Sobowtór

Solucja i poradnik gry The Bard's Tale IV: Barrows Deep

Eksploracja

Skara Brae

Gry cRPG - Solucja i poradnik - The Bard's Tale IV: Barrows Deep - Wątek główny - Sobowtór - Skara Brae

1 - punkt startowy.

2 - skrytka chochlików. Jeśli użyjesz Pieśni Poszukiwacza pt. Schronienie, odkryjesz kufer z cennymi przedmiotami.

3 - barykada. Możesz ją zniszczyć przy pomocy Bomby ze smoczej żółci i tym samym otworzyć sobie przejście.

4 - paladyni.

5 - brama doków. Aby ją otworzyć, potrzebujesz klucza, który znajdziesz przy szczątkach porywaczy chochlików (1).

6 - Kamień Szczęścia.

7 - paladyni.

8 - Dalgliesh.

9 - zamknięta brama, zagadka z zębatkami.

10 - Kamień Szczęścia.

11 - wątły mur. Możesz go zniszczyć przy pomocy Pieśni Poszukiwacza pt. Młot Gaufaina, której nauczysz się właśnie w tym momencie.

12 - bandyci.

13 - dom paladyna Tavisha.

Wstęp

Zadanie to otrzymasz automatycznie po ukończeniu misji Zła reputacja.

Opis przejścia

Zanim wyruszysz na poszukiwania Dalgliesha, sprawdź dokładnie szczątki pokonanych porywaczy. Znajdziesz wśród nich Klucz do bramy doków, który przyda ci się już niebawem. Następnie skieruj się na zachód. Możesz zniszczyć barykadę (2) przy pomocy Bomby ze smoczej żółci i skrócić sobie drogę lub iść naokoło przez port.

Miasto patroluje kilka oddziałów paladynów (4, 7). Potyczki z nimi nie należą do łatwych, ale są jak najbardziej do przejścia. Szczególnie uważaj na rycerzy zakutych w ciężkie zbroje, którzy potrafią zadawać spore obrażenia. Jeśli jednak obawiasz się, że nie podołasz, to przy odrobinie sprytu, wykorzystując różne przeszkody i wnęki, możesz ominąć straże. Po drodze będziesz musiał otworzyć bramę (5), do czego użyjesz znalezionego niedawno klucza (1). W międzyczasie warto też rozważyć zapisanie gry (6).

Dalgliesha spotkasz w południowej części Skara Brae (8). Krasnolud powie ci, że ktoś przebrany za niego morduje lub okalecza klientów, tym samym przysparzając mu sporo kłopotów. Złoczyńcę należy powstrzymać, zanim dopadnie kolejnego usługodawcę - paladyna Tavisha. Oczywiście musisz mu w tym pomóc, dzięki czemu krasnoludzki wojownik dołączy do twojej drużyny, co znacząco ułatwi ci wyjście obronną ręką z następnych bitew.

Ruszaj na wschód. Niepodal targu natkniesz się na zamkniętą bramę (9). Aby ją otworzyć, musisz poprawnie ustawić zębatki. Rozwiązanie tej zagadki znajdziesz poniżej.

Gry cRPG - Solucja i poradnik - The Bard's Tale IV: Barrows Deep - Wątek główny - Sobowtór - Brama z zębatką

Kontynuuj marsz na wschód, aż staniesz przed dość lichym murem (11). Wówczas Dalgliesh nauczy cię Pieśni Poszukiwacza pt. Młot Gaufaina, która - jak nietrudno zgadnąć - pozwala kruszyć tego typu konstrukcje. Użyj nowo poznanej zdolności, zapisz grę (10) i ruszaj dalej na wschód.

Na placu przed domem paladyna Tavisha spotkasz kilku bandytów (12), jednak walka z nimi nie powinna sprawić ci większych problemów. Po jej zakończeniu wejdź do domu rycerza (13).

W środku zastaniesz paladyna Tavisha oraz... torturującego go krasnoluda wyglądającego niczym Dalgliesh, który okaże się być podstępnym magiem. Tego ostatniego będziesz musiał oczywiście pokonać. Czarodziej przywoła do pomocy gobliny, jednak to on stanowi największe zagrożenie i to właśnie jego powinieneś wyeliminować w pierwszej kolejności.

Niestety paladyn Tavish nie przeżyje tej bitwy. Dalgliesh stwierdzi, że powinniście czym prędzej opuścić dom, zanim ktoś posądzi was o morderstwo rycerza Ojcowników. Przed wyjściem przeszukaj budynek i koniecznie zapoznaj się z Księgą rachunkową z liścikiem. W ten sposób zakończysz niniejsze zadanie i rozpoczniesz nowe - Elfie wabiki.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.