Zła reputacja

Solucja i poradnik gry The Bard's Tale IV: Barrows Deep

Eksploracja

Pod Skara Brae

Gry cRPG - Solucja i poradnik - The Bard's Tale IV: Barrows Deep - Wątek główny - Zła reputacja - Pod Skara Brae

1 - stara Gildia Bohaterów.

2 - Kamień Szczęścia.

3 - Fachan.

4 - Gran Plaz.

5 - bandyci.

6 - zamknięte drzwi, zagadka z zębatkami #1.

7 - Wringneck.

8 - Kamień Szczęścia.

9 - zamknięte drzwi, zagadka z zębatkami #2.

10 - Kamień Szczęścia.

11 - skrytka chochlików.

12 - hak. Należy zahaczyć o niego Bosak, by wspiąć się na półkę powyżej poziomu gruntu.

13 - przejście wiodące do Skara Brae.

Skara Brae

Gry cRPG - Solucja i poradnik - The Bard's Tale IV: Barrows Deep - Wątek główny - Zła reputacja - Skara Brae

13 - przejście prowadzące z podziemi Skara Brae.

14 - Kamień Szczęścia.

15 - skrytka chochlików. Jeśli odegrasz Pieśń Poszukiwacza pt. Schronienie, to uzyskasz dostęp do kufra, w którym znajdziesz Bombę ze smoczej żółci.

16 - porywacze.

Wstęp

Zadanie to otrzymasz automatycznie po ukończeniu misji Dom w mroku.

Opis przejścia

Po dotarciu do starej siedziby Gildii Rabbie wygłosi krótkie przemówienie. Bard stwierdzi, że ktoś próbuje nadszarpnąć dobre imię organizacji, dlatego odnalezienie sprawców i rozwiązanie tego problemu jest sprawą najwyższej wagi. Następnie w prywatnej rozmowie Rabbie powie ci, że jeśli chcesz pomóc, to powinieneś odnaleźć kilku doświadczonych członków Gildii. Pierwszym z nich jest Wringneck, którego należy szukać w okolicy wioski chochlików znanej jako Wellbottom.

Po wyjściu z budynku Gildii udaj się na północ i zapisz grę (2). Następnie odbij na południe w stronę znanego ci już Gran Plazu. Jeśli w czasie misji Dom w mroku uniknąłeś walki z fachanem (3), to tym bardziej teraz nie powinieneś się angażować w potyczkę. Na samym Gran Plazu (4) nie będzie już paladynów, za to ich miejsce zajmie... ogr. Jest to całkiem potężny przeciwnik, z którym nie powinieneś walczyć, dopóki nie uzyskasz trzech kompanów i kilku poziomów doświadczenia. Na szczęście ominięcie go nie powinno stanowić wielkiego wyzwania. Poczekaj, aż oddali się, a następnie udaj się w stronę południowo-zachodniego narożnika placu.

Nieco dalej napotkasz grupę bandytów (5), których pokonanie nie powinno sprawić ci większych kłopotów. Następnie dotrzesz do zamkniętych drzwi (6). Aby je otworzyć, będziesz musiał ustawić odpowiednio zębatki w ich zamku. Poprawne rozwiązanie tej zagadki znajdziesz poniżej.

Gry cRPG - Solucja i poradnik - The Bard's Tale IV: Barrows Deep - Wątek główny - Zła reputacja - Brama z zębatką

Wkrótce dotrzesz do Wellbottom i spotkasz Wringnecka (7). Chochlik ucieszy się na wieść, że przybyłeś z Gildii, i poprosi cię o pomoc w poszukiwaniu jego porwanych pobratymców. Oczywiście zgódź się, dzięki czemu łotrzyk utworzy z tobą dwuosobową drużynę. Zapisz grę (8), a następnie ruszaj za śladami krwi, które zaprowadzą was do drzwi zamkniętych na zamek zębatkowy (9). Poprawne rozwiązanie tej zagadki znajdziesz poniżej.

Gry cRPG - Solucja i poradnik - The Bard's Tale IV: Barrows Deep - Wątek główny - Zła reputacja - Brama z zębatką

Udaj się na północ, po drodze walcząc lub ponownie omijając fachana, i dalej na północ aż do Kamienia Szczęścia (10). Nieopodal (11) Wringneck pokaże ci skrytkę chochlików oraz nauczy Pieśni Poszukiwacza zatytułowanej Schronienie. Twój towarzysz zaznaczy, że jeśli zaśpiewasz ją w miejscach oznaczonych charakterystycznym "okiem" (patrz poniżej), to ujawnisz na chwilę skrytkę zawierającą cenne przedmioty. W tym wypadku będą to Główny wytrych i Bosak, które przydadzą ci sie już za chwilę. O informacji Wringnecka warto jednak pamiętać także podczas dalszych wędrówek po Caithcie.

Gry cRPG - Solucja i poradnik - The Bard's Tale IV: Barrows Deep - Wątek główny - Zła reputacja - Graffiti chochlików

Idź na zachód, aż do momentu, gdy pod sufitem dostrzeżesz hak (12). Zahacz o niego Bosak (wystarczy nakierować kursorem na hak i "aktywować" go), a następnie wespnij się po linie na platformę znajdującą się powyżej ulic ruin Skara Brae. Następnie skorzystaj z klapy, by przedostać się na powierzchnię (13).

Tam od razu zapisz grę (14) i opróżnij kolejną skrytkę chochlików (15). Następnie przygotuj się do trudnej potyczki, bowiem nieopodal (16) napotkasz poszukiwanych porywaczy. Stoczysz tutaj dwuetapową bitwę. W pierwszym etapie zmierzysz się z trójką goblinów, a gdy je pokonasz, to w drugiej fazie bitwy staniesz naprzeciw trzech goblinów oraz czarodzieja. Tym ostatnim zajmij się w pierwszej kolejności, ponieważ potrafi zadawać spore obrażenia, a dodatkowo lubi przywoływać kolejne gobliny.

Po walce spotkasz Mickle'a. Chochlik podziękuje wam za pomoc i stwierdzi, że porywacze chcieli zrzucić całą winę na jego pobratymców. Zaniepokojony Wringneck odrzeknie, że powinniście czym prędzej odnaleźć kolejnego członka Gildii Bohaterów, Dalgliesha. Rozmowa zakończy niniejsze zadanie i rozpocznie kolejne o nazwie Sobowtór.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.