci zachować zapasy, podczas gdy porażka sprawi, że stracisz wszystko. W przypadku wygranej do twojej karawany dołączy również 35 wojowników, a dodatkową nagrodą będzie Szmaragdyt.
  • Zabierz, ile się da i uciekaj. W takim przypadku pozyskasz 80 jednostek zapasów i 32 wojowników.
  • Zabierz, ile się da, a resztę zniszcz. Efekt będzie podobny do powyższego.

Niedługo później ostatecznie opuścisz Frostvellr.

Obóz pod Frostvellrem

Jeśli w drugim rozdziale zdecydowałeś się pozostać w obozie pod miastem lub opuściłeś Frostvellr zaraz po spotkaniu z Ekkillem, to na samym początku obecnej części opowieści dowiesz się, że bohaterowie przez cały czas musieli stawiać czoło napierającym siłom drążycieli. Pomiędzy Rookiem, Iverem i Oddleif wywiąże się rozmowa dotycząca opuszczenia niebezpiecznej okolicy. Varl będzie naciskał, by uczynić to jak najszybciej i ruszyć w stronę Wyrmtoe, gdzie mieszka jego "stary przyjaciel"; Oddleif będzie z kolei optować za pomocą uchodźcom. Wybór należy do ciebie:

  • Jeśli postanowisz pomóc wieśniakom, czeka cię dość łatwa bitwa z drążycielami. Po jej zakończeniu dowiesz się, że to nie koniec natarcia - w gruncie rzeczy możesz stoczyć jeszcze dwie bitwy, choć przed ostatnią Iver wścieknie się i odmówi wzięcia udziału w potyczce. Jeśli wygrasz wszustkie trzy walki, otrzymasz spory zastrzyk punktów Sławy oraz Calabillę, a do twojej karawany dołączy zastęp członków klanu.
  • Jeśli odmówisz pomocy wieśniakiom, twoje stosunki z Oddleif ulegną ochłodzeniu, lecz nie będzie to miało większego wpływu na dalszą część kampanii.

Po zakończeniu sporu między Iverem i Oddleif odwiedź jeszcze targowisko, by uzupełnić zapasy, a następnie nakaż wymarsz z okolic Frostvellru.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.