Kejran

Solucja i poradnik gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Wstęp

Zaraz po zakończeniu zadania Z woli boskiej i katowskiej do karczmy we Flotsam wbiegnie mężczyzna, ostrzegając przed atakiem morskiej bestii. Kiedy wszyscy wyjdą na molo, dostrzeżesz ogromną meduzę i stawiającą jej czoło Shealę de Tancarville. Scena ta rozpocznie misję.

Zadanie to posiada także dwa pomniejsze mini-questy Kejran: Kwestia ceny oraz Kejran: Cieniokost. Wykonanie ich pokrywa się z główną misją, dlatego zostały opisane w poniższym artykule, a nie na osobnych podstronach.

Eksploracja

Flotsam i okolice

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Wiedźmin 2: Zabójcy królów - Akt I - Zadania - Kejran

1 - kupiec. Będziesz z nim negocjował cenę za zlecenie na kejrana.

2 - miejsce spotkania z Triss (przed pobraniem próbek)/Shaelą (przed walką).

3 - legowisko kejrana.

4 - miejsce pobrania śluzu kejrana.

5 - wejście do jaskini za wodospadem.

Jaskinia za wodospadem

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Wiedźmin 2: Zabójcy królów - Akt I - Ekspploracja - Jaskinia za wodospadem

6 - wyjście z jaskini.

7 - cieniokost.

Opis

Przygotowania

Sheala de Tancarville odpędzi potwora od miasteczka, ale nie zdoła go zabić. Już po chwili będziesz miał okazję zamienić z czarodziejką kilka słów. Kobieta okaże się starą znajomą Triss (o czym miłośnicy prozy Andrzeja Sapkowskiego z pewnością doskonale wiedzą) i nie będzie do niej nastawiona zbyt przychylnie, jednak wyrazi zainteresowanie współpracą z tobą. Sheala zasugeruje przy tym, abyś na początek ustalił cenę zlecenia z kupcami, ponieważ nie zamierza dzielić się z tobą swoją dolą. To zaowocuje mini-questem Kejran: Kwestia ceny.

Zadanie to najlepiej wykonać od razu, choć możesz je ukończyć w dowolnym momencie przed konfrontacją z kejranem. Udaj się do wspomnianego kupca (1) i użyj zastraszania lub znaku Axii, by przekonać go do podwojenia stawki. Teraz już będziesz mógł zacząć przygotowywać się do walki z bestią.

Podstawowych informacji na temat kejrana możesz zaczerpnąć z księgi pt. Kejran: Monografia. Jeśli do tej pory nie miałeś z nią styczności, możesz ją nabyć w sklepie Einara Gausela we Flotsam. Kolejnych informacji udzieli ci elf o imieniu Cedric - za dnia spotkasz go na stanowisku obserwacyjnym nad Bindugą, zaś wieczorem przy ognisku w centrum wsi. Zwiadowca stwierdzi, że rozmiar kejrana z pewnością nie jest normalny, jednak nie będzie miał pojęcia, co mogło spowodować mutację. Zasugeruje jedynie, abyś informacji na ten temat poszukał na bagnach na północny-wschód od miasta (3), gdzie potwór zniszczył wiele statków. Towarzysząca ci Triss od razu przeteleportuje się na miejsce, podczas gdy ty będziesz musiał tam dotrzeć na własnych nogach. Cedric wspomni także, że potrafi stworzyć znakomite pułapki, które mogłyby ci pomóc w walce ze "Staruchem", jak nazywają potwora miejscowi. Należy pamiętać jednak, że nie są one niezbędne do zabicia kejrana, dlatego z uwagi na ich cenę, możesz sobie odpuścić tę inwestycję.

Udaj się na spotkanie z Triss (2), a następnie zejdź na bagna (3). Tam, po zlikwidowaniu sporej grupy utopców, będziesz mógł spokojnie zbadać śluz kejrana (4). Czarodziejka rzuci zaklęcie i stwierdzi, że jest on silnie trujący, w związku z czym przed walką przydałoby się sporządzić eliksir chroniący przed wydzielinami potwora. To zaowocuje mini-questem pt. Kejran: Cieniokost. Po zakończeniu rozmowy Triss teleportuje się do miasteczka, a ty znów będziesz musiał skorzystać z własnych nóg.

