Sąd krwi

Solucja i poradnik gry The Elder Scrolls V: Skyrim - Dawnguard

Wstęp

Zadanie to otrzymasz automatycznie po zakończeniu misji U nieba bram.

 

Opis

Kiedy już Łuk Auriela zawiśnie na twoich plecach, musisz porozmawiać z Seraną. To, co się teraz wydarzy, zależy od tego, z którą frakcją się sprzymierzyłeś.

  • Jeśli opowiedziałeś się po stronie klanu Volkihar, Serana zacznie cię przekonywać, że lord Harkon musi zginąć, ponieważ w przeciwnym wypadku nigdy nie przestanie cię ścigać. W związku z tym musisz wybrać się do Zamku Volkihar i skierować się bezpośrednio do tamtejszej katedry. Ani jeden sługa Harkona nie spróbuje cię zatrzymać.
  • Jeśli opowiedziałeś się po stronie Obrońców Świtu, Serana zasugeruje powrót do Fortu Dawnguard. Udaj się tam i porozmawiaj z Isranem. Przywódca łowców wampirów stwierdzi, że nadszedł czas, by ostatecznie rozwiązać kwestię klanu Volkihar, dlatego wyśle ciebie, Seranę oraz wszystkich członków zakonu do Zamku Volkihar. Twierdza będzie pilnie strzeżona, jednak to nie powstrzyma cię przed konfrontacją z lordem Harkonem. Po trupach jego sług udaj się z wraz ze swoją wampirzą towarzyszką do zamkowej katedry.

Spotkanie z Harkonem rozpocznie się od długiej rozmowy, której przebieg zależy od tego, po czyjej stronie się opowiedziałeś. Konkluzja jednak zawsze będzie taka sama: pan zamku spróbuje podważyć twoją lojalność wobec Serany, sugerując, że jego córkę oraz żonę czeka zapewne ten sam los co i jego. Harkon zażąda nawet, abyś oddał mu Łuk Auriela, ale w żadnym wypadku tego nie rób! Walka z wampirzym lordem jest nieunikniona, więc lepiej zachować ten potężny artefakt dla siebie.

Potyczka z panem Zamku Volkihar nie będzie przypominała żadnej innej dotychczasowej walki. Harkon nie tylko będzie wysysał twoją energię, ale również regularnie przywoływał szkielety i gargulce (te pierwsze możesz raczej ignorować) i krążył po całej katedrze, starając się uniknąć twoich ataków - niekiedy nawet w formie nietoperza! Gdy zadasz swojemu przeciwnikowi znaczące obrażenia, skieruje się on w stronę ołtarza znajdującego się po zachodniej stronie pomieszczenia i rozpocznie regenerację sił. Co więcej, wampirzy lord skryje się pod tarczą energetyczną, która odbija wszystkie obrażenia... No, prawie wszystkie. Najlepszym rozwiązaniem w tej sytuacji jest dobycie Łuku Auriela i wystrzelenie dowolnej strzały w kierunku tarczy. W rezultacie osłona opadnie, a Harkon będzie musiał powrócić do walki, więc jeśli wykażesz się zręcznością, to wampir nie zdąży odnowić zbyt wiele sił. Powtarzaj cały proces aż do momentu, gdy ojciec Serany zamieni się w kupkę popiołu. I to dosłownie.

Po walce do pomieszczenia wpadnie Garan Marethi (jeśli opowiedziałeś się po stronie wampirów) lub Isran (jeśli walczyłeś u boku łowców wampirów). Twój rozmówca pogratuluje ci i oznajmi, że dla klanu Volkihar/Obrońców Świtu nadchodzi nowa era. Owa rozmowa zakończy niniejsze zadanie i cały główny wątek fabularny. Gratulacje, właśnie ukończyłeś The Elder Scrolls V: Skyrim - Dawnguard!

A co z Seraną? Wampirzyca zamierza pozostać w siedzibie frakcji, z którą się sprzymierzyłeś, choć chętnie podąży z tobą na kolejne wyprawy, jeśli tylko wyrazisz taką wolę. Możesz również wybrać się teraz do Kopca Dusz i odwiedzić matkę Serany, Valerikę. Gdy oznajmisz jej, że lord Harkon nie żyje, postanowi na stałe powrócić do rodowego zamku.

Ty natomiast możesz nadal wykonywać zadania poboczne dla swojej frakcji lub wrócić do swojego codziennego życia. Pamiętaj tylko, by przed opuszczeniem Zamku Volkihar przeszukać szczątki swojego ostatniego wroga - znajdziesz przy nich m.in. Miecz Harkona oraz Wampirzy pancerz królewski.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.