Pod Skara Brae

Solucja i poradnik gry The Bard's Tale IV: Barrows Deep

Eksploracja

Pod Skara Brae

Gry cRPG - Solucja i poradnik - The Bard's Tale IV: Barrows Deep - Eksploracja - Pod Skara Brae

Podziemia Skara Brae skrywają w sobie niejedną tajemnicę - w końcu to tutaj znajdują się pozostałości miasta, które spalił niegdyś Szalony Bóg Tarjan. Wśród ciemnych korytarzy i w mrocznych zaułkach tego miejsca schronienie znaleźli wszyscy ci, którym nie po drodze z Ojcownikami. Paladyni zakonu nie ustają jednak w poszukiwaniach "odmieńców", dlatego wędrując podziemiami Skara Brae, musisz mieć się na baczności!

1 - wyjście z Gildii Bohaterów w Skara Brae. To właśnie tutaj wylądujesz, gdy Rabbie pomoże ci uciec z Gildii Bohaterów. Kiedy tylko postawisz swą stopę w podziemiach, zadanie Ciężkie czasy w Skara Brae zostanie zaliczone, ale od razu otrzymasz kolejne - Dom w mroku.

2 - Kamień Szczęścia. Pierwszy spośród wielu, na jakie natkniesz się w czasie swoich wędrówek po świecie Caith. Przy każdym z nich możesz zapisać grę.

3 - kamienny blok. Możesz go przesunąć i tym samym otworzyć sobie przejście.

4 - kapliczka ofiarna. Aby wydobyć z niej łupy, musisz użyć załączonego do gry obrotowego koła.

5 - bandyci. Pokonanie ich nie powinno stanowić problemu. Przy ich szczątkach znajdziesz bardzo cenny łup - Morderczą bombę ze smoczej żółci.

6 - paladyni. Pokonanie ich na początku gry jest niemal nieosiągalne, dlatego nie trać na to czasu. Do tego miejsca wrócisz w późniejszym etapie rozgrywki.

7 - wątła barykada. Możesz ją zniszczyć przy pomocy znalezionej niedawno Morderczej bomby ze smcozej zółci (5).

8 - bandyci. Czeka cię tutaj raczej łatwa walka z kilkoma przeciwnikami.

9 - bandyci. Kolejna łatwa potyczka z kilkoma przeciwnikami.

10 - Kamień Szczęścia. Możesz przy nim zapisać grę.

11 - Emporium Roscoe'a. Miejsce to odwiedzisz przy okazji wykonywania zadania pobocznego Sprzedajemy zaklęcia.

12 - Gran Plaz. Słynne miejsce jest patrolowane przez paladynów. Podczas swojej pierszej wędrówki po podziemiach Skara Brae musisz uniknąć walki z nimi - "przyklej się" do północnej pierzei placu i postaraj się ujść czujnym spojrzeniom rycerzy. Po zakończeniu misji Dom w mroku miejsce paladynów zajmie ogr. Bestia jest naprawdę silnym wrogiem, dlatego nie decyduj się na walkę z nim, dopóki nie uzyskasz kilku poziomów doświadczenia oraz co najmniej trzech kompanów.

13 - Fachan. Stwór jest kolejnym dość wymagającym przeciwnikiem. Możesz spróbować go ominąć, choć lepiej tego nie robić, bowiem dzięki temu nie tylko zdobędziesz cenne PD, ale również nauczysz się, jak działają specjalne umiejętności silniejszych typów wrogów.

14 - kamienny blok. Jeśli pchniesz go dwukrotnie, otworzysz sobie przejście do północnej części podziemi.

15 - Kamień Szczęścia. Możesz przy nim zapisać grę.

16 - ognisko. Spotkasz przy nim dwie interesujące osoby:

  • Wesoły - jest kupcem. Sprzedaje instrumenty muzyczne.
  • Ojciec Wilfret - może cię za darmo wyleczyć. Ponadto opowie ci o utraconym "świętym symbolu", co zaowocuje zadaniem pobocznym Święta droga.

Ponadto na murze przy ognisku odnajdziesz symbol skrytki chochlików. Użyj Pieśni Poszukiwacza Schronienie, by odkryć schowek z atrakcyjnymi łupami.

17 - obozowisko. Spotkasz tutaj trzy osoby:

  • Farmer Killop - nie powie ci niczego ciekawego.
  • Reissa - możesz z nią porozmawiać m.in. o jej mężu Palafaksie.
  • Palafax - jest kupcem. Handluje bronią i zbrojami.

