Skara Brae

Solucja i poradnik gry The Bard's Tale IV: Barrows Deep

Eksploracja

Skara Brae

Gry cRPG - Solucja i poradnik - The Bard's Tale IV: Barrows Deep - Eksploracja - Skara Brae

Skara Brae to duże miasto, które przez całą grę będzie stanowiło twoją główną bazę wypadową do innych rejonów Caithu. Spotkasz tutaj swoich przyjaciół i sprzymierzeńców, kupców i rzemieślników, ale także wielu wrogów. Nie zdziw się, jeśli na początku gry nie będziesz mógł dotrzeć do niektórych miejsc zaznaczonych na powyższej mapie. Część z nich jest domyślnie zablokowana, a dostęp do nich uzyskasz wraz z postępem w głównym wątku fabularnym The Bard's Tale IV: Barrows Deep.

1 - punkt startowy. Rozpoczynasz jako pieśniarka imieniem Melodia, jednak nie martw się - niebawem będziesz mógł stworzyć własną postać. Na razie staniesz się świadkiem egzekucji, jakiej Ojcownicy dokonają na członkach Gildii Bohaterów. Nie będziesz w stanie jej w żaden sposób zapobiec. Otrzymasz za to swoje pierwsze zadanie - Ciężkie czasy w Skara Brae.

2 - Rabbie. Jest przywódcą Gildii Bohaterów, do której właśnie zamierzasz dołączyć. Porozmawiaj z nim, czym pchniesz do przodu główny wątek fabularny.

3 - Gildia Bohaterów. To właśnie tutaj zabierze cię Rabbie w ramach misji Ciężkie czasy w Skara Brae. Na miejscu będziesz mógł zdecydować, czy chcesz nadal grać jako Melodia, czy może wolisz stworzyć zupełnie nową postać.

Po zaakceptowaniu postaci głównego bohatera Ojcownicy przypuszczą szturm na budynek. Rabbie zabierze cię do podziemi Skara Brae.

4 - przejście (A) do podziemi Skara Brae. Po raz pierwszy skorzystasz z niego w trakcie wykonywania misji Zła reputacja.

5 - skrytka chochlików. Jeśli skorzystasz z Pieśni Poszukiwacza Schronienie, odnajdziesz schowek, a w nim cenną Bombę ze smoczej żółci.

6 - Kamień Szczęścia. Możesz przy nim zapisać grę.

7 - porwany chochlik. To właśnie tutaj spotkasz Mickle'a, którego odbicie jest celem misji Zła reputacja. Oczywiście zanim zwrócisz wolność przyjacielowi Wringnecka, będziesz musiał pokonać kilku bandytów.

Przy szczątkach jednego ze zbirów odnajdziesz Klucz do bramy doków, który jest niezbędny do otworzenia przejścia w punkcie 16.

8 - skrytka chochlików. Jeśli skorzystasz z Pieśni Poszukiwacza Schronienie, odnajdziesz schowek z atrakcyjnymi łupami.

9 - wątła bariera. Możesz ją spalić przy pomocy Bomby ze smoczej żółci, co otworzy alternatywne przejście.

10 - ogromny pakunek. Możesz go jednak z łatwością przesunąć (wsytarczy na niego kliknąć) i tym samym uzyskać dostęp do zachodniej części portu.

11 - Kapitan portu, Alex Rupert, William Rifkind. Ten pierwszy poskarży się na problemy z paladynami, którzy utrudniają wypłynięcie z portu Skara Brae. Drugi i trzeci opowiedzą ci o Gottenlandii oraz o zaginionym bracie Williama, Ewanie. Oczywiście otrzymasz propozycję udzielenia wsparcia w poszukiwaniach mężczyzny, co zaowocuje zadaniem pobocznym Braterska więź.

12 - Mab, Lance Celli. Ten pierwszy będzie narzekał na problemy ze stojącym obok niego pijakiem. Wspomniany moczymorda zapewni ci za to nowe zadanie poboczne - Pływanie Tortugi, którego celem jest... odnalezienie unikatowych alkoholi. Niebywałe, prawda?

13 - kapliczka wdzięczności. Aktywuj ją, aby uzyskać dodatkowe PD.

14 - Hatty. Nie powie ci niczego interesującego.

15 - straże. Możesz z nimi walczyć lub przekraść się obok nich. Potyczka nie należy jednak do trudnych, a dodatkowe PD zawsze się przydadzą.

16 - brama doków. Aby ją otworzyć, niezbędny jest klucz (7).

17 - Kamień Szczęścia. Możesz przy nim zapisać grę.

18 - straże. Tak jak poprzednio możesz z nimi walczyć lub przekraść się obok nich. Walka nie należy jednak do trudnych, więc jest to rekomendowane rozwiązanie.

19 - Dalgliesh. Odnalezienie go jest związane z zadaniem Sobowtór. Po krótkiej rozmowie wojownik dołączy do twojej drużyny.

20 - zamknięta brama. Aby ją otworzyć, będziesz musiał odpowiednio ułożyć zębatki. Poprawne rozwiązanie tej zagadki znajdziesz poniżej.

