Gdzie jest Triss Merigold?

Solucja i poradnik gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Wstęp

Po przegranym pojedynku z Letho były wiedźmin powie ci, że zamierza przeteleportować się do Aedirn z pomocą Triss Merigold. Po chwili w krypcie pojawi się Vernon Roche lub Iorweth. Po krótkiej rozmowie otrzymasz niniejsze zadanie, a jego celem będzie oczywiście odnalezienie i uratowanie pięknej czarodziejki.

Eksploracja

Flotsam i okolice

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Wiedźmin 2: Zabójcy królów - Akt I - Zadania - Gdzie jest Triss Merigold?

1 - miejskie rogatki.

2 - scena mordu na nieludziach (w przypadku wcześniejszego udzielenia pomocy Iorwethowi).

3 - karczma.

4 - trójka kransoludów w opałach (w przypadku wcześniejszego udzielenia pomocy Iorwethowi).

5 - umierający Cedrik.

Opis

Zadanie może potoczyć się dwojako, w zależności od tego, czy na początku walki z ruinach dałeś miecz Iorwethowi, czy też uderzyłeś go. W pierwszym przypadku to właśnie elf pomoże ci w wykonaniu zadania, w drugim będzie to Roche. Szef temerskiego wywiadu będzie ci towarzyszył podczas powrotu do miasta, czego Iorweth, z oczywistych względów, nie uczyni. Na dłuższą metę nie ma to jednak większego znaczenia.

Jeśli pomogłeś Iorwethowi

Skieruj się miasta. Strażnicy (1) nie będą chcieli cię wpuścić, jeśli w zadaniu Niemoralna propozycja odmówiłeś współpracy z Loredo, jednak przekonasz ich do swoich racji poprzez zastraszenie lub użycie znaku Axii.

Sytuacja nie jawi się zbyt różowo. Miasto będzie płonąć, trawione nie tylko ogniem, ale także krwawymi wystąpieniami przeciwko nieludziom. Jedno z nich (2) możesz powstrzymać, stawiając czoło wściekłemu motłochowi zbrojnie lub uspokajając ludzi znakiem Axii. Wejdź do karczmy (3), gdzie Jaskier będzie próbował bronić dwóch elfek przed żądnymi krwi wieśniakami. Dołącz do niego i rozwiąż problem znakiem Axii lub z użyciem miecza - nie ma to większego znaczenia. Po załatwieniu sprawy porozmawiaj z minstrelem, a uzyskasz kilka cennych informacji na temat pogromu oraz zniknięcia Triss.

Po wyjściu z karczmy usłyszysz trójkę (4) błagających o pomoc krasnoludów. Skieruj się w ich stronę i zapobiegnij kolejnemu mordowi poprzez uzycie znaku Axii, ew. rozwiązując spór mieczem. Następnie udaj się do położonego na piętrze karczmy pokoju Shaeli. W środku znajdziesz zwłoki oraz sporo krwi, jednak nie należącej do czarodziejki. Przez szparę we wschodniej ścianie zobaczysz... Garwenę. Wyjdź na zewnątrz i przejdź do sąsiedniego pokoju.

Garwena wyjawi, że wraz z jedną ze swoich dziewczyn, Derae, podglądały wydarzenia z sąsiedniej komnaty. Zobaczyły tam Cedrika i Triss, która użyła megaskopu, by skontaktować się z kimś o imieniu Filippa (osoby znające Sagę nie powinny mieć problemu z identyfikacją czarodziejki). W czasie rozmowy pokierujesz Triss, dzięki czemu będziesz mógł wypytać nieznajomą o powód przybycia Shaeli do Flotsam oraz plany Loży Czarodziejek. Nie zdołasz zadać wszystkich pytań, dlatego wybierz te tematy, które najbardziej cię interesują. Na koniec rozmowy otrzymasz 100 PD.

Twoim kolejnym celem będzie ustalenie, co stało się z Cedrikiem. Opis poszukiwań elfa znajduje się poniżej.

