Wzmacnianie szeregów

Solucja i poradnik gry The Elder Scrolls V: Skyrim - Dawnguard

Wstęp

Zadanie to otrzymasz od Sorine Jurard, którą możesz spotkać na terenie Fortu Dawnguard. Wcześniej musisz jednak odszukać Dexiona Evicusa w ramach misji Prorok.

Wyrobisko w Ruunvaldzie

Gry cRPG - Solucja i poradnik - The Elder Scrolls V: Skyrim - Dawnguard - Zadania poboczne (Obrońcy Świtu) - Wzmacnianie szeregów - Wyrobisko w Ruunvaldzie

1 - wyjście na zewnątrz.

2 - skrzynia (górny poziom). Znajdziesz na niej dziennik noszący tytuł Odkrywanie Ruunvaldu, tom I, który dostarczy ci kilku ciekawych informacji na temat ruin znanych jako Ruunvald.

3 - skrzynia (górny poziom). Znajdziesz na niej dziennik Odkrywanie Ruunvaldu, tom II, dzięki któremu poznasz kolejne spostrzeżenia Morika Sidreya na temat prowadzonych tutaj wykopalisk.

4 - stół (górny poziom). Odnajdziesz na nim Odkrywanie Ruunvaldu, tom III, tym razem skupiający się na migrenach dopadających górników oraz agentów Stendarra.

5 - Volk (dolny poziom). Potyczka z nim może okazać się nieco trudniejsza niż pozostałe walki w tym miejscu, choć i tak nie powinna sprawić ci większych kłopotów.

6 - beczka (dolny poziom). Odnajdziesz na nim Odkrywanie Ruunvaldu, tom IV, która zawiera informacje na temat tajemniczego głosu wiodącego członków ekspedycji w stronę norskich ruin.

7 - przejście wiodące do świątyni w Ruunvaldzie (dolny poziom).

Świątynia w Ruunvaldzie

Gry cRPG - Solucja i poradnik - The Elder Scrolls V: Skyrim - Dawnguard - Zadania poboczne (Obrońcy Świtu) - Wzmacnianie szeregów - Świątynia w Ruunvaldzie

7 - przejście prowadzące z wyrobiska w Ruunvaldzie.

8 - ołtarz. Znajdziesz na nim książkę pt. Minorne, w której jej autor, Moric Sedrey, zdradza swoje prawdziwe powody przyciągnięcia strażników Stendarra do tutejszych ruin.

9 - Moric Sedrey, Minorne. To tutaj rozegra się główna bitwa w tych ruinach.

10 - Florentius Baenius.

11 - kufer bossa. W środku znajdziesz wysokiej jakości losowe łupy.

12 - stół. Znajdziesz na nim księgę pt. Wojny o eterium. Kiedy ją przeczytasz, w twoim dzienniku pojawi się nowe zadanie poboczne - Relikty przeszłości. Oczywiście pod warunkiem, że jeszcze nie rozpocząłeś owej misji.

13 - dźwignia. Pociągnij za nią, żeby otworzyć pobliskie ukryte przejście (14).

14 - ukryte przejście. Otworzysz je za pomocą znajdującej się niepodal dźwigni (13).

15 - wyjście na powierzchnię.

Opis

Kiedy Sorine Jurard i Gunmar rozgoszczą się już w Forcie Dawnguard - czyli nie wcześniej niż przed odnalezieniem Dexiona Evicusa - ta pierwsza stwierdzi, że wraz ze swym druhem chętnie powitaliby w szeregach Obrońców Świtu niejakiego "Florentiusa". Problem polega na tym, że ich stary kompan jest dość... ekscentryczny, przez co Isran z pewnością nie będzie chciał z nim współpracować. Co gorsza, przywódca organizacji jest jedynym, który może znać miejsce pobytu rzeczonego jegomościa, więc kwestia ewentualnego zwerbowania go zostaje całkowicie w twoich rękach.

Idź porozmawiać z Isranem. Oczywiście Redgard wścieknie się, gdy usłyszy o pomyśle twoich towarzyszy, lecz możesz go przekonać, że Obrońcy Świtu potrzebują każdej pomocy. Jeśli ci się to uda, Isran zdradzi, że Florentius Baenius udał się ostatnio wraz z innymi strażnikami Stendarra na ekspedycję, której celem było odnalezienie ruin Ruunvaldu. Wojownik zastrzeże jednak, że przyjmie byłego kapłana Arkaya w poczet Obrońców Świtu tylko wtedy, gdy ten okaże pewien poziom "normalności".