18 - Stara Gildia Bohaterów. Dawna placówka tej organizacji być może nie znajduje sie w najlepszym stanie, ale będzie ci służyć jako faktyczna "baza wypadowa". Na początek nauczysz się Pieśni Poszukiwacza Melodia pustkowi, która w przyszłości pozwoli ci przemieszczać się pomiędzy różnymi kapliczkami teleportacyjnymi - jedną z nich znajdziesz tuż przed wejściem do budynku. Poza tym w starej-nowej siedzibie GIldii spotkasz wiele istotnych postaci:

  • Rabbie - przywódca Gildii będzie twoim mentorem w trakcie nadchodzących przygód. Otrzymasz od niego m.in. misje Zła reputacja i Niscy przyjaciele w niskich miejscach. Ponadto Rabbie udzieli ci wielu interesujacych informacji na temat starego Skara Brae, Ojcowników oraz twoich przyszłych towarzyszy: Wringnecka, Dalgliesha i Zielonej Damy.
  • Sir Steven z Dengler - opowie ci o sobie i swoich podróżach.
  • Bridget Cegłówka - opowie ci o Gildii. Możesz u niej kupić również rozmaite trunki oraz przepisy na nie.
  • Mercy, kapitan najemników - jeśli posiadasz Żetony Najemników, kobieta pozwoli ci wynająć dodatkowe postaci do twojej drużyny. W praktyce oznacza to, że możesz stworzyć dowolną, nową postać i zapełnić nią wolne miejsce dla członka drużyny.
  • Paul, Faryn i Ekbar Andros (piwnica) - z każdym z nich możesz nawiązać niezobowiązującą rozmowę, by dowiedzieć się nieco więcej o świecie Caithu.
  • Komisja Kwalifikacyjna (piwnica) - zakapturzeni jegomoście służą tylko jednemu celowi: pozwalają odblokowywać nowe "pierścienie" umiejętności po osiągnięciu odpowiedniej liczby PD. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w opisie zadania Wróć do Komisji Kwalifikacyjnej.
  • Lar (I piętro) - możesz porozmawiać z nim o... handlu duszami. W stojącej tuż obok niego komodzie odkryjesz za to Niebiański Almanach Bohatera, który jest niezbędny do rozwiązywania zagadek z kapliczkami ofiarnymi.
  • Roscoe - opowie ci o historii Skara Brae oraz swoim kramie z magicznymi przedmiotami. Ten ostatni mógłby nawet zacząć ponownie funkcjonować, jednak w tym celu musisz wykonać misję poboczną Sprzedajemy zaklęcia.

19 - widok na Zamek Harkyna. W tym miejscu zauważysz, że ponad budowlą pojawiają się dziwne światła. Obserwacja ta zaowocuje nowym zadaniem pobocznym - Okropny ból głowy.

20 - bandyci. Pokonanie ich nie powinno stanowić dla ciebie wyzwania.

21 - zamknięta brama. Aby ją otworzyć, będziesz musiał odpowiednio ułożyć zębatki. Poprawne rozwiązanie tej zagadki znajdziesz poniżej.

Gry cRPG - Solucja i poradnik - The Bard's Tale IV: Barrows Deep - Wątek główny - Zła reputacja - Brama z zębatką

22 - Wringneck. To właśnie jego poszukujesz w ramach zadania Zła reputacja. Po krótkiej wymianie zdań chochlik dołączy do twojej drużyny.

23 - Najwyższa Kapłanka Guena. Możesz z nią porozmawiać m.in. o Świątyni Błogosławionej Pani, jednak nie prowadzi to do żadnego zadania.

24 - zamknięte drzwi. Jeśli uda ci się włamać, odkryjesz kufer z cennym łupem.

25 - Kamień Szczęścia. Możesz przy nim zapisać grę.

26 - Kapitan Charibet. Jest kupcem, który handluje zbrojami.

27 - Wellbottom. W wiosce chochlików spotkasz kilka godnych uwagi person:

  • Johann i Chelle - opowiedzą ci o zniszczonym sklepie. Poandto ten pierwszy zaoferuje ci handel swoim towarami.
  • Rabbitpunch - opowie ci o pewnym wywarze.
  • Royan Rabuś - z chęcią pohandluje z tobą łotrzykowskimi narzędziami pracy.

W wiosce natkniesz się również na kufer zamknięty na mistrzowski zamek. Jeśli będziesz w stanie go otworzyć, w środku znajdziesz cenną broń. Przy pierwszej wizycie w Wellbottom jest to nieosiągalne, lecz warto wrócić tutaj później.

28 - zamknięta brama. Aby ją otworzyć, będziesz musiał odpowiednio ułożyć zębatki. Poprawne rozwiązanie tej zagadki znajdziesz poniżej.

Gry cRPG - Solucja i poradnik - The Bard's Tale IV: Barrows Deep - Wątek główny - Zła reputacja - Brama z zębatką

29 - skrytka chochlików. Kiedy się do niej zbliżysz, Wringneck nauczy cię Pieśni Poszukiwacza o nazwie Schronienie. Jest to bardzo użyteczna ballada, bowiem za każdym razem, gdy zobaczysz na ścianie graffiti chochlików (takie jak na obrazie po prawej) i odegrasz wspomnianą pieśń, tuż obok na kilka sekund pojawi się magiczny schowek. W środku zazwyczaj znajdziesz cenne łupy. W tym konkretnym wypadku będą to Główny wytrych oraz Bosak.

Gry cRPG - Solucja i poradnik - The Bard's Tale IV: Barrows Deep - Wątek główny - Zła reputacja - Graffiti chochlików

30 - hak. Użyj Bosaka, aby zahaczyć o niego linę i wspiąć się po niej na pobliski podest.