Jeśli pomogłeś Roche'owi

Iorweth został schwytany, zaś ty, w glorii i chwale, wkroczysz do miasta wraz z Rochem. Loredo wyprawi wielką ucztę na twoją cześć, jednak nie będziesz mieć czasu na świętowanie. Przed karczmą (3) spotkasz Jaskra, który będzie opiewał przed mieszkańcami dokonania Geralta. Bard zaproponuje ci spełnienie pucharu, co lepiej odrzucić. Humor twego przyjaciela popsuje się dopiero wówczas, kiedy powiesz mu, że Triss jest niebezpieczeństwie.

We dwóch udajcie się do pokoju Sheali, który jest ulokowany tuż nad karczmą. W środku zastaniecie zwłoki oraz sporo krwi, jednakże szybko okaże się, że nie należy ona do czarodziejki. Przez szparę we wschodniej ścianie dostrzeżesz prostytutkę imieniem Derae. Udaj się do pokoju obok, by przesłuchać kobietę. Dowiesz się, że zabawiały się tutaj Garweną do momentu, gdy usłyszały dobiegające z pokoju Shaeli dziwne odgłosy. Po zajrzeniu przez szparę zobaczyły Cedrika oraz Triss, która użyła megaskopu, by skontaktować się z bliżej nieznanym mężczyzną.

Tajemniczy głos należy do czarodzieja Detmolda, osobistego doradcy króla Henselta, o czym dowiesz się w trakcie rozmowy, podczas której pokierujesz Triss. Czarodziejka będzie próbowała się wywiedzieć jak najwięcej o planach Shaeli i władcy Kaedwen. Wybieraj te tematy, które cię najbardziej zainteresują, bowiem mag nie odpowie na wszystkie twoje pytania. Na koniec rozmowy otrzymasz 100 PD.

Derae wyzna ci także, że nikt nie widział Garweny, odkąd właścicielka przybytku rozkoszy opuściła ten pokój. To zapoczątkuje mini-quest pt. Zniknięcie Garweny, który jest bardzo krótki i powinieneś go od razu wykonać.

Twoim kolejnym celem będzie ustalenie, co stało się z Cedrikiem. Opis poszukiwań elfa znajduje się poniżej.

Poszukiwania Cedrika

Z relacji Garweny/Derae dowiesz się, że Cedric udał się w sttonę lasu. Obficie krwawił, dlatego wytropienie go nie powinno stanowić problemu. Użyj eliksiru Kot, by przez kolejne kilka minut dokładnie widzieć wszystkie ślady krwi. Kiedy jednak wejdziesz do lasu, bądź ostrożny - nie tylko Cedric zostawił tutaj ostatnio swoje ślady, a te mogą cię zaprowadzić np. do człowieka zabitego przez oddział elfów, który zaatakuje także i ciebie.

Tak czy inaczej, umierającego elfa znajdziesz pod jednym z drzew w pobliżu bagien (5). Cedric zrelacjonuje ci całe zajście. Wraz z Triss udał się do pokoju Shaeli, ponieważ czarodziejka chciała dowiedzieć się, z kim ostatnio kontaktowała się jej koleżanka po fachu. Tam elf skręcił kark ochroniarzowi Sheali, jednak gdy niedługo później na miejscu pojawił się Letho, nie dał mu już rady. Były wiedźmin zmusił Triss, by ta przeteleportowała go do Aedirn i to ostatni moment, kiedy łowca widział Triss. Cedric opowie ci również o swoich wizjach, a także zaleci wyprawę do Aedirn, gdzie będziesz mógł odzyskać swoją pamięć. Po chwili las "pożegna" elfa, a ten dokona żywota.

Nie minie wiele czasu, gdy w miejscu śmierci Cedrika pojawią się Jaskier i Zoltan. Obaj przyjdą do ciebie w roli emisariuszy, odpowiednio Roche'a i Scoia'tael. Rozmowa z nimi rozpocznie dwa krótkie zadania, z których pomyślnie możesz wykonać tylko jedno: Na rozstajach: Vernon Roche bądź Na rozstajach: Scoia'tael.

Zadanie Gdzie jest Triss Merigold? będzie kontynuowane w Akcie II-im.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.