Gry cRPG - Solucja i poradnik - The Elder Scrolls V: Skyrim - Dawnguard - Zadania poboczne - Wzmacnianie szeregów - Ruunvald, mapa

Twoim kolejnym celem jest wyrobisko położone na północny-wschód od Pękniny, bowiem to właśnie tam prowadzone są wykopaliska poszukiwaczy ruin Ruunvaldu. Przed wejściem do kopalni nie spotkasz jednak nikogo. Odnajdziesz jedynie pusty namiot oraz dziennik spisany ręką niejakiego Volka, który odnotował, że na polecenie strażniczki Stendarra Apy udał się wraz z Florentiusem do wnętrza kopalni, choć obaj przeczuwali kłopoty. Cóż, nie pozostaje ci nic innego, jak podążyć ich śladem.

Wewnątrz usłyszysz odgłosy kopania, a także spotkasz pierwszych strażników Stendarra. Jeśli jednak przyjrzysz im się z bliska, dostrzeżesz czerwoną mgłę okalającą ich twarze. Zanim zdążysz się nad tym zastanowić, "zauroczeni strażnicy" ruszą do ataku. Nie czas na zastanawianie się, kto ich zauroczył - rozpraw się z agentami Stendarra i kontynuuj swoją podróż.

Eksplorując kopalnię, natkniesz się na kolejnych strażników, a nawet olbrzymie... husky. Wszyscy będą wobec ciebie wrogo nastawieni, nie zostawiając ci zbyt wielkiego wyboru. W czasie wędrówki na dół warto zwrócić uwagę na dzienniki zatytułowane Odkrywanie Ruunvaldu (2, 3, 4, 6), których autor stopniowo wyjaśnia sytuację panującą w kopalni. Spotkasz również Volka (5), towarzysza Florentiusa, który niestety również padł ofiarą zauroczenia, dlatego będziesz musiał go zabić. Po trupach kolejnych strażników Stendarra dotrzesz w końcu do świątyni w Ruunvaldzie (7).

Na miejscu okaże się, że to dość typowe norskie sanktuarium. Nie musisz jednak obawiać się draugrów, ponieważ Minorne oraz Modric Sidrey, którzy obecnie władają tym miejscem, rozprawili się już z nieumarłymi. Wiele ciekawych informacji na temat wspomnianej dwójki znajdziesz w dzienniku zatytułowanym Minorne (8) - warto się z nim zapoznać, zanim w końcu osobiście poznasz parę kochanków (9). Mimo że zauroczony Modric wynosił Minorne do rangi bóstwa, opiewana w dziennikach i listach istota okaże się zwykłą, altmerską czarodziejką. Utalentowaną, to i owszem, dlatego szykuj się na nieco cięższą przeprawę, lecz nie na tyle, by poświęcać tej walce więcej miejsca. Kiedy sprawcy całego zamieszania połączą się już ze swoimi bogami, przeszukaj ich ciała. Przy zwłokach Minorne znajdziesz m.in. unikatowy Kostur Ruunvaldu oraz Klucz Ruunvaldu.

Ten ostatni przyda ci się, gdy odnajdziesz w końcu Florentiusa Baeniusa (10). Były kapłan Arkaya na szczęście nie postradał zmysłów, dlatego możesz mu złożyć propozycję dołączenia do Israna i Obrońców Świtu. Strażnik Stendarra będzie nieco zdziwiony, jednak "głosy" w jego głowie skłonią go do zaakceptowania twojej propozycji. Po zakończeniu rozmowy możesz użyć klucza i uwolnić Florentiusa lub zostawić go w klatce. Bez względu na to, co zrobisz, ex-kapłana spotkasz ponownie przy najbliższej wizycie w Forcie Dawnguard. W jaki sposób udało mu się wydostać? To wie chyba tylko sam Arkay.


Mrozie


Opublikowano:

Zobacz komentarze ()
Ostatnia aktualizacja:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.