Eksploracja
Skara Brae
1 - dom paladyna Tavisha.
2 - Zielona Dama.
3 - bandyci przebrani za mieszkańców miasta.
4 - zamknięta brama, zagadka z zębatkami.
5 - bandyci przebrani za mieszkańców miasta.
6 - Kamień Szczęścia.
7 - dom Zielonej Damy.
8 - przejście wiodące do podziemi Skara Brae.
Wstęp
Zadanie to otrzymasz automatycznie po ukończeniu misji Sobowtór.
Opis przejścia
Twoim nowym celem będzie odnalezienie kolejnej członkini Gildii Bohaterów - Zielonej Damy. Na szczęście elfki nie będziesz musiał długo szukać (2). Z rozmowy z nią dowiesz się, że ktoś prawdopodobnie uprowadził kilku mieszkańców miasta i, chcąc zrzucić winę na elfy, próbuje wrobić w porwanie twoją rozmówczynię. W rezultacie czarodziejka dołączy do twojej drużyny, a waszym kolejnym celem stanie się dotarcie do domu elfki. Nowa towarzyszka nauczy cię również kolejnej Pieśni Poszukiwacza Oczy Jarnel, za sprawą której możesz wykrywać wrogów i ujawniać ich prawdziwą tożsamość.
Okazja do skorzystania z nowej ballady pojawi się niebawem. Gdy skorzystasz z nowej zdolności przy grupce mieszkańców miasta (3), ci ruszą do ataku. Początkowo będą wyglądać jak zwykli mieszczanie, lecz kiedy wymierzysz im pierwszy cios, zaczną ujawniać swoją prawdziwą tożsamość. Potyczka z czwórką adeptów magii nie należy do łatwych, lecz staraj się eliminować ich jednego po drugim - począwszy od maga, który posiada najmniejszą ilość PŻ. Pamiętaj przy tym, by przerywać każdy specjalny atak wrogów. "Fioletowe", mentalne umiejętności Dalgliesha oraz Zielonej Damy powinny ci w zupełności wystarczyć.
Po walce ruszaj w stronę wybrzeża. Drogę zagrodzi ci zamknięta brama, którą możesz otworzyć poprzez poprawne ułożenie zębatek w jej zamku. Poprawne rozwiązanie tej zagadki znajdziesz poniżej.
Za bramą (5) spotkasz kolejnych "mieszkańców miasta". Użyj Oczu Jarnel, a odkryjesz, że trójka mieszczan to wrogo nastawieni magowie. Potyczka będzie przypominać tę poprzednią, choć tym razem na twojej drodze stanie tylko trzech adeptów. Po walce zapisz grę (6) i wejdź do domu Zielonej Damy.
Przypuszczenia elfki okazały się trafne. W środku zastaniesz kolejnych wrogów, z którymi stoczysz dwuetapową batalię. W pierwszej części bitwy naprzeciw ciebie stanie "opancerzony" elf z 33 PŻ. W drugiej części batalii będziesz musiał zmierzyć się z dwoma takimi wrogami. Głównym "haczykiem" podczas tej potyczki jest pojedynkowa postawa przeciwników, która pozwala im zadawać ciosy nawet poza swoją turą - nie możesz do tego dopuścić! Na szczęście "fioletowe" zdolności Dalgliesha oraz Zielonej Damy skutecznie wybiją wrogom z głowy takie mordercze zapędy.
Po walce rozejrzyj się po pomieszczeniu i pozbieraj łupy. Zabierz przede wszystkim Klucz do klatki elfa oraz Tajemniczą mapę. Ten pierwszy przedmiot pozwoli ci uwolnić więźniów przetrzymywanych w domu Zielonej Damy, natomiast drugi rzuci nieco światła na ostatnie działania wymierzone w członków Gildii Bohaterów. Krótka narada wszystkich członków twojej drużyny doprowadzi do prostego wniosku: Rabbie powinien jak najszybciej się o wszystkim dowiedzieć. Rozmowa zakończy niniejsze zadanie i rozpocznie nowe o nazwie Ukryta ręka.
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!