Flotsam

Solucja i poradnik gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

W tym artykule znajdziesz dokładny opis miasteczka Flotsam. Lasowi okalającemu je oraz leżącej u stóp miasta wsi Bindudze poświęcono osobne teksty.

Eksploracja

Gry PC - Solucja i poradnik - Wiedźmin 2: Zabójcy królów - Akt I - Eksploracja - Flotsam

1 - strażnik. Przywita cię on w mieście podczas twojej pierwszej wizyty, na końcu misji Twarde lądowanie.

2 - barka więzienna. Odwiedzisz ją w późniejszej części Aktu, w czasie misji Zabójcy królów oraz, opcjonalnie, Pływające więzienie.

3 - kupiec w czerwonej todze. To on sponsoruje misję zabicia kejrana i to właśnie on jest związany z mini-questem Kejran: Kwestia ceny.

4 - tajemniczy kupiec. Warto zapoznać się z jego ofertą, bowiem posiada szeroki asortyment interesujących receptur i schematów, a także m.in. unikatową Zbroję Shiadhal - bardzo dobry pancerz na samym początku gry.

5 - wejście na dziedziniec posiadłości Loredo. Do domu zarządcy możesz zawitać co najmniej dwukrotnie, przy okazji zadań Niemoralna propozycja oraz Podziemny krąg. Możliwe, że dom Loredo odwiedzisz także wykonując misję Śmierć zdrajcy!

6 - główna kwatera Niebieskich Pasów. Żołnierze Roche'a pojawią się jednak dopiero po tym, jak porozmawiasz z Cedrikiem na temat misji pt. Kejran. Jeśli potem zawitasz do tego budynku wieczorem, będziesz mógł wziąć udział w wielkiej pijatyce, która zakończy się zadaniem pobocznym o wiele mówiącym tytule - Na kacu.

7 - posłaniec Talara. Jeśli w oryginalnym Wiedźminie pozwoliłeś temu szpiegowi przeżyć, teraz otrzymasz od niego krótką i bardzo dobitną wiadomość. Talar sprezentuje ci także receptury dwóch petard - Snu smoka i Gwiazdy tańczącej - a także książkę, dzięki której dowiesz się kilku cennych informacji na temat krabopająka.

8 - ocaleni z oblężenia zamku La Valette. Jeśli w Prologu uratowałeś ludzi gnębionych przez temerskich żołnierzy, otrzymasz teraz od nich nagrodę - Ciężką skórzaną kurtkę. Możesz ją wziąć lub odmówić przyjęcia. Tak czy inaczej, zadanie Biada zwyciężonym zostanie w tym momencie zakończone.

9 - karczma. Przed nią dostrzeżesz tablicę ogłoszeń, z której możesz podjąć zlecenia na zabicie nekkerów, endriag oraz trolla. Później powieszona zostanie również kartka informująca o dwóch zagionionych podróżnych, a także ulotka informująca o uwolnieniu niejakiego Dymitra od wszystkich ciążących na nim zarzutów.

W środku niemal zawsze spotkasz swoich znajomych: Jaskra, Triss, Zoltana i Roche'a. Na pierwszym piętrze będziesz mógł również pohandlować z karczmarką, a także sprawdzić swoje umiejętności w siłowaniu się na rękę - na parterze przebywa bowiem większość siłaczy związanych z zadaniem Nie ma mocnych: Flotsam.

Znacznie więcej atrakcji czeka cię na dole. W piwnicach możesz bowiem zmierzyć się w amatorskich pojedynkach pięściarskich (zadanie Jeden na jednego: Flotsam) oraz sprawdzić swoje szczęście w kościanym pokerze (Pokerowa twarz: Flotsam). W tej części lokalu znajdziesz również sprzedawcę, który udostępni ci skrytkę - możesz w niej przechowywać swój cenny ekwipunek bez obawy, że nagle zniknie. Natkniesz się również na tajemniczego mnicha, którego możesz ograć w kościanego pokera i tym samym odblokować... link do strony goodoldmonk.com! Niestety, strona najwyraźniej już nie działa, ponieważ od razu przekierowuje do sklepu GOG.com.