Celem wspomnianego zadania jest przyrządzenie mikstury o nazwie Mangusta, której głównym składnikiem jest tytułowy cieniokost. Roślina lubi ciemne, wilgotne miejsca, o czym możesz dowiedzieć się od Cedrika (ale nie musisz) i rośnie tylko w jednym miejscu - mieszczącej się w lesie jaskini za wodospadem (5). Wewnątrz zmierzysz się z małą armią nekkerów, zaś na końcu jaskini () natrafisz na nowego wroga - zgnilca. Nie jest on szczególnie trudnym przeciwnikiem, zaś po jego śmierci nic już nie powstrzyma cię przed zdobyciem rzadkiego zioła. Dzięki temu przy okazji najbliższej medytacji będziesz mógł przyrządzić Mangustę, która okaże się niezwykle pomocna w zbliżającej się wielkimi krokami walce.

Kiedy uznasz, że jesteś gotowy do bitwy, porozmawiaj na ten temat z Shaelą - znajdziesz ją w jej pokoju na piętrze karczmy we Flotsam. Po krótkiej wymianie informacji oboje przeniesiecie się do punktu 6. Po chwili czarodziejka zacznie rzucać zaklęcia, a ty w tym czasie wejdź w tryb medytacji i wypij Mangustę, a także inne eliksiry, które uznasz za stosowne (np. Jaskółka). Gdy już będziesz gotów, skieruj się do legowiska kejrana (3), gdzie rozpocznie się najtrudniejsza potyczka w tym Akcie.

Walka z kejranem

Na początek musisz wiedzieć o dwóch sprawach. Po pierwsze, używaj znaku Quen tak często, jak to możliwe. Bitwa będzie długa, więc zapewne nie unikniesz wszystkich ciosów kejrana, lecz wspomniany znak powinien ochronić cię przed obrażeniami. Po drugie, potwór będzie pluł w ciebie wydzieliną, która w przypadku trafienia unieruchomi cię. Musisz wówczas szybko naciskać LPM, a Geralt wyrąbie sobie drogę z więzów.

W pierwszej fazie bitwy twoim celem będzie odrąbanie trzech macek kejrana. Możesz tego dokonać dwojako. Potwór zawsze będzie próbował cię trafić jednym ze swoich odnóży. Kiedy dostrzeżesz, że za kilka sekund macka opadnie, ustaw w tym miejscu pułapkę Cedrika i zrób unik, a stwór straci jedną ze swoich broni. Jeśli nie zdecydowałeś się na dobicie targu z elfem, podobny efekt uzyskasz rzucając w odpowiednim momencie znak Yrden. Różnica polega na tym, że kiedy macka zostanie unieruchomiona za pomocą wiedźmińskiego zaklęcia, będziesz musiał szybko podbiec do emanującego pomarańczowym światłem punktu i odrąbać mieczem odnóże. Pamiętaj, że możesz odciąć jedynie po dwie skrajne macki z obu stron kejrana.

Kiedy pozbawisz potwora trzech odnóży, ten nieco zmieni taktykę i spróbuję cię podciąć. Unikaj tego, a kiedy nadarzy się okazja, skorzystaj z QTE i naciśnij PPM, by wskoczyć na mackę. Następnie szybkimi ciosami (LPM) odrąb ją. Kiedy będziesz już tego bliski, kejran zacznie się potężnie szamotać. Użyj QTE (spacja), by natychmiast zeskoczyć z niebezpiecznego podłoża. Zobaczysz scenę, na której potwór doszczętnie niszczy most, który spada na niego i... tworzy ścieżkę pozwalającą dostać się na "górę" kejrana.

Nie wahaj się ani chwili - użyj znaku Quen i szybko biegnij przez most, unikając przy tym uderzających na oślep macek kejrana. Gdy znajdziesz się na szczycie, Geralt automatycznie wskoczy na głowę potwora i ostatecznie zakończy jego żywot. To by było na tyle, jeśli chodzi o twoją pierwszą walkę z "bossem" w Wiedźminie 2.

Po walce

Po zabiciu kejrana i krótkiej rozmowie z Shealą, przystąp do wydobycia z truchła wszystkich przydatnych składników, w tym trofeum. Zadania Kejran oraz Kejran: Cieniokost zostaną tym samym zaliczone, zapewniając ci 1750 PD oraz atrybut Mocny żołądek. Na koniec udaj się do kupca we Flotsam (1), aby zakończyć misję Kejran: Kwestia ceny. Otrzymasz 500 orenów (1000, jeśli wcześniej przekonałeś handlarza do podwojenia stawki + umiejętność Targowanie się) oraz schemat Pancerza kejrana>. Dzięki niemu oraz ingrediencjom wydobytym z samego potwora, Bertold Candeleria będzie mógł stworzyć dla ciebie najlepszą zbroję w Akcie I - Pancerz kejrana.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.