31 - klapa. Stanowi przejście (A) na powierzchnię Skara Brae.

32 - przejście wiodące na powierzchnię Skara Brae. Otworzy się dopiero po ukończeniu misji Elfie wabiki.

33 - skrytka chochlików. Jeśli skorzystasz z pieśni Schronienie, odnajdziesz schowek z cennymi łupami.

34 - skrytka chochlików. Jeśli skorzystasz z pieśni Schronienie, odnajdziesz schowek z cennymi łupami.

35 - skrytka chochlików. Jeśli skorzystasz z pieśni Schronienie, odnajdziesz schowek z cennymi łupami.

36 - skrytka chochlików. Jeśli skorzystasz z pieśni Schronienie, odnajdziesz schowek z cennymi łupami.

37 - zamknięta brama. Otworzysz ją kluczem, który otrzymasz od Rabbiego na początku misji Najlepsi z nas.

38 - Kamień Szczęścia. Możesz przy nim zapisać grę.

39 - Crux. Demon jest sługą Alguina, dlatego od razu dołączy do twojej drużyny.

40 - zrujnownay most. Kiedy do niego podejdziesz, Crux nauczy cię Pieśni Poszukiwacza o nazwie Kamień pamięta. Dzięki niej możesz odbudowywać kamienne struktury - takie właśnie jak tutejszy most.

41 - kapliczka wdzięczności. Aktywuj ją, aby uzyskać dodatkowe PD.

42 - skrytka chochlików. Jeśli skorzystasz z pieśni Schronienie, odnajdziesz schowek z cennymi łupami.

43 - wejście do Wieży Kylearana. Odwiedzisz to miejsce w ramach misji Najlepsi z nas.

44 - kultyści. Kiedy tu przybędziesz, przerwiesz im rytuał, z czego oczywiście nie będą zadowoleni. Czeka cię zatem długa, choć niekonieniecznie trudna walka. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie zadania Okropny ból głowy.

45 - elfia kapliczka. Umożliwi ci odblokowanie nowego poziomu określonej elfiej broni.

46 - bandyci. Czwórka przestępców, w tym gobliny i jeden mag, mogą sprawić ci kłopoty. Wyeliminuj w pierwszej kolejności tego ostatniego, a potyczka stanie się o niebo łatwiejsza.

Po walce będziesz mógł porozmawiać z tutejszym duchem zwanym Spopielaczem. Dowiesz się od niego, że w przeszłości był wielkim bohaterem, lecz teraz został uwięziony na wieczność w świecie śmierterlników. Możesz mu obiecać, że postarasz się znaleźć sposób na uwolnienie go, co zaowocuje zadaniem pobocznym Odpoczynek bohatera.

47 - przejście (C) wiodące na powierzchnię Skara Brae.

48 - wątły mur. Możesz go skruszyć przy pomocy Pieśni Poszukiwacza o nazwie Młot Gaufaina.

49 - skrytka chochlików. Jeśli skorzystasz z pieśni Schronienie, odnajdziesz schowek z cennymi łupami.

50 - bandyci. Nie powinieneś mieć większych problemów z pokonaniem ich.

51 - skrytka chochlików. Jeśli skorzystasz z pieśni Schronienie, odnajdziesz schowek z cennymi łupami.

52 - bandyci. Tak naprawdę jest to mag Charn i kilka goblinów. Nie jest to szczególnie trudna bitwa, zwłaszcza jeśli w pierwszej kolejności pozbędziesz się czarodzieja.

53 - Kamień Szczęścia. Możesz przy nim zapisać grę.

54 - Kryjówka Diuka Kingstona. Spotkasz tutaj wszechwładnego kupca, który pomoże ci wydostać się ze Skara Brae w ramach misji Niscy przyjaciele w niskich miejscach.

Ponadto wewnątrz kryjówki znajduje się Kamień Szczęścia oraz wejście do Wieży Mangara. Tę ostatnią warto odwiedzić w późniejszym etapie gry.

55 - Sybale. Ową złodziejkę spotkasz tutaj po rozmowie z Diukiem Kingstonem w ramach misji Niscy przyjaciele w niskich miejscach, kiedy to zaproponuje ci przyłączenie się do twojej drużyny. Jeśli brakuje ci w niej łotrzyka, będzie to dobry wybór.

56 - Ren Lozam. Z chęcią opowie ci o swoim pupilu Okasheem.

57 - zniszczony Kamień Szczęścia. Możesz go odbudować przy pomocy Pieśni Kamień pamięta. Kiedy to zrobisz, uzyskasz możliwość zapisania gry w tym miejscu.

58 - Ulica Ponura. Tak jak zapowiedział Diuk Kingston, na jej końcu znajduje się wyjście ze Skara Brae, które pozwoli ci przedostać się na Niziny baedyjskie. Miejsce to stanie się dostępne na koniec misji Niscy przyjaciele w niskich miejscach.

Ponadto przy przejściu znajduje się kapliczka teleportacyjna, którą w dalszym etapie gry będziesz mógł wykorzystywać do szybszego poruszania się między lokacjami.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.