Na tym samym piętrze, lecz za kolejnymi drzwiami, znajduje się dom uciech zarządzany przez niejaką Garwenę. Z kobietą tą spotkasz się pod koniec Aktu I-ego, m.in. przy okazji zadania Gdzie jest Triss Merigold? Oczywiście na miejscu nie zabraknie poszukujących pracy prostytutek, z którymi możesz spędzić kilka miłych chwil za "jedyne" 100 orenów. Nikt jednak nie mówił, że to tanie usługi.

Nad karczmą znajdują się z kolei pokoje sypialne. Jeden z nich został wynajęty przez Shealę de Tancarville, z którą to będziesz miał do czynienia podczas zadania Kejran.

10 - Vencel Pugg. Uczony zleci ci zadanie Zapach kadzideł.

11 - rynek. Na jego środku stoi szubienica, która będzie centrum wydarzeń w zadaniu Z woli boskiej i katowskiej.

12 - Vilmos Bartok. Alchemik posiada szeroką ofertę receptur oraz składników niezbędnych w procesie warzenia eliksirów. Jest związany z zadaniami Zapach kadzideł oraz Mały sklepik z marzeniami. Warto zaznaczyć, że w trakcie wykonywania drugiej z wymienionych misji można doprowadzić do permanentnego zamknięcia sklepu Bartoka.

13 - Fioravanti. W jego ofercie znajdziesz sporo przydatnych schematów i receptur. Możesz z nim również zagrać w kościanego pokera, choć nie jest to związane z żadnym zadaniem.

14 - biuro Ludwiga Merse'a. Chorodniczy jest związany z zadaniami Rzeka tajemnic, Zlecenie na nekkery oraz Zlecenie na endriagi.

15 - Adam. Alchemik oraz jego kompan poproszą cię o przetestowanie ich produktu i odwiedzenie należącego do nich laboratorium w Wyzimie w celu opracowania wyników badań. Możesz się zgodzić lub odmówić, bowiem nie poskutkuje to żadnym zadaniem. Zaakceptowanie oferty poskutkuje jedynie tym, że otrzymasz całkiem przydatny mutagen.

16 - sklep Einara Gausela. Krasnolud sprzedaje różnego rodzaju księgi, co może okazać się przydatne przed walką z różnymi typami potworów. Powinieneś zwłaszcza zainteresować się tymi tomami, które dotyczą kejrana, nekkerów, endriag i upiorów.

Gausel jest również wybitnym graczem w kościanego pokera. Pokonanie go jest jednym z celów misji Pokerowa twarz: Flotsam.

17 - warsztat Bertholda Candelarii. Krasnolud w Akcie I-szym będzie kuł dla ciebie broń i pancerze. W swoim sklepie posiada wiele interesujących schematów, z czego najcenniejszy pozwala na stworzenie znakomitego stalowego Zębatego Ostrza.

Candelaria to również wytrawny pokerzysta, choć pokonanie go nie jest związane z żadnym zadaniem.

18 - bandyci. Tych trzech nieostrożnych ludzi postanowiło wzbogadzić się chwytając posądzanego o królobójstwo Geralta z Rivii. Zabicie ich nie powinno przysporzyć ci problemów.

19 - manekiny ćwiczebne. Zniszczenie 10 z nich w przekroju całej gry pozwala na uzyskanie atrybutu Doświadczony. W tym Akcie możesz w sumie "rozprawić się" z 8 manekinami (4 razy po 2).

20 - bramy miejskie.


Profil redaktora Mrozie


Opublikowano:


Solucja i poradnik do gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Solucja: Spis treści - lokacje, zadania, mapy

Poradnik: AlchemiaBestiariuszBohaterowieCechyEkwipunekGlosariuszMini-gryPrzewodnikUmiejętnościZdolnościZnaki