Elfie wabiki

Solucja i poradnik gry The Bard's Tale IV: Barrows Deep

Eksploracja

Skara Brae

Gry cRPG - Solucja i poradnik - The Bard's Tale IV: Barrows Deep - Wątek główny - Elfie wabiki - Skara Brae

1 - dom paladyna Tavisha.

2 - Zielona Dama.

3 - bandyci przebrani za mieszkańców miasta.

4 - zamknięta brama, zagadka z zębatkami.

5 - bandyci przebrani za mieszkańców miasta.

6 - Kamień Szczęścia.

7 - dom Zielonej Damy.

8 - przejście wiodące do podziemi Skara Brae.

Wstęp

Zadanie to otrzymasz automatycznie po ukończeniu misji Sobowtór.

Opis przejścia

Twoim nowym celem będzie odnalezienie kolejnej członkini Gildii Bohaterów - Zielonej Damy. Na szczęście elfki nie będziesz musiał długo szukać (2). Z rozmowy z nią dowiesz się, że ktoś prawdopodobnie uprowadził kilku mieszkańców miasta i, chcąc zrzucić winę na elfy, próbuje wrobić w porwanie twoją rozmówczynię. W rezultacie czarodziejka dołączy do twojej drużyny, a waszym kolejnym celem stanie się dotarcie do domu elfki. Nowa towarzyszka nauczy cię również kolejnej Pieśni Poszukiwacza Oczy Jarnel, za sprawą której możesz wykrywać wrogów i ujawniać ich prawdziwą tożsamość.

Okazja do skorzystania z nowej ballady pojawi się niebawem. Gdy skorzystasz z nowej zdolności przy grupce mieszkańców miasta (3), ci ruszą do ataku. Początkowo będą wyglądać jak zwykli mieszczanie, lecz kiedy wymierzysz im pierwszy cios, zaczną ujawniać swoją prawdziwą tożsamość. Potyczka z czwórką adeptów magii nie należy do łatwych, lecz staraj się eliminować ich jednego po drugim - począwszy od maga, który posiada najmniejszą ilość PŻ. Pamiętaj przy tym, by przerywać każdy specjalny atak wrogów. "Fioletowe", mentalne umiejętności Dalgliesha oraz Zielonej Damy powinny ci w zupełności wystarczyć.

Po walce ruszaj w stronę wybrzeża. Drogę zagrodzi ci zamknięta brama, którą możesz otworzyć poprzez poprawne ułożenie zębatek w jej zamku. Poprawne rozwiązanie tej zagadki znajdziesz poniżej.

Gry cRPG - Solucja i poradnik - The Bard's Tale IV: Barrows Deep - Wątek główny - Elfie wabiki - Brama z zębatką

Za bramą (5) spotkasz kolejnych "mieszkańców miasta". Użyj Oczu Jarnel, a odkryjesz, że trójka mieszczan to wrogo nastawieni magowie. Potyczka będzie przypominać tę poprzednią, choć tym razem na twojej drodze stanie tylko trzech adeptów. Po walce zapisz grę (6) i wejdź do domu Zielonej Damy.

Przypuszczenia elfki okazały się trafne. W środku zastaniesz kolejnych wrogów, z którymi stoczysz dwuetapową batalię. W pierwszej części bitwy naprzeciw ciebie stanie "opancerzony" elf z 33 PŻ. W drugiej części batalii będziesz musiał zmierzyć się z dwoma takimi wrogami. Głównym "haczykiem" podczas tej potyczki jest pojedynkowa postawa przeciwników, która pozwala im zadawać ciosy nawet poza swoją turą - nie możesz do tego dopuścić! Na szczęście "fioletowe" zdolności Dalgliesha oraz Zielonej Damy skutecznie wybiją wrogom z głowy takie mordercze zapędy.

Po walce rozejrzyj się po pomieszczeniu i pozbieraj łupy. Zabierz przede wszystkim Klucz do klatki elfa oraz Tajemniczą mapę. Ten pierwszy przedmiot pozwoli ci uwolnić więźniów przetrzymywanych w domu Zielonej Damy, natomiast drugi rzuci nieco światła na ostatnie działania wymierzone w członków Gildii Bohaterów. Krótka narada wszystkich członków twojej drużyny doprowadzi do prostego wniosku: Rabbie powinien jak najszybciej się o wszystkim dowiedzieć. Rozmowa zakończy niniejsze zadanie i rozpocznie nowe o nazwie Ukryta ręka.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.