Gry cRPG - Solucja i poradnik - The Bard's Tale IV: Barrows Deep - Wątek główny - Sobowtór - Brama z zębatką

21 - targowisko. Spotkasz tutaj dwie ciekawe postaci:

  • Galo Mocarna Pięść - jest kupcem i rzemieślnikiem. W jego ofercie znajdziesz broń i zbroje.
  • Thomas Hoff - słynie z gotowania zup, lecz aby ich skosztować, musisz na nie "zasłużyć". Prawdopodobnie jest to całkowicie niemożliwe.

22 - zaułek. Spotkasz w nim kolejne nietuzinkowe osobistości:

  • Donnell i Liz - opowiedzą ci o swojej niedawnej wyprawie do pewnych ruin Charn, w których poszukiwaczka przygód została przeklęta i jest coraz bliżej śmierci... Awanturnicy poproszą cię o pomoc, a jeśli zgodzisz się im jej udzielić, otrzymasz misję Mroczne lustro.
  • Mary Wleczenitka - krawcowa pochwali się, że potrafi... szyć ubrania dla elfów. Niemniej sprzedaje wiele znakomitych przedmiotów dla magów, dlatego powinieneś zapoznać się z jej asortymentem.

23 - Rhona. Handluje instrumentami muzycznymi oraz wszystkim tym, co może interesować każdego barda.

24 - farmer Killop. Jak nietrudno się domyślić, handluje warzywami.

25 - elfia kapliczka. Umożliwi ci odblokowanie nowego poziomu określonej elfiej broni.

26 - Kamień Szczęścia. Możesz przy nim zapisać grę.

27 - wątły mur. Kiedy do niego podejdziesz, nauczysz się nowej Pieśni Poszukiwacza o nazwie Młot Gaufaina. Pozwala ona niszczyć osłabione mury, dlatego jest to idealny moment, żeby przetestować nową umiejętność.

28 - grupa paladynów. Wojownicy mogą stanowić największe jak dotąd wyzwanie, dlatego podejdź do tej walki ostrożnie. Z pomocą kolczatek Wringnecka oraz zbrojnym ramieniem Dalgliesha, który powinien przyjąć na siebie większość ciosów przeciwników, powinieneś sobie jednak poradzić.

29 - dom paladyna Tavisha. Odwiedzenie tego miejsca jest niezbędne w związku z misją Sobowtór.

30 - Zielona Dama. Spotkasz ją tutaj po ukończeniu misji Sobowtór. Elfka od razu dołączy do twojej drużyny oraz nauczy cię nowej Pieśni Poszukiwacza o nazwie Oczy Jarnel, która pozwala odkrywać fragmenty mapy i zaznaczać na niej wrogów.

31 - mieszkańcy. Tutaj po raz pierwszy otrzymasz okazję użycia Oczu Jarnel. Dzięki pieśni dowiesz się, że spotkani tutaj mieszkańcy Skara Brae to tak naprawdę bandyci, z którymi będziesz musiał się rozprawić.

32 - zamknięta brama. Aby ją otworzyć, będziesz musiał odpowiednio ułożyć zębatki. Poprawne rozwiązanie tej zagadki znajdziesz poniżej.

Gry cRPG - Solucja i poradnik - The Bard's Tale IV: Barrows Deep - Wątek główny - Elfie wabiki - Brama z zębatką

33 - mieszkańcy. Ponownie użyj Oczu Jarnel, by odkryć prawdziwą tożsamość trójki ludzi, a następnie pokonaj ich w dość łatwej walce.

34 - dom Zielonej Damy. To właśnie tutaj musisz się udać, aby ukończyć misję Elfie wabiki.

35 - Kamień Szczęścia. Możesz przy nim zapisać grę.

36 - przejście (B) do podziemi Skara Brae.

37 - przejście (C) do podziemi Skara Brae.

38 - wątła barykada. Możesz ją zniszczyć przy pomocy Bomby ze smoczej żółci.

39 - Kamień Szczęścia. Możesz przy nim zapisać grę lub zniszczyć go i uzyskać trochę PD.

40 - bandyci. Walka z nimi jest opcjonalna.

41 - wątły mur. Możesz go skruszyć przy pomocy Pieśni Poszukiwacza o nazwie Młot Gaufaina.

42 - kapliczka ofiarna. Aby uzyskać z niej łupy, musisz użyć załączonego do gry obrotowego koła.

43 - straże. Kolejny oddział do rozbicia w raczej łatwej walce.

44 - straże. Jeszcze jedna, zasadniczo nietrudna walka.

45 - kapliczka ofiarna.

46 - skrytka chochlików. Jeśli skorzystasz z Pieśni Poszukiwacza Schronienie, odnajdziesz schowek z cennymi łupami.

47 - wątły mur. Możesz go skruszyć przy pomocy Pieśni Poszukiwacza o nazwie Młot Gaufaina.

48 - Kamień Szczęścia. Możesz przy nim zapisać grę.

49 - Niall i Gellis. Obaj są kupcami i zaoferują ci różnorodne towary.

50 - kapliczka wdzięczności. Aktywuj ją, aby uzyskać dodatkowe PD.

51 - miejsce do zamocowania liny. Użyj Bosaka i zsuń się na sznurze do niedostępnej części doków.

52 - elfia kapliczka. Umożliwi ci odblokowanie nowego poziomu określonej elfiej broni.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.